Ammeindlæg - uld og engangs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2014

Happiness

Iforhold til engangsindlæg, så kan det være du skal have flere mærker liggende, da det er indiviuelt hvad der er bedst. Jeg sivede igennem de fleste mærker, og skulle skifte en gang i timen. Ikke optimalt og dyrt! Jeg kunne kun bruge Grøn balances og så liberos.

Jeg brugte engangs inderst og uld yderst. Det holdte dem varme. Men fik alligevel brystbetændelse 4 gange! Den ene gang fordi der var en som åbnede et vindue mens jeg ammede De andre gange har det også været i forbindelse med amning. Bare så du ved, at du sagens kan få det alligevel.

Men HVIS du så får det. Så en stofble i mikroovnen i 20 sek. og læg på brystet. Gerne mange gange i løbet af dagen. Ellers kan man få nogle silikoneindlæg der kan holde på varmen længere. Masser under den varme bruser, så du får knuderne væk. 

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere tænke hvad du gør HVIS du får det. Men stadig en god ide at have uldindlæg og en masse engang også

Ja det gør røv hamrende ondt og er møg ubehageligt. (Jeg fik kulderystninger og blev svimmel/feber) Men hvis man tager det i opløbet, så snart man mærker let feber og ømhed, så kan man få det væk i løbet af et døgns tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Frk_Louise

Happiness skriver:

Iforhold til engangsindlæg, så kan det være du skal have flere mærker liggende, da det er indiviuelt hvad der er bedst. Jeg sivede igennem de fleste mærker, og skulle skifte en gang i timen. Ikke optimalt og dyrt! Jeg kunne kun bruge Grøn balances og så liberos.

Jeg brugte engangs inderst og uld yderst. Det holdte dem varme. Men fik alligevel brystbetændelse 4 gange! Den ene gang fordi der var en som åbnede et vindue mens jeg ammede De andre gange har det også været i forbindelse med amning. Bare så du ved, at du sagens kan få det alligevel.

Men HVIS du så får det. Så en stofble i mikroovnen i 20 sek. og læg på brystet. Gerne mange gange i løbet af dagen. Ellers kan man få nogle silikoneindlæg der kan holde på varmen længere. Masser under den varme bruser, så du får knuderne væk. 

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere tænke hvad du gør HVIS du får det. Men stadig en god ide at have uldindlæg og en masse engang også

Ja det gør røv hamrende ondt og er møg ubehageligt. (Jeg fik kulderystninger og blev svimmel/feber) Men hvis man tager det i opløbet, så snart man mærker let feber og ømhed, så kan man få det væk i løbet af et døgns tid

Ja.. Tænker også, at jeg bare starter ud med en enkelt æske af pigeons engangs indlæg for at se om de fungerer for mig. Kunne bare se, at de havde fået en god score i tests. Og jeg har nemlig brug for nogle indlæg, der passer til en stor barm og det kan jeg se, at de laver 

Ellers må jeg ud og købe nogen andre, når det er - ved jo ikke hvor meget eller hvor lidt, det kommer til at løbe endnu.

Tak for de super gode tips, dem vil jeg huske! 

Anmeld

2. oktober 2014

Happiness

Frk_Louise skriver:

Ja.. Tænker også, at jeg bare starter ud med en enkelt æske af pigeons engangs indlæg for at se om de fungerer for mig. Kunne bare se, at de havde fået en god score i tests. Og jeg har nemlig brug for nogle indlæg, der passer til en stor barm og det kan jeg se, at de laver 

Ellers må jeg ud og købe nogen andre, når det er - ved jo ikke hvor meget eller hvor lidt, det kommer til at løbe endnu.

Tak for de super gode tips, dem vil jeg huske! 

Jeg har en lille barm, så kan være det er der de var gale for mig

Jeg lavede bare selv den fejl at have hamstret ammeindlæg  Og endte med at måtte give dem alle væk. Heldigvis havde jeg en glad modtager i mødregruppen 

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

Happiness skriver:

Jeg har en lille barm, så kan være det er der de var gale for mig

Jeg lavede bare selv den fejl at have hamstret ammeindlæg  Og endte med at måtte give dem alle væk. Heldigvis havde jeg en glad modtager i mødregruppen 

Jeg venter med at hamstre 

Anmeld

2. oktober 2014

Tulle28

Har altid kun brugt engangs og har aldrig haft kolde bryster - du har jo BH og tøj udenpå. Ift. våde ammeindlæg, så har jeg bare skiftet dem, når de har været våde, hvilket typisk er når du har ammet (og i starten, indtil mælkemængden lige finder et passende niveau, hver gang du bukker dig fremover eller tænker på noget der minder om en baby - så begynder mælken at løbe

Men en prøv dig frem - ligesom med babyudstyr er der noget man ikke kan undvære og andet man slet ikke får brug for

Anmeld

2. oktober 2014

LouiseEm

Frk_Louise skriver:

Jeg læste bare, at engangs indlæggene hurtigt kunne blive kolde og våde at gå med, hvis man havde dem inderst? 

Altså det giver god mening at have dem inderst, da ulden jo ikke er beregnet til at suge, men varme.

Men synes også det giver lige så god mening at have engangs indlæggene yderst, så brysterne ikke bliver kolde og våde.. 

Ulden bliver jo også våd og tør. Engangsindlæggende skal jo skiftes mange mange gange om dagen, ihvertfald i starten 

Anmeld

2. oktober 2014

LouiseEm

Jeg vil ihvertfald anbefale uld til vinter. Jeg fødte min første søn i december 2010 og jeg døjede med brystbetændelse fra dag 1, selvom jeg altid havde en kæmpe jakke på udenfor. Skal føde om 2 uger, og bruger uld for en sikkerhedsskyld fra starten. Skal ikke ud i det igen - det gør så ondt, og det hjælper bestemt ikke på amningen!!!

Anmeld

2. oktober 2014

Frk_Louise

LouiseEm skriver:

Jeg vil ihvertfald anbefale uld til vinter. Jeg fødte min første søn i december 2010 og jeg døjede med brystbetændelse fra dag 1, selvom jeg altid havde en kæmpe jakke på udenfor. Skal føde om 2 uger, og bruger uld for en sikkerhedsskyld fra starten. Skal ikke ud i det igen - det gør så ondt, og det hjælper bestemt ikke på amningen!!!

Jeg har termin her 8. november, så tror også jeg skal have købt uld 

Hvor tit skiftede du dem i uld? Og hvordan gjorde du dem rene? 

Anmeld

2. oktober 2014

modesty

Frk_Louise skriver:

Er kommet frem til, at det er den løsning, jeg vil vælge, når den tid kommer. Har besluttet mig for "Joha Merinould" indlæg og "Pigeon" engangs indlæg.. Har læst andre tråde herinde og set et par tests her på nettet og i blade. Så det er det, jeg vil starte med ihvertfald. Nu kommer det helt store spørgsmål så... 

Hvilket indlæg skal være inderst? Uld eller engangs? Og hvorfor?

Jeg har altid kun brugt uld-indlæg, og været rigtig glad for dem.

Anmeld

2. oktober 2014

LouiseEm

Frk_Louise skriver:

Jeg har termin her 8. november, så tror også jeg skal have købt uld 

Hvor tit skiftede du dem i uld? Og hvordan gjorde du dem rene? 

Har ikke brugt uld før, så det kan jeg ikke svare på. Har købt 4 par

Jeg har læst at lufttørring er den bedste måde at rengøre uld. Ikke vaske dem, bare hænge dem ude på altanen eller i haven. Så skulle de rense sig selv.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.