Astma/AB-børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2009

Henri84

Frederic's moar skriver:

Hejsa...

han skal have ventoline - 1 pust ved anfald...

Ok, det er det samme som airomir som min søn får, altså det er det samme virksomme stof der er i, bare forskellige producenter
Det må DP-mor gerne give ham, men hun skal stadig muligvis have en vejledning underskrevet af lægen Sådan er det i hvert fald her i Haderslev

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Hvilken medicin får jeres børn?
Elias har haft AB i 6 mdr. nu, i løbet af de 6 mdr. har han sammenlagt kun haft 2 uger!! uden besværet vejrtrækning.
Vi er lige begyndt at blive fulgt hos en børnelæge, og det er nu konstateret at han IKKE er allergisk over for noget...
Han får lige nu 6 pust spirocort, og 2-3 pust airomir hver 2. time, og han raller, hvæser og hoster stadig :s
Jeg skal se om jeg kan få fat på børnelægen i morgen, så vi kan aftale videre bhandling, men ville da lige høre hvad jeres børn herinde får af medicin?
Findes der mon andet, evt. stærkere medicin som må gives til en 1-årig?
Han har en immundefekt, men det skulle ikke have nogen indvirkning på hans vejrtrækning...
Hilsen en TRÆÆÆÆT mor som endnu en gang skal sidde oppe med et hostende barn hele natten :s

Hej Ja kommer lige med et mystik spørgsmål...Han får som sagt ventoline og har siden begyndelsen givet ham direkte og hver morgen, aften og ellers ved anfald... Da han ellers altid fik hoste anfald mellem 22 - 23 hver nat, så der har det hjulpet... Men i et stykke tid nu, er han begyndt at vågne på samme tidspunkt igen og bare side op i seng og små græde.Er nok inde og gen-putte ham 5- 10 gange, det rækker min tålmodighed da slet ikke til.... Det er bare så sk**de træls at lige få 2 timers søvn og så skal rende frem og tilbage 40 tysind gange. Når kun lige at få dynen trukket op - også selvom jeg kan stå ved hans dør og 'lure' og når det virker som ro, lunter jeg i seng. For blot at rende derind igen. Dette gælder også hvis det var min mand der rendte frem og tilbage..

Anmeld

24. september 2009

netdaddy

Uha ja - det med AB er ikke sjovt og da slet ikke hvis det udvikler sig til egentlig astma.

Vores søn har AB, men har i løbet af hans første 13 levemåneder heldigvis kun haft 2 uger hvor han har haft brug for medicinen.

Han får ventoline (2 pust 2 gange dagligt) og noget spirocort-lignende (2 pust 2 gange dagligt), men kun i de perioder hvor han har behov for det.

Han har lige været godt og grundigt forkølet og vi regnede med at skulle igang med behandlingen igen, men vi er sluppet denne gang.

Heldigvis ses det ofte, at børnene vokser fra det når de får det i en tidlig alder, så det håber vi på herhjemme hos os.

Han er arveligt disponeret for det fra min side, da jeg har astma og har haft det siden jeg var 9 år gammel.
Men jeg vil også vende den om og sige at man kan gøre meget selv for at holde det nede.
En nogenlunde sund livsførelse med ordentlig kost og regelmæssig motion (som voksen altså) gør at jeg idag kun tager bricanylen efter behov og min spirocort tager jeg 1 pust af morgen og aften. Dog kan jeg godt mærke min astma når majs- og rapsmarkerne blomstrer i fuld flor.

Anmeld

24. september 2009

Henri84

Frederic's moar skriver:

Hej Ja kommer lige med et mystik spørgsmål...Han får som sagt ventoline og har siden begyndelsen givet ham direkte og hver morgen, aften og ellers ved anfald... Da han ellers altid fik hoste anfald mellem 22 - 23 hver nat, så der har det hjulpet... Men i et stykke tid nu, er han begyndt at vågne på samme tidspunkt igen og bare side op i seng og små græde.Er nok inde og gen-putte ham 5- 10 gange, det rækker min tålmodighed da slet ikke til.... Det er bare så sk**de træls at lige få 2 timers søvn og så skal rende frem og tilbage 40 tysind gange. Når kun lige at få dynen trukket op - også selvom jeg kan stå ved hans dør og 'lure' og når det virker som ro, lunter jeg i seng. For blot at rende derind igen. Dette gælder også hvis det var min mand der rendte frem og tilbage..

Er ikke helt sikker på jeg forstr dit spørgsmål? hehe
Men hvis han ikke hoster og sådan, så prøv da evt. at lade være med at give ventoline til natten... Nogle børn kan godt blive lidt 'speedede' af det, ved ikke om det evt. kunne være grunden til han vågner??

Anmeld

24. september 2009

Henri84

netdaddy skriver:

Uha ja - det med AB er ikke sjovt og da slet ikke hvis det udvikler sig til egentlig astma.

Vores søn har AB, men har i løbet af hans første 13 levemåneder heldigvis kun haft 2 uger hvor han har haft brug for medicinen.

Han får ventoline (2 pust 2 gange dagligt) og noget spirocort-lignende (2 pust 2 gange dagligt), men kun i de perioder hvor han har behov for det.

Han har lige været godt og grundigt forkølet og vi regnede med at skulle igang med behandlingen igen, men vi er sluppet denne gang.

Heldigvis ses det ofte, at børnene vokser fra det når de får det i en tidlig alder, så det håber vi på herhjemme hos os.

Han er arveligt disponeret for det fra min side, da jeg har astma og har haft det siden jeg var 9 år gammel.
Men jeg vil også vende den om og sige at man kan gøre meget selv for at holde det nede.
En nogenlunde sund livsførelse med ordentlig kost og regelmæssig motion (som voksen altså) gør at jeg idag kun tager bricanylen efter behov og min spirocort tager jeg 1 pust af morgen og aften. Dog kan jeg godt mærke min astma når majs- og rapsmarkerne blomstrer i fuld flor.

Nej her er lægerne desværre også begyndt at kalde det astma i stedet for asmatisk bronchitis, hvilket jo betyder han har højere risiko for IKKE at vokse sig fra det
Vi håber dog stadig...
Har lige været indlagt 3 dage igen i sidste uge hvor han måtte have maske, der er dog ved at være styr på ham igen... Så er det bare spændede hvor længe det varer denne gang
Det lyder da dejligt at i ikke har haft brug for at give medicin i forbindelse med den seneste forkølelse, det må bestemt være et godt tegn

Anmeld

25. september 2009

netdaddy

Henri84 skriver:

Nej her er lægerne desværre også begyndt at kalde det astma i stedet for asmatisk bronchitis, hvilket jo betyder han har højere risiko for IKKE at vokse sig fra det
Vi håber dog stadig...
Har lige været indlagt 3 dage igen i sidste uge hvor han måtte have maske, der er dog ved at være styr på ham igen... Så er det bare spændede hvor længe det varer denne gang
Det lyder da dejligt at i ikke har haft brug for at give medicin i forbindelse med den seneste forkølelse, det må bestemt være et godt tegn

Ja - vi tager det absolut også som et godt tegn at vi ikke var tvunget til at hive fat i medicinen denne gang.

Men, men, men - intet er dog sikkert endnu...

Dog nyder vi hver dag der går med forkølelse UDEN at vi skal give ham medicinen.

Anmeld

25. september 2009

LotteGabriella

Daniella fik konstateret AB vinteren 2008 og får Airomir efter behov, hun har indtil videre fået det i 3 perioder på hver en uge. Hun er nu 14 måneder

Hun får heldigvis ikke discideret anfald, men raller og hoster meget, når hun er forkølet - Airomir har indtil videre virket perfekt, så håber at hun kan være heldig at vokse fra det, som jeg selv gjorde

Pøj Pøj med det, håber at I finder en løsning med lægen, som virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.