Astma/AB-børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.800 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Henri84

Hvilken medicin får jeres børn?
Elias har haft AB i 6 mdr. nu, i løbet af de 6 mdr. har han sammenlagt kun haft 2 uger!! uden besværet vejrtrækning.
Vi er lige begyndt at blive fulgt hos en børnelæge, og det er nu konstateret at han IKKE er allergisk over for noget...
Han får lige nu 6 pust spirocort, og 2-3 pust airomir hver 2. time, og han raller, hvæser og hoster stadig :s
Jeg skal se om jeg kan få fat på børnelægen i morgen, så vi kan aftale videre bhandling, men ville da lige høre hvad jeres børn herinde får af medicin?
Findes der mon andet, evt. stærkere medicin som må gives til en 1-årig?
Han har en immundefekt, men det skulle ikke have nogen indvirkning på hans vejrtrækning...
Hilsen en TRÆÆÆÆT mor som endnu en gang skal sidde oppe med et hostende barn hele natten :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Heidimed lea

hej og velkommen i AB klubben.... hvor gammel er din Elias???? det lyder som meget medicin.    får han singulair pille for det???

hov sikke mange spørgsmål.     jeg har 3 børn alle med Ab. begge mine drenge i slem grad. Rasmus er 5 år og har det meget bedre, han får ca  5 anfald om året nu pga forkølelser og får kun airomir nu.

nicolaj er 14 måneder og har udbrud ca hver 14 dag til 3 uge hvor han slet ikke kan finde ro. han får ialt 400 mg spirocort om dagen og airomir efter behov.  han fik også singulair pillen men den virkede ikke på ham.  vi er tilknyttet børneallergi ambulatoriet i Ålborg og jeg venter spændt på svar fra røngten af hans lunger og allergiblodprøve.

du kan tro jeg føler med dig   knus Heidi

Anmeld

24. august 2009

Henri84

Heidimed lea skriver:

hej og velkommen i AB klubben.... hvor gammel er din Elias???? det lyder som meget medicin.   får han singulair pille for det???

hov sikke mange spørgsmål.     jeg har 3 børn alle med Ab. begge mine drenge i slem grad. Rasmus er 5 år og har det meget bedre, han får ca  5 anfald om året nu pga forkølelser og får kun airomir nu.

nicolaj er 14 måneder og har udbrud ca hver 14 dag til 3 uge hvor han slet ikke kan finde ro. han får ialt 400 mg spirocort om dagen og airomir efter behov.  han fik også singulair pillen men den virkede ikke på ham.  vi er tilknyttet børneallergi ambulatoriet i Ålborg og jeg venter spændt på svar fra røngten af hans lunger og allergiblodprøve.

du kan tro jeg føler med dig   knus Heidi

Tak for svar...
Nej han får ikke singular...
Han er lige blevet 1 år i dag, og har haft AB siden han var 6 mdr...
Vi skal til kontrol hos børnelægen i morgen, så må vi se hvad hun siger!

Anmeld

27. august 2009

Mor til Frederic og Freya

hm... ja her har vi også idag ved 1 års undersøglesen fået bekræftet at han har AB... han er 11 mdr og 24 dage. han har hostet siden maj...

Så er ret ny i klubben. vi fik 'masken' med idag og skal hente medicinen i morgen... 

Anmeld

27. august 2009

Henri84

Frederic's moar skriver:

hm... ja her har vi også idag ved 1 års undersøglesen fået bekræftet at han har AB... han er 11 mdr og 24 dage. han har hostet siden maj...

Så er ret ny i klubben. vi fik 'masken' med idag og skal hente medicinen i morgen... 

Jeg er næsten ekspert efterhånden ;o)
Hvilken medicin skal frederic have? Airomir?
Du spørger bare hvis der er noget *s*

Anmeld

28. august 2009

Henri84 skriver:

Jeg er næsten ekspert efterhånden ;o)
Hvilken medicin skal frederic have? Airomir?
Du spørger bare hvis der er noget *s*

Aner det ikke før jeg henter det idag.......

Hun sagde blot da hun demostrede hvordan den virker, at de var udgået for den medicin så hun ville vise det med en anden der er ikke passed i den der babyhal..

Syntes godt nok det går stærkt bare med at udlevere den og medicinen.  Forklared vi gør kronisk rent overalt, skifter hans sengetøj, vinduet er åben fra han står op til han skal i seng, sat en blomst derind da jeg har læst at man faktsik skal sætte et tørrestativ op derinde med våde håndklæder...

Men uanset hvad hoster han alligevel på fast tider, dag og nat...

Må dagplejere godt give dem medicinen?

Anmeld

28. august 2009

Henri84

Ja, hvilken medicin skal han have?
Dagplejerne må give anfaldsmedicin, men ikke den forebyggende

Anmeld

28. august 2009

Henri84 skriver:

Ja, hvilken medicin skal han have?
Dagplejerne må give anfaldsmedicin, men ikke den forebyggende

okay...
Har fået en folder den gang han started i dp og under medicin står der bla: Normalt må dp ikke give medicin - dog i tilfælde hvor medicin er vigtig eller  ved kronisk lidelse... Og læge ordineret medicin......

Men tager en snak nu her når jeg henter ham, vil køre ned efter medicin nu....

Anmeld

28. august 2009

Henri84

Frederic's moar skriver:

okay...
Har fået en folder den gang han started i dp og under medicin står der bla: Normalt må dp ikke give medicin - dog i tilfælde hvor medicin er vigtig eller  ved kronisk lidelse... Og læge ordineret medicin......

Men tager en snak nu her når jeg henter ham, vil køre ned efter medicin nu....

Vi skulle forresten have en seddel hvor der stod dosering med til DP-mor fra lægen

Anmeld

28. august 2009

Henri84 skriver:

Vi skulle forresten have en seddel hvor der stod dosering med til DP-mor fra lægen

Hejsa...

han skal have ventoline - 1 pust ved anfald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.