Hej
Jeg vil gerne dele en oplevelse med jer, jeg havde i starten af min graviditet.
Da jeg sammen med min læge havde regnet mig frem til at være i uge 7 valgte jeg, at gå til en tryghedskanning.
Jeg var jo ligesom mange andre, meget bekymret for hvordan det nu gik derinde, og havde brug for en bekræftelse af, at alt nu var som det skulle være i forhold til, hvor langt jeg var henne.
Da jeg mødte op til tryghedsskanningen var jeg både spændt og nervøs. Jeg glædet mig enormt til at se og høre hvad der skete derinde.
Jeg blev skannet og jordmoderens udtryk ændrede sig markant da jeg kiggede på hende. Hun sagde kort og kontant, at det der skulle være en graviditet var mislykkedes. Selvfølgelig vidste jeg at der altid er en risiko, det lå dog meget langt fra min virkelighed at det nu skulle ske. Jeg blev bedt om at kontakte min læge.
Da jeg gik derfra følte jeg at jeg havde fået mit "barns" dødsdom og i en uge følte jeg alt lykke var taget fra mig og det var i det hele taget en meget grå periode. Det varede godt nok kun en uge, men hold op hvor det føltes som en evighed.
Igennem den uge gik jeg til lægebesøg for at få taget blodprøver, der skulle bekræfte jordmoderens svar til mig.
Det var så ikke helt det der skete. Efter 1 uge blev jeg kontaktet af min læge der fortalte, at jeg ud fra blodprøver forsat var gravid. Jeg havde svært ved at tro på det, og følte hele perioden som en gevaldig rutschetur. Jeg var tre dage efter lægens opkald til en skanning hos min læge, der viste min kæreste og jeg barnets hjerteslag. Det skabte en fantastisk følelse, men virkede dog også meget urealistisk for os.
Jeg er sikker på at tryghedsskanninger er en rigtig god ting for mange andre, det var det bare ikke for mig.
Jeg kontaktede derefter den skanningsklinik jeg havde været til tryghedsskanning hos, og fortalte min historie. De beklagede selvfølgelig. Jeg ville ikke klage, bare fortælle dem at der var taget fejl.
Det hjalp mig 
Er der mon andre herinde med samme erfaring?
Anmeld