baby julekalender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
16 svar
13 synes godt om
1. oktober 2014

Kay

Elna (2 år) får hver dag i december en gave fra nissen, det snakkede vi om for et par uger siden... hvor hun så siger at hun gerne vil hjælpe lillesøster med at åbne hendes... 

Og ja selvfølgelig skal hun det så jeg skal jo lige finde 24 gaver til lillesøster også termin 14 oktober så hun er jo ikke mere end 1-2 måneder gammel 1 december... syntes sgu det er svært at finde på noget, små gaver  især fordi hun jo arver tøj og legetøj fra Elna...

Overvejer lidt "bare" at købe et par ting og så ellers pakke noget af det tøj hun skal ha og det "gamle" baby legetøj ind  men så får jeg lige en dårlig mor følelse

Hvad siger i? Kan man det? Og hvad kan man evt købe?

Har købt et puslespil, hårspænder, gummi ænder, og sæbebobler til hende nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

MHB

Kay skriver:

Elna (2 år) får hver dag i december en gave fra nissen, det snakkede vi om for et par uger siden... hvor hun så siger at hun gerne vil hjælpe lillesøster med at åbne hendes... 

Og ja selvfølgelig skal hun det så jeg skal jo lige finde 24 gaver til lillesøster også termin 14 oktober så hun er jo ikke mere end 1-2 måneder gammel 1 december... syntes sgu det er svært at finde på noget, små gaver  især fordi hun jo arver tøj og legetøj fra Elna...

Overvejer lidt "bare" at købe et par ting og så ellers pakke noget af det tøj hun skal ha og det "gamle" baby legetøj ind  men så får jeg lige en dårlig mor følelse

Jeg synes sagtens at du med god samvittighed (!) Kan pakke noget af det "gamle" legetøj og tøj ind til lillesøster! Babyen er ret ligeglad og det der er vigtigt er jo bare at Elna får noget hygge ud af pakke ud stunderne med lillesøster! 

Jeg ville i din situation købe et par småting som barnet nok alligevel får brug for (f.eks. spiseskeer, en hue, e.l.) ind og så lade resten være genbrug. Det synes jeg slet ikke du skal få dårlig mor samvittighed af  

Anmeld

1. oktober 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kay skriver:

ja det kan du godt gøre. Baby er ligeglade og elna vil da helt sikkert ikke tænke over hvad hun pakker ud for søster når hun først har fået sin egen gave.

så gør du bare det.

Anmeld

1. oktober 2014

Kay

MHB skriver:

Jeg synes sagtens at du med god samvittighed (!) Kan pakke noget af det "gamle" legetøj og tøj ind til lillesøster! Babyen er ret ligeglad og det der er vigtigt er jo bare at Elna får noget hygge ud af pakke ud stunderne med lillesøster! 

Jeg ville i din situation købe et par småting som barnet nok alligevel får brug for (f.eks. spiseskeer, en hue, e.l.) ind og så lade resten være genbrug. Det synes jeg slet ikke du skal få dårlig mor samvittighed af  

Når ja har da også købt barbapapa spise sæt i netto 

Men ja Elna får også strømpebukser og den slags i hendes gaver og tænker det kan passe ind med at lillesøster også får tøj de dage 

Anmeld

1. oktober 2014

Kay

hannetheis skriver:

ja det kan du godt gøre. Baby er ligeglade og elna vil da helt sikkert ikke tænke over hvad hun pakker ud for søster når hun først har fået sin egen gave.

så gør du bare det.

Ja og tænker at netop legetøj er noget hun vil kunne hygge med lillesøster med, men vi har jo netop så meget fra da Elna var lille 

Anmeld

1. oktober 2014

Pikku Myy

Kay skriver:

Du kan også lave nogle af pakkerne til en fælles hygge-ting. Fx opskriften på de pebernødder I skal bage ("Ej, hvor heldigt at lillesøster lige fik den"), papir til juleklip, eller billetter til et eller andet som I alligevel skulle, men som lillesøster nu tager jer med til.

Anmeld

1. oktober 2014

Kay

Pikku Myy skriver:

Du kan også lave nogle af pakkerne til en fælles hygge-ting. Fx opskriften på de pebernødder I skal bage ("Ej, hvor heldigt at lillesøster lige fik den"), papir til juleklip, eller billetter til et eller andet som I alligevel skulle, men som lillesøster nu tager jer med til.

Ja det var da en god idé  

Tænker også at lillesøsters gaver ikke kommer til at ligge som 24 indpakkede gaver men som lidt der er købt og pakket ind og noget jeg finder ud af og pakker ind i løbet af måneden 

Anmeld

1. oktober 2014

majba

Pak du bare nogle af de gamle ting ind, hvis bare det at lillesøster er med skaber glæde :-) 

køb en pakke stofbleer og del op i et par dage. 5-6 stofbleer kan man altid bruge :-) hvis hun kommer til at bruge sut så bare sådan en eller to ind. Måske nogle bleer og lege med på legen om at lillesøster altså ikke havde flere :-) vaskeklude/vådservietter kan også bruges dertil  

Anmeld

1. oktober 2014

Christine

Kay skriver:

Nu ved jeg jo at du før har brugt strømper i pakkekalender.. så en 5-pakke babystrømper, så er der jo lige til 5 dage 

Er ikke selv så meget til at bruge hårbånd til babyer, men hvis i gør det, så kan man jo få nogle bløde og fine nogle i H&M og måske er de heller ikke så dyre? Det kan være Elna synes det er sjovt hvis lillesøster får det.

Og ellers så er jeg også lidt på bar bund...

Anmeld

1. oktober 2014

Kay

majba skriver:

Pak du bare nogle af de gamle ting ind, hvis bare det at lillesøster er med skaber glæde :-) 

køb en pakke stofbleer og del op i et par dage. 5-6 stofbleer kan man altid bruge :-) hvis hun kommer til at bruge sut så bare sådan en eller to ind. Måske nogle bleer og lege med på legen om at lillesøster altså ikke havde flere :-) vaskeklude/vådservietter kan også bruges dertil  

God ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.