Anonym skriver:
Er lige anonym da jeg ikke ved om nogle pædagoger bruger siden...
sagen er at min datter fylder 3 år her til oktober... Hun er SÅ klar til at starte i børnehave... Hun går i integreret institution...
der er ikke ret mange store børn i vuggestuen... Idag snakker jeg så med hendes kontakt pædagog, som siger at der desværre nok ikke er plads i børnehaven før til maj, hvir min datter vil være 3,7...
Derudover fortæller hun om regeringen overvejelser som at rykke store skifte dag til august pga pædagogmanglen i sfo'erne grundet skolereformen...
dvs vi og vuggestue pædagogerne frygter at hun skal være i vuggestue til hun er 3,10 år... Det synes jeg ikke er i orden, selvom de laver en storegruppe i det nye år, vil hun stadig primært være sammen med babyer...
Jeg overvejer derfor om jeg skal forsøge at finde en anden børnehave hun kan skifte til snart? Min bekymring er bare at hun er glad for institutionen, på legepladsen leger hun med børnehave børnene som hun nok skal gå i skole med?
Men hun bliver bare ikke ordentligt stimuleret (i mine øjne) når pædagogerne også skal tage hensyn til de helt små... Arbejder selv i institution og ved hvor svært det kan være som pædagog, når man ikke kan stille noget op og reglerne kommer oppe fra, men synes sku det er for længe at gå i vuggestue...
hun er er en stor pige, med fantastisk sprog, ble fri, sover ikke middagslur osv...
Hvad ville i gøre?
Jeg havde valgt en anden børnehave så...selv om det er ærgeligt når nu hun ellers trives.