Overvejer at flytte børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
23 svar
7 synes godt om
30. september 2014

Anonym trådstarter

Er lige anonym da jeg ikke ved om nogle pædagoger bruger siden...

sagen er at min datter fylder 3 år her til oktober... Hun er SÅ klar til at starte i børnehave... Hun går i integreret institution...

der er ikke ret mange store børn i vuggestuen... Idag snakker jeg så med hendes kontakt pædagog, som siger at der desværre nok ikke er plads i børnehaven før til maj, hvir min datter vil være 3,7... 

Derudover fortæller hun om regeringen overvejelser som at rykke store skifte dag til august pga pædagogmanglen i sfo'erne grundet skolereformen...

dvs vi og vuggestue pædagogerne frygter at hun skal være i vuggestue til hun er 3,10 år... Det synes jeg ikke er i orden, selvom de laver en storegruppe i det nye år, vil hun stadig primært være sammen med babyer...

Jeg overvejer derfor om jeg skal forsøge at finde en anden børnehave hun kan skifte til snart? Min bekymring er bare at hun er glad for institutionen, på legepladsen leger hun med børnehave børnene som hun nok skal gå i skole med?

Men hun bliver bare ikke ordentligt stimuleret (i mine øjne) når pædagogerne også skal tage hensyn til de helt små... Arbejder selv i institution og ved hvor svært det kan være som pædagog, når man ikke kan stille noget op og reglerne kommer oppe fra, men synes sku det er for længe at gå i vuggestue...

hun er er en stor pige, med fantastisk sprog, ble fri, sover ikke middagslur osv... 

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Er lige anonym da jeg ikke ved om nogle pædagoger bruger siden...

sagen er at min datter fylder 3 år her til oktober... Hun er SÅ klar til at starte i børnehave... Hun går i integreret institution...

der er ikke ret mange store børn i vuggestuen... Idag snakker jeg så med hendes kontakt pædagog, som siger at der desværre nok ikke er plads i børnehaven før til maj, hvir min datter vil være 3,7... 

Derudover fortæller hun om regeringen overvejelser som at rykke store skifte dag til august pga pædagogmanglen i sfo'erne grundet skolereformen...

dvs vi og vuggestue pædagogerne frygter at hun skal være i vuggestue til hun er 3,10 år... Det synes jeg ikke er i orden, selvom de laver en storegruppe i det nye år, vil hun stadig primært være sammen med babyer...

Jeg overvejer derfor om jeg skal forsøge at finde en anden børnehave hun kan skifte til snart? Min bekymring er bare at hun er glad for institutionen, på legepladsen leger hun med børnehave børnene som hun nok skal gå i skole med?

Men hun bliver bare ikke ordentligt stimuleret (i mine øjne) når pædagogerne også skal tage hensyn til de helt små... Arbejder selv i institution og ved hvor svært det kan være som pædagog, når man ikke kan stille noget op og reglerne kommer oppe fra, men synes sku det er for længe at gå i vuggestue...

hun er er en stor pige, med fantastisk sprog, ble fri, sover ikke middagslur osv... 

Hvad ville i gøre?

ja jeg havde nok valgt en anden børnehave så..

Anmeld

30. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg havde valgt en anden børnehave 

Anmeld

30. september 2014

Mumto3

Vi skiftede børnehave fordi vores datter ikke blev stimuleret godt nok, og selvom det nye sted ikke var 'perfekt' så er vi rigtig glade for at gjorde det. 

At din datter kommer til at gå i skole med nogle af de store børn ser jeg bare som en fordel. Så genkender hun dem fra sin gamle institution samtidig med hun er har lært nogle nye at kende i den nye.

Anmeld

1. oktober 2014

LouiseEm

Jeg havde valgt en anden børnehave. Min store søn startede i børnehave i december sidste år, og hold nu fast en undvikling han har haft. Det er helt vildt - og den skal din datter da ikke snydes for! Skynd dig at rette henvendelse til kommunen, måske de har plads i en anden børnehave i nærheden

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ja jeg havde nok valgt en anden børnehave så..

Frygter også vi er nødt til det... Det er bare en svær beslutning når hun har det godt der og er glad for både børn og voksne...

det er jo fint nok i vuggestue nu, men ikke er helt år frem

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg havde valgt en anden børnehave 

Frygter også vi er nødt til det... Det er bare en svær beslutning når hun har det godt der og er glad for både børn og voksne...

det er jo fint nok i vuggestue nu, men ikke er helt år frem

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Vi skiftede børnehave fordi vores datter ikke blev stimuleret godt nok, og selvom det nye sted ikke var 'perfekt' så er vi rigtig glade for at gjorde det. 

At din datter kommer til at gå i skole med nogle af de store børn ser jeg bare som en fordel. Så genkender hun dem fra sin gamle institution samtidig med hun er har lært nogle nye at kende i den nye.

Altså hun bliver jo stimuleret fint nu, men kan ikke se hvordan det skal fungere et helt år frem...

for selvom de vil lave en "storegruppe" hvor de store vil lave tong for sig selv, vil hun stadig skulle spise sammen med de små, og generelt være ved meget små børn når de er på stuen...

synes bare det er en svær beslutning når både hun og vi forældre er glade for stedet... men kan godt frygte at det bliver nædvendigt 

Anmeld

1. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Jeg havde valgt en anden børnehave. Min store søn startede i børnehave i december sidste år, og hold nu fast en undvikling han har haft. Det er helt vildt - og den skal din datter da ikke snydes for! Skynd dig at rette henvendelse til kommunen, måske de har plads i en anden børnehave i nærheden

Nej det er netop det, hun er en pige der ved hvad hun vil, og et eller andet sted godt kunne bruge at blive "sat lidt på plads" (forstå mig ret) af de lidt større børn... 

Puuh det er en svær beslutning

Anmeld

1. oktober 2014

lineog4

Jeg ville tage snakken med institutionen og lufte min bekymring, måske tænker de i flere aktiviteter sammen med børnhavegruppen, en tumlinge gruppe (der er flere institutioner der laver en gruppe fra 2-4 år) eller....?

Og med hensyn til at skubbe SFO start så skulle de fleste kommuners budgetforlig gerne næsten være på plads (det er på plads her i kommunen) og der ville man kunne se det - er slet ikke på tale her, da det koster meget mere at have børn i børnehave end i SFO og tror også SFO og skole vil kæmpe med næb og klør mod en ændring, da alle ser det som en kæmpe fordel at ungerne kommer i februar/marts/april/maj og en del skoler fx laver klasse dannelsen i den periode osv - nå sidespring men det tror jeg altså ikke du skal være bange for og er der noget om snakken vil man kunne se det i kommunernes budget der skal være godkendt meget snart.

Umiddelbart ville jeg ikke flytte men arbejde på en intern løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.