Fagpakken - sygeplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
16 svar
1 synes godt om
29. september 2014

Marts<3

Hej... 

Jeg har tilmeldt mig fagpakken - sygeplejerske, E-learning. 

Har fået beskeden idag, at der en aflevering i hvert fag(4) om ugen! Hold da op.. Men okay, det klare jeg da bare, tror jeg nok!

Men ville lige høre, om nogle af Jer herinde har taget denne løsning, om at det gav adgang til sygeplejerskeskolen?

Jeg er alene mor, så kom gerne med en udmelding om livet som studerende enlig mor... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Nystart

Det må man sige at de starter hårdt ud 

Jeg har ikke lige taget det du tager, men det jeg har haft over nettet har der været en plan lagt ud for alle fag og afleveringer et helt år frem så man havde mulighed for at planlægge lidt.. 

Anmeld

29. september 2014

Marts<3

Nystart skriver:

Det må man sige at de starter hårdt ud 

Jeg har ikke lige taget det du tager, men det jeg har haft over nettet har der været en plan lagt ud for alle fag og afleveringer et helt år frem så man havde mulighed for at planlægge lidt.. 

Fedt mht at kunne planlægge lidt. Det gir mig lidt ro, tak;-)

Anmeld

29. september 2014

Trekløver(:

Marts<3 skriver:

Hej... 

Har fået beskeden idag, at der en aflevering i hvert fag(4) om ugen! Hold da op.. Men okay, det klare jeg da bare, tror jeg nok!

Men ville lige høre, om nogle af Jer herinde har taget denne løsning, om at det gav adgang til sygeplejerskeskolen?

Jeg er alene mor, så kom gerne med en udmelding om livet som studerende enlig mor... 

Min bror tog fagpakken til pædagog på VUC, og han kom ind med det samme efter .. Det er nok det samme for dem som tager sygeplejerske pakke. 

Selv læser jeg HF på E-learning, og der er planlagt 6 måneder frem, så jeg kan planlægge langt ud i fremtiden. Jeg har dage hvor jeg ikke læser og dage hvor jeg sidder 12 timer og knokler med opgaver. Jeg har omkring 2 opgaver om ugen jeg skal lave i hvert fag. 

E-learning er en fantastisk studieform, hvis man har disciplin. Det giver en enorm frihed. 

Held og lykke med det 

Anmeld

29. september 2014

esioul

Marts<3 skriver:

Hej... 

jeg har taget pædagogfagpakken på VUC og kom ind 1 gang. Men kender også nogle der ikke gjorde.

Sygepleje uddannelsen er MEGET eftertragtet og mange har fået afslag i år. Har du noget erfaring der kan trække lidt op? 

Anmeld

29. september 2014

Tip!

Jeg tog for flere år tilbage pædagog pakken.. Og kom ind på seminariet med det samme, jeg havde bestået mine fag. 

Mht lektier og afleveringer, så er det vel meget fair med den mængde du skal læse/lave.. Det bliver ikke mindre når du kommer på seminariet. 

Det handler i høj grad om selvdiciplin og at tilrettelægge ens tid fornuftigt. 

Jeg har været alene mor i al den tid jeg har studeret, og det kan sagtens hænge sammen. Jeg har klaret alle de praktiske ting herhjemme om eftermiddagen, og læst om aftenen når sønnike sover. 

Jeg er færdig som pædagog om 9 mdr. Enden på målet er snart nået og jeg glæder mig meget til at få den sidste eksame i hus.. 

Anmeld

29. september 2014

Marts<3

Twinkle little star skriver:

Jeg tog for flere år tilbage pædagog pakken.. Og kom ind på seminariet med det samme, jeg havde bestået mine fag. 

Mht lektier og afleveringer, så er det vel meget fair med den mængde du skal læse/lave.. Det bliver ikke mindre når du kommer på seminariet. 

Det handler i høj grad om selvdiciplin og at tilrettelægge ens tid fornuftigt. 

Jeg har været alene mor i al den tid jeg har studeret, og det kan sagtens hænge sammen. Jeg har klaret alle de praktiske ting herhjemme om eftermiddagen, og læst om aftenen når sønnike sover. 

Jeg er færdig som pædagog om 9 mdr. Enden på målet er snart nået og jeg glæder mig meget til at få den sidste eksame i hus.. 

Det er en god start på det virkelige studie liv, ja. 

Jeg skal nok klare det. Vi har en 5-2 ordning. Så hver anden uge, har jeg 5 dage "fri". Så jeg skal nok kunne klare det. Men har ikke gået i skole i mange år. Og 2 af fagene er på høj niveau(syntes jeg). Så jeg skal stramme ballerne. Jeg har 4 afleveringer om ugen. 

Anmeld

29. september 2014

Marts<3

esioul skriver:

jeg har taget pædagogfagpakken på VUC og kom ind 1 gang. Men kender også nogle der ikke gjorde.

Sygepleje uddannelsen er MEGET eftertragtet og mange har fået afslag i år. Har du noget erfaring der kan trække lidt op? 

Jeg har en kontoruddannelse, og flere års erhvervserfaring. Så det skal nok gå. I værste tilfælde, så kan jeg bare ikke ind på de populære skoler, som feks Metropol.

Men hvor der er vilje er der vej.. 

Anmeld

29. september 2014

Marts<3

M_V skriver:

Min bror tog fagpakken til pædagog på VUC, og han kom ind med det samme efter .. Det er nok det samme for dem som tager sygeplejerske pakke. 

Selv læser jeg HF på E-learning, og der er planlagt 6 måneder frem, så jeg kan planlægge langt ud i fremtiden. Jeg har dage hvor jeg ikke læser og dage hvor jeg sidder 12 timer og knokler med opgaver. Jeg har omkring 2 opgaver om ugen jeg skal lave i hvert fag. 

E-learning er en fantastisk studieform, hvis man har disciplin. Det giver en enorm frihed. 

Held og lykke med det 

Jeg har 4 afleveringer om ugen! Og det er relative højt niveau. Så jeg regner med at sidde hverdag. Men det skal jeg nok klare.. 

Har et godt bagland, og en far der er meget inde over. 

Anmeld

29. september 2014

Tip!

Marts<3 skriver:

Det er en god start på det virkelige studie liv, ja. 

Jeg skal nok klare det. Vi har en 5-2 ordning. Så hver anden uge, har jeg 5 dage "fri". Så jeg skal nok kunne klare det. Men har ikke gået i skole i mange år. Og 2 af fagene er på høj niveau(syntes jeg). Så jeg skal stramme ballerne. Jeg har 4 afleveringer om ugen. 

Den skal du nok klare.. Jeg er 110 % single mor, ingen far indover her.. Mine forældre har kun hjulpet når jeg arbejder weekend og aften vagter, ellers har det været nødt til at hænge sammen.. 

Mon du kan bruge nogle af dine fag fra kontor uddannelse? 

Jeg havde 2 af mine hg fag på højt niveau, så det var kun 2 fag jeg skulle bestå for at komme ind på Semi.

hvor der er vilje er der vej... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.