penge for den tabte tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nystart skriver:

Her ses det ikke som en straf..

har hun en tand der er på nippet til at ryge ud, når hun kommer i sin seng.. går der max 10 min fra hun er lagt til hun kommer med den.. fordi hun så har pillet den ud....

Men så er der vel altid en tand, som tandfeen kan komme efter, altså I har endnu ikke prøvet at tanden er blevt slugt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

Nystart

Mom skriver:

Men så er der vel altid en tand, som tandfeen kan komme efter, altså I har endnu ikke prøvet at tanden er blevt slugt?

Joo.. hun har pillet en ud.. hvor hun fik besked på at putte den under puden så den ikke blev væk...

Men det gjorde hun ikke, så den blev væk... 

Anmeld

28. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nystart skriver:

Joo.. hun har pillet en ud.. hvor hun fik besked på at putte den under puden så den ikke blev væk...

Men det gjorde hun ikke, så den blev væk... 

Jeg syntes stadig det er synd. At straffe børnene for sådan nogle bagateller kommer jeg ikke til at forstå.

Anmeld

28. september 2014

Nystart

Mom skriver:

Jeg syntes stadig det er synd. At straffe børnene for sådan nogle bagateller kommer jeg ikke til at forstå.

At du ser det som en straf er jo din mening...

her fungere det fint, og der er ingen der lider skade... tværtigmod 

Anmeld

28. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nystart skriver:

At du ser det som en straf er jo din mening...

her fungere det fint, og der er ingen der lider skade... tværtigmod 

Enig, det er min holdning.

Hvad mener du med tværtimod, at dit barn ser det som en gevinst?

Anmeld

28. september 2014

Nystart

Mom skriver:

Enig, det er min holdning.

Hvad mener du med tværtimod, at dit barn ser det som en gevinst?

med tværtigmod mener jeg at hun ikke lider ved at tag ansvar... 

sådan har jeg/vi valgt at opdrage/være og min datter trives helt fin uden at lide nogen form for overlast 

Anmeld

28. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Nystart skriver:

sådan har jeg/vi valgt at opdrage/være og min datter trives helt fin uden at lide nogen form for overlast 

Så vidt jeg kan se, har jeg vist ikke skrevet at jeg mener at hun lider overlast, mente jeg dette, ville jeg have skrevet det tydeligt.

Jeg mener at det er vigtigt at opdrage med ansvar, som du selv skriver, men mener også det er vigtigt at lære børnene at man ikke bliver straffet for små-fejl, da det jo er menneskeligt at fejle og noget vi alle gør.

Anmeld

28. september 2014

Mulle-Mom

Ms.Sunshine skriver:

Jeg har en dejlig søn på næsten 7 år som får 10,- af tandfeen hver gang han har lagt den under puden.

Han havde en meget lys rokketand i går, men vi måtte ikke tage den ud. Nu her efter morgenmadenopdagede  jeg at han har tabt den, men den ligger ikke i sengen så han har slugt den - enten i nat eller med morgenmaden...

Han er rigtig ked af at han ikke har givet den til tandfeen, så jeg overvejer om jeg skal give ham et lille "trøste beløb"...

HVAD VILLE I GØRE?...

Jeg ville skrive en sedl til tandfeen og som i sammen kan ligge under puden og i nat bytter du sedlen for en 10,- 

Anmeld

28. september 2014

BinaMor

han skal da selvfølgelig have pengene alligevel. alt andet kan da ikke nænnes

Anmeld

28. september 2014

Stumpen

Nystart skriver:

Tage ansvar over at sluge en tand i søvne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.