Børn tæt på hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
15 svar
4 synes godt om
26. september 2014

missehxx

Hej piger

er der nogen af jer der har erfaring med at få børn tæt på hinanden aldersmæssigt? Sådan med maks halvandet års forskel?

fordele og ulemper? ����

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

Milas14

Jeg følger lige med

Anmeld

26. september 2014

Melm

Jeg kender desværre ikke noget til det endnu, men her kommer der til at være 23 måneder i mellem dem, og jeg er MEGET spændt på det :-)

Anmeld

26. september 2014

Disarobi

Kan ikke svare endnu men vi venter pseudotvillinger

Milas er 10 mdr og jeg er halvvejs i min graviditet, og vi glææææder os. Især fordi han skal have en lillebror, det er da SÅ fedt

Anmeld

26. september 2014

Baby15

missehxx skriver:

Hej piger

er der nogen af jer der har erfaring med at få børn tæt på hinanden aldersmæssigt? Sådan med maks halvandet års forskel?

fordele og ulemper? ����

Har S og D 12 måneders forskel

lillebror/søster kommer når de er 2 og 3 år gamle. 

Vil sige st det eneste jeg kan se som ulempe, er at graviditeten med D var rigtig hård fordi at S stadig var så lille. 

Ellers har der kun været fordele <3 

Anmeld

26. september 2014

Mum33

Min søster fik hvor der var 22 mdr imellem. Det var max hårdt, og der var mange skænderiers imellem børnene, da den store ikke var gammel nok til at forstå den lille og dens behov. Man anbefaler 3 år imellem børn, da de så har fået "lov" at få den plads man har brug for som den lille. Så har de dannet deres person, uden at skulle føle konkurrence fra en mindre søskende. 

Vi har 4 år imellem vores og det er fantastisk. Den store er så god til den lille og jeg ville aldrig fortryde de år han fik liv at være vores "lille" og bare kunne nyde ham 

Er helt sikker på mange har gode erfaringer med psodotvilinger, men jeg ville aldrig gøre det. Selvom jeg er max skruk, så er vores den yngste kun halvandet og han skal nyde den tid lidt endnu, før han skal påtage sig rollen som storebror. 

Anmeld

26. september 2014

Baby15

Tror også det kommer an på hvordan man er som forældre, jeg er lykkelig over at mine har haft så stor glæde af hinanden, og jalousi har vi aldrig oplevet, føler mig heller ikke svigtet på nogen måde af st have en søster 13 måneder ældre end mig, men det har været en bedste ven for livet, vi HIK i skole sammen, til fester sammen, til sport sammen, vi holdt sammen, og gør det stadig. 

Mon mand derimod har 5 år til nærmeste søskende, han har aldrig i barndommen haft en godt forhold til nogen af dem . Først her senere i livet er det ok, dog stadig mange problemer, og den ene bror snakker han slet ikke med mere (10 års forskel) 

så kan kun anbefale det  

Anmeld

26. september 2014

Morgensol

Her er der 19 mdr, altså lige over halvandet år, mellem vores 2 store piger. Det er fantastisk! De har SÅ meget glæde af hinanden! De er hinandens bedste venner, de skændes selvfølgelig som alle andre søskende, men hvis der er 5 skænderier er der 20 gode stunder istedet. De kan ikke undvære hinanden, deler værelse, går på samme stue i børnehaven og gjorde det også i vuggestuen, de leger sammen hver dag og holder sammen om alt! Det er skønt!! 

Men det er også hårdt, specielt da nr 2 kom, den store var endnu ikke så selvstændig og brugte f.eks stadig ble. Men det har helt sikkert været det værd! 

Vores nr 3 kommer her til nytår hvor nr 2 lige er blevet 3 år og jeg tror virkelig det blir en udfordring! Hun er lige nu et sted hvor der sker rigtig meget med hende, hun har lige smidt bleen og er ved at blive selvstændig, hun er meget stædig og får nogle vilde hysteriske "anfald". Jeg ved i hvert fald allerede nu at det ikke bliver lige så nemt som da nr 2 kom..

Anmeld

26. september 2014

Joan ( Smallie )

Jeg jar børn med 19 måneder mellem. Fik først en dreng og så en pige.

Specielt det første år er rigtig hårdt og jeg har nok været heldig fordi jeg har haft en stille og rolig dreng der gerne ville læse når jeg ammet lillesøster.

Idag er de 7 og 5 og har max glæde af hinanden og jeg ville intet gøre om. Vi bor langt ude på landet og lege kammerater er ikke lige om hjørnet så de leget rigtig tit sammen og stor nyder det. Jeg har en søn der leger med dukker sammen med lillesøster og jeg har en lillesøster der leger med trakror sammen med storbror så for os har det været det helt rigtig men det er hårdt når de er helt små,

Anmeld

26. september 2014

L&V

Vi ville gerna ha haft vores tættere men sådan gik det ik så der blev 22mdr imellem og gud hvor er jeg glad for der ikke er mere..

De har så meget glæde af hinanden, der har aldrig været jalousi og syntes heller ik det har været voldsomt hårdt.

Nu er min datter 3 og hvor er jeg glad for det ik først er nu vi ska ha nr 2..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.