MF skanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
16 svar
12 synes godt om
25. september 2014

Fru Frederiksen.

Skal til MF i morgen , er lidt nervøs, men glæder mig også til at se vores lille pige. Det er vel 3D de skanner i ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

Nystart

Venter sig :) skriver:

Skal til MF i morgen , er lidt nervøs, men glæder mig også til at se vores lille pige. Det er vel 3D de skanner i ? 

Det gør de ikke i viborg. det er det ganske alm scanning.. grå, sort hvor man ikke kan se en skid hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter 

Anmeld

25. september 2014

Fru Frederiksen.

Nystart skriver:

Det gør de ikke i viborg. det er det ganske alm scanning.. grå, sort hvor man ikke kan se en skid hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter 

Det kunne nu være dejligt hvis det er 3D . Vi skal til Aalborg og skannes. 

Anmeld

25. september 2014

LinLin

Det tror jeg virkelig ikke du skal sætte næsen op efter  Jeg har i hvert fald ikke oplevet at blive scannet i 3D i det offentlige andet end en enkelt gang til en ekstra hjertescanning!

men køb da en 3D scanning på en privatklinik 

Anmeld

25. september 2014

lineog4

Misdannelsesscanning er jo en undersøgelse af de indre organer primært og de kan slet ikke ses i 3D. Så det vil være i 2D da de så kan se alt det de skal kigge efter.

Jeg har prøvet de slog over i 3D men det var fordi det var hos en læge og ekstra scanninger og det handlede om jeg havde behov for at se om han lignede Lia som jeg havde mistet eller ikke gjorde og så var hun venlig at slå over så jeg kunne forberede mig. Men ellers var alle scanninger i 2D så baby kunne blive tjekket ordentligt.

Anmeld

25. september 2014

Fru Frederiksen.

LinLin skriver:

Det tror jeg virkelig ikke du skal sætte næsen op efter  Jeg har i hvert fald ikke oplevet at blive scannet i 3D i det offentlige andet end en enkelt gang til en ekstra hjertescanning!

men køb da en 3D scanning på en privatklinik 

Det vil jeg gøre, hvis det bare er  2d i morgen, der er en fin skanningsklinik i Aalborg. 

Anmeld

25. september 2014

LouiseEm

Hvad er MF scanning? Mener du MD?Og nej de scanner i almindelig 2D sort/hvid på hospitaler, med mindre man er meget heldig, og de må slå over i 3D for at kunne se ordentligt. Kender ingen der nogensinde har oplevet at få 3D til en offentlig scanning. 3D scannerne på hospitalerne er dog væsentligt dårligere end dem de har hos private scanningsklinikker  

Anmeld

25. september 2014

Fru Frederiksen.

lineog4 skriver:

Misdannelsesscanning er jo en undersøgelse af de indre organer primært og de kan slet ikke ses i 3D. Så det vil være i 2D da de så kan se alt det de skal kigge efter.

Jeg har prøvet de slog over i 3D men det var fordi det var hos en læge og ekstra scanninger og det handlede om jeg havde behov for at se om han lignede Lia som jeg havde mistet eller ikke gjorde og så var hun venlig at slå over så jeg kunne forberede mig. Men ellers var alle scanninger i 2D så baby kunne blive tjekket ordentligt.

Tak for svar, det er første gang vi skal have barn. Udover nakkefolden blev skannet, skannede de også organerne til NF , så jeg troede organerne var blevet skannet.  

Anmeld

25. september 2014

lineog4

LouiseEm skriver:

Hvad er MF scanning? Mener du MD?Og nej de scanner i almindelig 2D sort/hvid på hospitaler, med mindre man er meget heldig, og de må slå over i 3D for at kunne se ordentligt. Kender ingen der nogensinde har oplevet at få 3D til en offentlig scanning. 3D scannerne på hospitalerne er dog væsentligt dårligere end dem de har hos private scanningsklinikker  

På Roskilde og jeg vil tro det er det samme andre steder, er der i hvert fald en 3D maskine som er god - men den bruges til diagnosticering fx for at se væske i huden eller andet. Jeg har oplevet lægen slog 3D til for at give mig et billede af ansigtet for jeg kunne forberede mig på om lillebror lignede storesøster eller ej - og det var forresten godt det skete for han lignede storesøster på en prik så det kunne jeg gå og forberede mig på... Så nogen få gange kan det ske, men det er ikke inde i de almindelige scanningsstuer men hos lægen.

Anmeld

25. september 2014

lineog4

Venter sig :) skriver:

Tak for svar, det er første gang vi skal have barn. Udover nakkefolden blev skannet, skannede de også organerne til NF , så jeg troede organerne var blevet skannet.  

Hjertet er ikke færdigdannet ved nf fx - ved ikke med de andre organer har jeg ikke sat mig ind i.

NF er sådan set for at se de grove fejl fx slet ingen lever og så down. 

Mens MD er den store første undersøgelse af jeres barn, hvor man tjekker alle indre organer, rygraden, blære osv osv osv. Det første store sundhedstjek 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.