Hvad gør vi hvis vi flytter kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ahh transporttid..

skal køre fra Herlev til Amager, fra Amager til Farum så tager det lang tid i tranport i myldertid. 

Hvad med vuggestue?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad med vuggestue?

Vi er interesseret i begge dele, men jeg er bekymret for de 2 mdr vi risikere ikke at have pasnings ordning til ham den lille.. 

Kender du nogle gode vuggestuer i Herlev? 

Anmeld

24. september 2014

Anonym skriver:

Vi er interesseret i begge dele, men jeg er bekymret for de 2 mdr vi risikere ikke at have pasnings ordning til ham den lille.. 

Kender du nogle gode vuggestuer i Herlev? 

Nej desværre 

Anmeld

24. september 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

God formiddag piger/damer 

Vi er i den heldige situtation at vi venter vores andet barn, dette gør dog at vi er nød til at flytte til noget større. Vi bor lige nu på Amager, men har kigget på hus i Herlev.

Den lille er kun lige startet i DP (er igang med indkøring) og vi satser på at flytte D. 1/12-14 

Det betyder jo så at vi er nød til at flytte ham til en ny DP i Herlev (hvis det bliver der eller en anden kommune), men af hvad jeg kan læse mig frem til så kan der være op til 2 mdr ventetid på en garantiplads?  Hvad gør man så? Hverken jeg eller min mand har mulighed for at tage 2 mdr barsel eller orlov på det tidspunkt.

Jeg går på barsel igen i slut februar, men da vi kan ikke holde ham i den han har nu, da vi så vil få over 2 timers transport tid til arb når vi skal køre frem og tilbage i myldretiden. 

Så tænker jeg selv på en privat DP kunne være en løsning, men hvordan fungere det?

eller en privat børne passer, men det har jeg slet ikke styr på hvordan fungere? 

Håber nogen har sat sig super godt ind i det og kan forklare mig lidt om det forskellige, - Eller en som måske har prøvet det samme, hvad gjorde du/i?

Hilsen den lidt fortvivlede mor til snart 2 

Min dreng startede i dp da han var 10 måneder, og blev flyttet i vuggestue da han var 15 mdr. (Var så heldig at hans dp-mor flyttede med som vuggestuepædagog)

Det var også pga. transporttid og flytning

Jeg vil helt klart anbefale privat dp/vuggestue.

Jeg valgte selv en Rudolf Steiner DP og vuggestue/børnehave til min dreng. Anbefaler det på det kraftigste - der er sådan en dejlig ro i de Steiner institutioner jeg kender til

Her er nogle i jeres nærområde (Herlev)

En børnehave (2-6 år):  http://www.michaelskolen.dk/brombaerhuset

Kgs. Lyngby DP:  http://www.dagplejenstjernedrys.dk/

Sammenslutning af Rudolf Steiner institutioner i DK:

http://www.steinerboernehaver.dk/?28

Anmeld

24. september 2014

Mor1986

Anonym skriver:

Tænker det kunne være en udvej, men syntes det er synd at skulle flytte ham så mange gange..

Og som en anden skriver, hvad hvis der er sygdom og afspadsering osv, hvad gør man der?

er det noget med at en børnepasningen kan passe hjemme hos en? Er det ikke vildt dyrt? 

Du kan vælge selv at have barnet hjemme og få omkring 5000 om måneden men så må du ikke have anden indtægt.

de fleste privat dagplejere har en mulighed hvis de er syge. Så det ikke bliver et problem. Og så oplever jeg generalt ikke at de er specielt syge ret tit. Måske en gang om året. 

Øjeg ville hvis jeg var dig overveje den mulighed så han er et fast sted hele tiden også sådan at i ikke løber ind i problemer omkring transport

Anmeld

24. september 2014

Mor1986 skriver:

Du kan vælge selv at have barnet hjemme og få omkring 5000 om måneden men så må du ikke have anden indtægt.

de fleste privat dagplejere har en mulighed hvis de er syge. Så det ikke bliver et problem. Og så oplever jeg generalt ikke at de er specielt syge ret tit. Måske en gang om året. 

Øjeg ville hvis jeg var dig overveje den mulighed så han er et fast sted hele tiden også sådan at i ikke løber ind i problemer omkring transport

Hvad baserer du dit svar "de fleste" ud fra? Jeg kan huske en tråd herinde hvor netop nogle skrev om deres erfaringer, som var meget modsat dine. 

Tænker bare det er lidt risky at skrive de næsten aldrig er syge osv. - især fordi det ikke ser ud til at ts har nogen der kan passe med kort varsel. 

Anmeld

24. september 2014

Mor1986

Hvad baserer du dit svar "de fleste" ud fra? Jeg kan huske en tråd herinde hvor netop nogle skrev om deres erfaringer, som var meget modsat dine. 

Tænker bare det er lidt risky at skrive de næsten aldrig er syge osv. - især fordi det ikke ser ud til at ts har nogen der kan passe med kort varsel. 

Ud fra at dem jeg kender der er private aldrig er syge. De har måske været det to gange på flere år

vælger man privat så er det jo den risiko man må tage med. Men man vil ofte på deres hjemmeside se om de har en vikar tilknyttet  

Anmeld

24. september 2014

Jibbe

Hvad med at vælge en sen overtagelse af huset? Og vente med at flytte til februar? 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Hvad med at vælge en sen overtagelse af huset? Og vente med at flytte til februar? 

Ville være super hvis det kunne lade sig gøre, men vi har solgt vores fantastiske lejlighed med overtagelse D. 1/12

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.