Hvad gør vi hvis vi flytter kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
18 svar
2 synes godt om
24. september 2014

Anonym trådstarter

God formiddag piger/damer 

Vi er i den heldige situtation at vi venter vores andet barn, dette gør dog at vi er nød til at flytte til noget større. Vi bor lige nu på Amager, men har kigget på hus i Herlev.

Den lille er kun lige startet i DP (er igang med indkøring) og vi satser på at flytte D. 1/12-14 

Det betyder jo så at vi er nød til at flytte ham til en ny DP i Herlev (hvis det bliver der eller en anden kommune), men af hvad jeg kan læse mig frem til så kan der være op til 2 mdr ventetid på en garantiplads?  Hvad gør man så? Hverken jeg eller min mand har mulighed for at tage 2 mdr barsel eller orlov på det tidspunkt.

Jeg går på barsel igen i slut februar, men da vi kan ikke holde ham i den han har nu, da vi så vil få over 2 timers transport tid til arb når vi skal køre frem og tilbage i myldretiden. 

Så tænker jeg selv på en privat DP kunne være en løsning, men hvordan fungere det?

eller en privat børne passer, men det har jeg slet ikke styr på hvordan fungere? 

Håber nogen har sat sig super godt ind i det og kan forklare mig lidt om det forskellige, - Eller en som måske har prøvet det samme, hvad gjorde du/i?

Hilsen den lidt fortvivlede mor til snart 2 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

Mor1986

Anonym skriver:

Vi er i den heldige situtation at vi venter vores andet barn, dette gør dog at vi er nød til at flytte til noget større. Vi bor lige nu på Amager, men har kigget på hus i Herlev.

Den lille er kun lige startet i DP (er igang med indkøring) og vi satser på at flytte D. 1/12-14 

Det betyder jo så at vi er nød til at flytte ham til en ny DP i Herlev (hvis det bliver der eller en anden kommune), men af hvad jeg kan læse mig frem til så kan der være op til 2 mdr ventetid på en garantiplads?  Hvad gør man så? Hverken jeg eller min mand har mulighed for at tage 2 mdr barsel eller orlov på det tidspunkt.

Jeg går på barsel igen i slut februar, men da vi kan ikke holde ham i den han har nu, da vi så vil få over 2 timers transport tid til arb når vi skal køre frem og tilbage i myldretiden. 

Så tænker jeg selv på en privat DP kunne være en løsning, men hvordan fungere det?

eller en privat børne passer, men det har jeg slet ikke styr på hvordan fungere? 

Håber nogen har sat sig super godt ind i det og kan forklare mig lidt om det forskellige, - Eller en som måske har prøvet det samme, hvad gjorde du/i?

Jeg har selv været privat dagpleje.

det er fuldstændig som en kommunal, men ofte så kan du komme hurtigere ind, da ikke alle har lange ventetider.

du skal når dit barn bliver optaget søge tilskud ved kommunen men dette vil den private også fortælle dig.

for mig er det et plus med privat. Blandt andet bliver barnet ikke kastet rundt forskellige steder ved sygdom, men nogen har ikke vikar så man selv skal sørge for pasning ved sygdom.

på facebook er der en side der hedder noget med find selvstændig privat dagpleje/børnepasser. Derinde vil du kunne se hvem der er i det område du søger

Anmeld

24. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad med det offentlige - det tager højst 30 min. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym skriver:

Mht privat dp så vil jeg gøre dig opmærksom på at du selv skal passe hvis dp er syg, hvis hun har ferie og når hun afspadserer. Oveni dit barns sygedage (hvilket er mange i starten) er det pludselige mange dage. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Du blir nød til at uddybe dit svar? 

Det er i det offentlige at der er op til 2 mdr venteliste på  garantiplads...

Anmeld

24. september 2014

sost

Det kommer an på hvor på amager og hvor i Herlev. Da jeg gik i skole i Herlev og boede på amager brugte jeg altså 75 min transporttid. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Jeg har selv været privat dagpleje.

det er fuldstændig som en kommunal, men ofte så kan du komme hurtigere ind, da ikke alle har lange ventetider.

du skal når dit barn bliver optaget søge tilskud ved kommunen men dette vil den private også fortælle dig.

for mig er det et plus med privat. Blandt andet bliver barnet ikke kastet rundt forskellige steder ved sygdom, men nogen har ikke vikar så man selv skal sørge for pasning ved sygdom.

på facebook er der en side der hedder noget med find selvstændig privat dagpleje/børnepasser. Derinde vil du kunne se hvem der er i det område du søger

Tænker det kunne være en udvej, men syntes det er synd at skulle flytte ham så mange gange..

Og som en anden skriver, hvad hvis der er sygdom og afspadsering osv, hvad gør man der?

er det noget med at en børnepasningen kan passe hjemme hos en? Er det ikke vildt dyrt? 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

Ahh transporttid..

skal køre fra Herlev til Amager, fra Amager til Farum så tager det lang tid i tranport i myldertid. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym trådstarter

sost skriver:

Det kommer an på hvor på amager og hvor i Herlev. Da jeg gik i skole i Herlev og boede på amager brugte jeg altså 75 min transporttid. 

Det er fra Herlev by midte til Amager ved sundbyvesters plads og så til Farum, og køre man ikke fra Amager før kl er 7 så sidder du fast i trafikken. 

Anmeld

24. september 2014

Anonym skriver:

Du blir nød til at uddybe dit svar? 

Det er i det offentlige at der er op til 2 mdr venteliste på  garantiplads...

Jeg mente offt. transport(fra herlev til amager)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.