Barsel på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2014

Baby15

TanyaGR skriver:

Jeg er under 25 og på barsel på kh. Jeg har lidt over 10000 udbetalt som enlig. 

Hvis du bor med en på su eller kh får du 9498 før skat. Ellers bor du sammen med en der arbejder får du (som jeg læser det) 6889 kr før skat. 

Ellers kan du læse mere om satserne her http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202014/Kontanthjaelp.aspx 

De der 6xxx får en udeboende på kh også 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

Nystart

Baby15 skriver:

De der 6xxx får en udeboende på kh også 

Ja for en udeboende.....

Anmeld

24. september 2014

SandraXOXO

Min sagsbehandler sagde at på barsel er man hverken aktiverings eller uddannelses parat og får derfor Max sats på 13xxx før skat. Dog bliver den sat lavere hvis din kæreste tjener over 13xxx da man ikke tilsammen må have over 26xxx. 

Anmeld

24. september 2014

Baby15

SandraXOXO skriver:

Min sagsbehandler sagde at på barsel er man hverken aktiverings eller uddannelses parat og får derfor Max sats på 13xxx før skat. Dog bliver den sat lavere hvis din kæreste tjener over 13xxx da man ikke tilsammen må have over 26xxx. 

Okay  

der går ihvertfald nogen måneder inden han kommer op og tjene det  

Anmeld

24. september 2014

Mettefpigen

Baby15 skriver:

Får man for 1 ? 

Man får ikke noget tillæg overhovedet.... Jeg ved ikk om reglerne er lavet om, men da jeg var på barsel fik jeg 13000 før skat ca 10000 udbetalt...

Anmeld

24. september 2014

female

Er din kæreste også under uddannelse?

I så fald får du satsen efter LAS 23, stk 2, nr 2. Ca 8000 kr. Hertil kommer et barselstillæg svarende til paragraf 24, stk 2, nr 2. Ca 6000.

Eftersom I er under 25 er I ikke omfattet af reglerne om gensidig forsørgelsespligt  (medmindre I er gift).

Anmeld

24. september 2014

Monski

Baby15 skriver:

Nu har jeg så endelig fået st vide hvordan min barsel bliver skruet sammen.. 

Jeg skal bare søge kh når jeg er færdig med min uddannelse. Men er under 30, og har kun mine ungdomsuddannelser. 

Hvad er satsen så om måneden ? 

Jeg er røget på kontanthjælp i denne måned 

Jeg startede med at få 81** før skat, men det er forkert - under barsel er man efter den gamle sats altså 14.203,-

jeg er under 25 bor med min kæreste der er på su. Pga fejlen fik jeg først mine penge d. 16 så med mindre det er lavet om indenfor den sidste uge så er det sådan 

Anmeld

25. september 2014

Elgaard73

Monski skriver:

Jeg er røget på kontanthjælp i denne måned 

Jeg startede med at få 81** før skat, men det er forkert - under barsel er man efter den gamle sats altså 14.203,-

jeg er under 25 bor med min kæreste der er på su. Pga fejlen fik jeg først mine penge d. 16 så med mindre det er lavet om indenfor den sidste uge så er det sådan 

Er det ikke kun fordi at du bor sammen med en SU modtager?

Når du bor sammen med en almindelig lønmodtager, så mener jeg altså at man får en noget lavere sats (omkring 5700,-, så vidt at jeg lige kan læse mig frem til).

Anmeld

25. september 2014

Baby15

Elgaard73 skriver:

Er det ikke kun fordi at du bor sammen med en SU modtager?

Når du bor sammen med en almindelig lønmodtager, så mener jeg altså at man får en noget lavere sats (omkring 5700,-, så vidt at jeg lige kan læse mig frem til).

5700 under barsel? 

Så jeg kan forstå på det hele, så er barsels satsen det samme når bare partneren ikke tjener over 14000

Anmeld

25. september 2014

Elgaard73

Baby15 skriver:

Kan slet ikke finde rundt i de der regler, men det kan jo ikke passe at man får 6xxx på barsel og 10xxx efter12 svangerskabsuge.  Så får man jo mere inden barnet er født 

Jo, det kan godt passe. Fra 12. svangerskabsuge og frem til 4 uger før termin, er du jo aktivitetsparat, på lige fod med en "ikke gravid" KH modtager. Efter fødsel, er du jo ikke til rådighed/aktivitetsparat og derfor falder ydelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.