Lære at spise grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2014

TNBC

Røverdatter skriver:

Ja lige præcis. Og det er faktisk lidt skræmmende at sp'erne anbefaler noget som går stik mod det de er uddannet i at skulle anbefale fra. Altså sundhedsstyrelsen.  Det er selvfølgelig ikke hældende for alle sp'er, men hører godt nok om mange.. forstår det bare ikke - det er fuldstændigt videnskabeligt bevist at babymaven (tarmen) ikke er klar i den alder.

Interessen for føden er ganske naturlig og det er kun godt at de synes det ser spændende ud og som du også selv nævner - at de griber ud efter ting osv. Det er helt naturligt at nysgerrighed opstår netop der

Det er meget skræmmende. Jeg passer en pige der bliver 7måneder på torsdag, og tre ud af fire af hendes mos/grødpulver vi har, står der 4-6måneder(den sidste er 6måneder+) det samme med de der frugtsmothies, der står også fra 4måneder på nogen af dem. 

Mælken er det vigtigste og det eneste de skal have til de bliver 6måneder, og efter, mælken er stadigvæk vigtigste og er det der skal komme først og fast føde bagefter.

Ja, og så kan man jo sige, skal de så også have alt de rækker ud efter. Hvad så hvis de begynder med at gribe efter ting før 4måneder, skal man så starte grød der??  

Pigen her rækker ud efter ALT!! Hun prøver endda at enten stjæle mit glas og tippe det, så jeg spilder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

Snevejr84

Rolig nu det er slet ikke nødvendigt at starte før de er 6 måneder. Noah er 6 måneder med spiser ikke hele måltider endnu og presser ham ikke. 10-15 er meget synes jeg. 

Anmeld

24. september 2014

Leneur

Min datter var altså 3 1/2 måned da jeg startede med grød og det har jeg ikke dårlig samvittighed over. Jeg kunne ikke mætte hende med mme og hun var en storgylper med STORT og så prøvede jeg med grød og ja hun fik lidt hård mave i ny og næ men max 3 gange som kunne "cykles" væk. Jeg fik den mest tilfredse baby ud af det. Hun var mere tilpas, mere glad, sov bedre, så det har jeg ikke fortrudt jeg gjorde og oveni hatten, sov hun også i min seng tæt ind til mig. På trods af hvad sundhedsstyrelsen anbefaler. Synes det gælder om at bruge sin sunde fornuft og mærke og prøve sig frem med hvad der er bedst for sit barn. Jeg gider sgu' ikke have skudt i skoene at jeg har gjort noget forkert, eller at jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke gjorde som det er foreskrevet. Min datter er i dag 5 år og det eneste hun har fejlet er de gængse forkølelser og 3 gange influenza. Hun har aldrig fejlet noget med maven.Hun er en aktiv pige og har et godt hoved. Vil så lige indskyde at hvis hun havde fået større problemer med maven, så havde jeg selvfølgelig ikke blevet ved med at give hende grød. Det var bare det bedste for hende.

Til ts. Hvis din dreng er glad og tilfreds og gerne vil have lidt grød, så giver du ham det han kan spise og så mælk for resten. Hvis ikke han vil, så fortsæt med mælk på fuld tid lidt endnu og prøv igen om 14 dage eller 3 uger og så se hvad han siger til det...

Anmeld

24. september 2014

missehxx

Røverdatter skriver:

Ja lige præcis. Og det er faktisk lidt skræmmende at sp'erne anbefaler noget som går stik mod det de er uddannet i at skulle anbefale fra. Altså sundhedsstyrelsen.  Det er selvfølgelig ikke hældende for alle sp'er, men hører godt nok om mange.. forstår det bare ikke - det er fuldstændigt videnskabeligt bevist at babymaven (tarmen) ikke er klar i den alder.

Interessen for føden er ganske naturlig og det er kun godt at de synes det ser spændende ud og som du også selv nævner - at de griber ud efter ting osv. Det er helt naturligt at nysgerrighed opstår netop der

Jeg ved godt at de anbefaler 6 måneder, og der ville jeg også have ventet til, men det er børnelægerne ude på ouh som har sagt at han skal i gang nu, fordi han har svært ved at tage på. Jeg er sikker på de ikke ville sige det, hvis de ikke mente at det var det bedste for ham! :-)

Anmeld

24. september 2014

Røverdatter

Jeg ved godt at de anbefaler 6 måneder, og der ville jeg også have ventet til, men det er børnelægerne ude på ouh som har sagt at han skal i gang nu, fordi han har svært ved at tage på. Jeg er sikker på de ikke ville sige det, hvis de ikke mente at det var det bedste for ham! :-)

Ja der kan være noget om det med at tage på. Jeg vil ikke sige imod børnelægerne på OUH (eller andre steder), men oftest vurderer de ud fra statistik . Hvis din dreng nu ellers trives og har det godt, ville jeg ikke bekymre mig. Men så bliver man ofte set på, som en der går mod autoriteter. Eller en der ikke vil sit barn det bedste.

Nu ved jeg ikke hvorfor eller hvordan han er blevet undersøgt for dette, men læger er generelt hurtige til at sende folk videre med beskeden om, hvad de bør gøre - selvom der måske ikke er super god belæg for det.

Forstår mig ret - ikke sikkert dette er tilfældet hos jer, men ofte vil de også gerne gøre forældrene trygge, og hvis det virker for jer - så er det jo godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.