Røverdatter skriver:
Ja lige præcis. Og det er faktisk lidt skræmmende at sp'erne anbefaler noget som går stik mod det de er uddannet i at skulle anbefale fra. Altså sundhedsstyrelsen. Det er selvfølgelig ikke hældende for alle sp'er, men hører godt nok om mange.. forstår det bare ikke - det er fuldstændigt videnskabeligt bevist at babymaven (tarmen) ikke er klar i den alder.
Interessen for føden er ganske naturlig og det er kun godt at de synes det ser spændende ud
og som du også selv nævner - at de griber ud efter ting osv. Det er helt naturligt at nysgerrighed opstår netop der 
Det er meget skræmmende. Jeg passer en pige der bliver 7måneder på torsdag, og tre ud af fire af hendes mos/grødpulver vi har, står der 4-6måneder(den sidste er 6måneder+) det samme med de der frugtsmothies, der står også fra 4måneder på nogen af dem.
Mælken er det vigtigste og det eneste de skal have til de bliver 6måneder, og efter, mælken er stadigvæk vigtigste og er det der skal komme først og fast føde bagefter. 
Ja, og så kan man jo sige, skal de så også have alt de rækker ud efter. Hvad så hvis de begynder med at gribe efter ting før 4måneder, skal man så starte grød der??
Pigen her rækker ud efter ALT!! Hun prøver endda at enten stjæle mit glas og tippe det, så jeg spilder.
Anmeld