Lære at spise grød/mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
14 svar
10 synes godt om
23. september 2014

missehxx

Hej mødre!
Hvor længe var jeres guldklumper om at lære at spise grød og mos sådan så de spiste en hel portion?
Marius har nu fået grød og mos i 14 dage, og har i al den tid spist 5-10 baby skefulde. Men er det ikke meget lidt? Burde han ikke begynde at spise lidt mere?

Jeg bliver (ved godt det er åndsvagt) jo helt bekymret for om han nogensinde lærer at spise en hel portion..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
missehxx skriver:

Hej mødre!
Hvor længe var jeres guldklumper om at lære at spise grød og mos sådan så de spiste en hel portion?
Marius har nu fået grød og mos i 14 dage, og har i al den tid spist 5-10 baby skefulde. Men er det ikke meget lidt? Burde han ikke begynde at spise lidt mere?

Jeg bliver (ved godt det er åndsvagt) jo helt bekymret for om han nogensinde lærer at spise en hel portion..

Hvor gammel er Marius?... for jeg fik at vide at det var i orden hvis min datter ikke spiste en hel portion ad gangen før hun blev 6 mdr...

Anmeld

23. september 2014

missehxx

Han er kun 4 1/2 måned

Anmeld

23. september 2014

Mor til Ella

missehxx skriver:

Hej mødre!

Tænker at han måske ikke er klar.

men min den store lærte det ALDRIG, spiser heller ingen former for grød idag!

Anmeld

23. september 2014

Nea85

missehxx skriver:

Hej mødre!

Min Ida på 6½ måned spiser langtfra en hel portion. Hun startede med små smagsprøver, da hun blev 5 måneder

Anmeld

23. september 2014

TNBC

missehxx skriver:

Hej mødre!

Husk på at hans mave slet ikke er klar til at få grød og mos, så det er fint at han ikke spiser en hel potion. 

Deres maver er jo kun helt klar når de bliver 6måneder. 

Anmeld

23. september 2014

Røverdatter

Virkelig ikke for at træde nogen som helst over tæerne, men de små babyer er ikke klar til fast føde før de er omkring 6 mdr. Tarmsystemet kan ikke fordøje maden ordentligt.

Herhjemme kørte jeg med BLW siden min dreng blev seks mdr. Han begyndte først spise portioner da han var ti måneder og han fejler absolut intet. Han har tværtimod altid haft sundt organ system

Anmeld

23. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
missehxx skriver:

Han er kun 4 1/2 måned

Så er du også startet temmelig tidligt ud, og så er det kun godt at det foregår i et langsomt tempo, så maven kan vænne sig til det stille og roligt! han behøver ikke spise hele portioner før 6-7mdr. Husk på at anbefalingerne går på at starte skemad ved 6mdr, og dér starter man jo også med smagsprøver så bare tag det roligt og i hans tempo. 

Anmeld

23. september 2014

TNBC

Røverdatter skriver:

Virkelig ikke for at træde nogen som helst over tæerne, men de små babyer er ikke klar til fast føde før de er omkring 6 mdr. Tarmsystemet kan ikke fordøje maden ordentligt.

Herhjemme kørte jeg med BLW siden min dreng blev seks mdr. Han begyndte først spise portioner da han var ti måneder og han fejler absolut intet. Han har tværtimod altid haft sundt organ system

Helt enig. 
Men jeg synes tit at jeg hører sundhedsplejesker eller sygeplejersker der siger at man skal starte tidligere. Der er faktisk mange fagfolk der siger fra 4måneder. Men man skal lade vær. De skal kun have mælk ind til de fylder 6måneder. De kan ikke tåle andet.

Og så er dem der siger; Jamen mit barn viser intresse i min mad.. Øhh dah, selvfølgelig gør de det, for når de er 4måneder bliver alt proppet i munden og de griber ud af efter ting.

Anmeld

23. september 2014

Røverdatter

Yurie skriver:

Helt enig. 
Men jeg synes tit at jeg hører sundhedsplejesker eller sygeplejersker der siger at man skal starte tidligere. Der er faktisk mange fagfolk der siger fra 4måneder. Men man skal lade vær. De skal kun have mælk ind til de fylder 6måneder. De kan ikke tåle andet.

Og så er dem der siger; Jamen mit barn viser intresse i min mad.. Øhh dah, selvfølgelig gør de det, for når de er 4måneder bliver alt proppet i munden og de griber ud af efter ting.

Ja lige præcis. Og det er faktisk lidt skræmmende at sp'erne anbefaler noget som går stik mod det de er uddannet i at skulle anbefale fra. Altså sundhedsstyrelsen.  Det er selvfølgelig ikke hældende for alle sp'er, men hører godt nok om mange.. forstår det bare ikke - det er fuldstændigt videnskabeligt bevist at babymaven (tarmen) ikke er klar i den alder.

Interessen for føden er ganske naturlig og det er kun godt at de synes det ser spændende ud og som du også selv nævner - at de griber ud efter ting osv. Det er helt naturligt at nysgerrighed opstår netop der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.