Diva cup (falder ud?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.685 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2014

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er 27,lige  blevet mor for 9 mdr siden og hørte for noget tid siden om denne cup. 

Synes det lød mega smart og har så købt str 2 (den der blev anbefalet til kvinder der har født. 

Men jeg føler at den er tæt på at falde ud, kort tid efter den er sat op. Jeg tror den glider ned og er ret tæt på åbningen. Faktisk titter spidsen/dutten ud imellem skamlæberne kan jeg mærke. Jeg kan selvfølgelig klippe den af, men synes stadig at det er ubehageligt at cuppen sidder så langt nede og kan jo mærke selve bunden af cuppen, ikke ret langt inde, måske 0.5-1 cm. 

Dertil kommer at jeg synes den er lidt utæt, selvom jeg har mærket efter at den er "poppet ud" efter jeg har sat den op. 

Gør jeg noget forkert (har i øvrigt set film på YouTube om forskellige foldemuligheder)? Eller passer en diva cup bare ikke på mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

2børn2

Jeg har en. Har ingen problemer men jeg klipper spidsen af for ellers ville jeg kunne se/mærke den når jeg sidder. 

Husk at hvis du har haft den ude for at tømme så vil det jo rende lidt ned inden du får den ind igen. Måske det er det det Gør at du tror den ikke sidder ordentligt? 

Jeg elsker min og det er nr 2 jeg har på 5 år tror jeg. Jeg bruger nogen gange et trusseindlæg. 

Anmeld

22. september 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej

Jeg er 27,lige  blevet mor for 9 mdr siden og hørte for noget tid siden om denne cup. 

Synes det lød mega smart og har så købt str 2 (den der blev anbefalet til kvinder der har født. 

Men jeg føler at den er tæt på at falde ud, kort tid efter den er sat op. Jeg tror den glider ned og er ret tæt på åbningen. Faktisk titter spidsen/dutten ud imellem skamlæberne kan jeg mærke. Jeg kan selvfølgelig klippe den af, men synes stadig at det er ubehageligt at cuppen sidder så langt nede og kan jo mærke selve bunden af cuppen, ikke ret langt inde, måske 0.5-1 cm. 

Dertil kommer at jeg synes den er lidt utæt, selvom jeg har mærket efter at den er "poppet ud" efter jeg har sat den op. 

Gør jeg noget forkert (har i øvrigt set film på YouTube om forskellige foldemuligheder)? Eller passer en diva cup bare ikke på mig? 

Det er jo meningen at den skal sidde cirka en centimeter inde, så ja, man skal ikke have en finger ret langt ind før man kan mærke den. Det skal dog IKKE føles som om den er ved at falde ud. Du skal ikke kunne mærke den når den sidder rigtigt.

Jeg har klippet dutten af, da den irriterede ved skedeåbningen.

Her ryger der intet blod ved siden af, men jeg kender nogen som bruger trusseindlæg når de bløder mest.

Anmeld

23. september 2014

Anonym

Hvor god er din bækkenbund?

Jeg har oplevet at min gled ned da jeg begyndte at bruge den igen efter fødsel nr 2 da jeg ikke lige havde været så god til at få lavet knibeøvelser. I takt med at jeg begyndte at træne bækkenbunden  mindskedes mine problemer med at diva cuppen gled ned.

Anmeld

23. september 2014

Anonym trådstarter

2børn2 skriver:

Jeg har en. Har ingen problemer men jeg klipper spidsen af for ellers ville jeg kunne se/mærke den når jeg sidder. 

Husk at hvis du har haft den ude for at tømme så vil det jo rende lidt ned inden du får den ind igen. Måske det er det det Gør at du tror den ikke sidder ordentligt? 

Jeg elsker min og det er nr 2 jeg har på 5 år tror jeg. Jeg bruger nogen gange et trusseindlæg. 

Ja det kan måske godt være at der er lidt i starten der render. Må lige prøve den igen.. 

Anmeld

23. september 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er jo meningen at den skal sidde cirka en centimeter inde, så ja, man skal ikke have en finger ret langt ind før man kan mærke den. Det skal dog IKKE føles som om den er ved at falde ud. Du skal ikke kunne mærke den når den sidder rigtigt.

Jeg har klippet dutten af, da den irriterede ved skedeåbningen.

Her ryger der intet blod ved siden af, men jeg kender nogen som bruger trusseindlæg når de bløder mest.

Måske jeg skal prøve at klippe dutten af så. For det er måske den der har generet mig mest ved at sidde i åbningen og ved ikke lige om jeg vil mærke cuppen ligeså meget, som hvis den dut er væk... 

Anmeld

23. september 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor god er din bækkenbund?

Jeg har oplevet at min gled ned da jeg begyndte at bruge den igen efter fødsel nr 2 da jeg ikke lige havde været så god til at få lavet knibeøvelser. I takt med at jeg begyndte at træne bækkenbunden  mindskedes mine problemer med at diva cuppen gled ned.

Hmm.. Har gået til fys efter fødslen med genoptræning af bækkenbunden. Jeg var ok til de hurtige /korte knib, men knap så god til de lange, plus at jeg mistede styrken i takt med jeg lavede dem. 

Jeg skulle faktisk have været til en opføgende samtale, men fik aldrig brevet og fik ikke selv gjort mere for det. Men det er måske også værd at arbejde mere på.. 

Anmeld

23. september 2014

Anonym trådstarter

Har lige prøvet den igen. (mens er så småt begyndt) 

Dét virker til at den holdt tæt (i de 30 min jeg havde den i). 

Jeg har klippet dutten af, men stadig virker den lidt generende. Hvis jeg spreder skamlæberne kan jeg mærke hele den ribbede bund "stikke ud" der (og se den hvis jeg kigger i spejl) ?? 

Jeg har for nogle år siden brugt p-ring og den sad da noget højere oppe og generede mig slet ikke. 

Anmeld

24. september 2014

LilleLene

Anonym skriver:

Har lige prøvet den igen. (mens er så småt begyndt) 

Dét virker til at den holdt tæt (i de 30 min jeg havde den i). 

Jeg har klippet dutten af, men stadig virker den lidt generende. Hvis jeg spreder skamlæberne kan jeg mærke hele den ribbede bund "stikke ud" der (og se den hvis jeg kigger i spejl) ?? 

Jeg har for nogle år siden brugt p-ring og den sad da noget højere oppe og generede mig slet ikke. 

måske sætter du den bare ikke langt nok op

det tog mig nogle gange at finde ud af det, men nu er jeg mega tilfreds... Det er lige før at jeg kan lide at have min mens nu

Anmeld

25. september 2014

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

måske sætter du den bare ikke langt nok op

det tog mig nogle gange at finde ud af det, men nu er jeg mega tilfreds... Det er lige før at jeg kan lide at have min mens nu

Jeg synes det gør lidt ondt hvis jeg presser den længere op? Er der en guide til hvor langt den skal op? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.