Hælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
5 svar
6 synes godt om
22. september 2014

Anonym trådstarter

Hej pige. Må lige ud med mine tanker så deler dem lige med jer. Jeg har et Barn på snart 4 år har været samme med min kæreste i 10 år. Jeg ønske mig bare et barn mere tænker på babyer hele tiden og drømmer om porsitive graviditet test. Men min kæreste ville ikke have flere børn ? Har spurgt hvad hans grund er ? Han siger bare at lysten ikke er der og det er en grund nok . Vi mangler ikke noget og har begge fast arbejde . Er der andet der her prøvet det og har i kunne leve med det? Jeg elsker ham og mit barn men ved bare ikk om jeg kan leve med det? Min drøm har altid været at få 2 børn men han vile bare ikke gi. Sig. Mit hjerte  . Syns os bare jeg er svag hvis jeg vælger at gå fra ham fordi jeg ikke kan få et barn mere men min tanken er der bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

KatrineB

Jeg læser dit dilemma, og tænker at ingen kan komme med en konkret løsning, men jeg vil alligevel skrive mine tanker til dig.

Kvinder har vidst nogen meget grundlæggende behov når det kommer til det med de børn, og det behov kan være rigtigt svært at leve med hvis de ikke bliver udlevet. (jeg har selv været i samme situation).. Jeg tænker at mænd ofte har brug for et skub. Han har det måske meget godt i jeres vante hverdag og ser ikke nogen grund til forandring. Prøv at tage snakken, men ENDELIG ikke for tit - så ender det med at blive et irritationsmoment - forklar hvorfor du bragende ønsker dig dette barn og argumenter gerne for hvorfor det er en god idé. Samtidig skal du huske at bekrafte ham i at han er en verdensklasse far, så han på det punkt måske for boostet sin manddom og tænker han så alligevel kan klare en nr. 2.

Jeg tror det er vigtigt at du virkelig for forklaret for ham, hvor stort et ønske det er for dig. og at "han ikke har lyst" ikke er grund nok for dig - så må han frem med nogen argumenter for at du kan sætte dig ind i hvorfor han bestemt ikke vil.
- Håber i kan få snakket det igennem og nå til en løsning.

Anmeld

23. september 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er lidt modsat, for jeg synes, det er grund nok, at man ikke har lyst til at få et barn mere. Det er da så stort, at lysten virkelig skal være der, og det ville da være forfærdeligt at være det barn mor og far fik, men som far ikke ville have, men det skulle han for ellers gik mor. Man kan jo ikke bare forvente, at far vil være lykkelig for barnet, når det kommer og, at lysten pludselig opstår, når barnet først er der. Lysten til et barn eller at være klar til et barn er ikke noget man kan fremtvinge. Heldigvis respekterede min mand, at jeg ikke var klar, da vi første gang snakkede om at få barn, og jeg respekterer også, at hvis vi ikke har fået barn nr. 2, inden en dato vi har fastsat, så ønsker han kun et barn pga. hans alder.

Jeg kan godt se, at det er et kæmpe dilemma, som ingen andre rigtig kan give en løsning på, for det handler egentlig om, om ønsket om barn nr. 2 er større end ønsket om at være sammen med din kæreste, og om ønsket er så stort, at du er villig til at gøre dit barn til skilsmissebarn for at få dit ønske opfyldt.

En af mine veninder sidder i samme situation som dig, men jeg ved, at hun bliver hos manden, da en tryg barndom for hendes søn som kernefamilie sammen med både mor og far er vigtigere for hende end hendes eget egoistiske ønske om et barn mere. De har det rigtig godt i deres parforhold, og det eneste de ikke er enige om er, hvor mange børn de skal have, og det mener hun ikke er et stort nok problem til at gå fra manden.

Anmeld

23. september 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej pige. Må lige ud med mine tanker så deler dem lige med jer. Jeg har et Barn på snart 4 år har været samme med min kæreste i 10 år. Jeg ønske mig bare et barn mere tænker på babyer hele tiden og drømmer om porsitive graviditet test. Men min kæreste ville ikke have flere børn ? Har spurgt hvad hans grund er ? Han siger bare at lysten ikke er der og det er en grund nok . Vi mangler ikke noget og har begge fast arbejde . Er der andet der her prøvet det og har i kunne leve med det? Jeg elsker ham og mit barn men ved bare ikk om jeg kan leve med det? Min drøm har altid været at få 2 børn men han vile bare ikke gi. Sig. Mit hjerte  . Syns os bare jeg er svag hvis jeg vælger at gå fra ham fordi jeg ikke kan få et barn mere men min tanken er der bare

Hvis han virkelig ikke har lyst, tror jeg ikke man kan gøre så meget 

Men jeg synes det er en helt rimelig grund til at gå fra hinanden, for så vil man jo bare noget forskelligt. Jeg ville nok selv overveje at gå, selv om det selvfølgelig heller ikke er vildt lykkeligt.. Men det er i hvert fald ikke svagt at vælge at gå fra hinanden af den grund. Synes jeg i hvert fald ikke 

Anmeld

23. september 2014

De3Guldklumper

Jeg har stået i samme situation. Vi havde dog fået to børn og jeg ønskede mig brændende nr 3 men kæresten ville ikke have flere. Det tog mig et par år at komme igennem "sorgen" og acceptere at der ikke kom flere børn til mig eller søskende til mine børn. Vi har det godt sammen og dette var jo også de ting jeg gik og tumlede med i hovedet. Enten kunne jeg acceptere at der ikke kom flere børn og være glad for det jeg havde og min familie forblev sammen eller jeg kunne følge min drøm og splitte mine børn fra deres far. 

Jeg valgte at blive - skæbnen ville så at jeg alligevel blev gravid sidste år efter et sprængt kondom.

Det er kun dig selv som kan mærke og føle inderst inde hvad DU ønsker

Anmeld

7. oktober 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg går bare og tænker meget over at jeg ikke får flere børn hvis jeg vælger at blive sammen med ham��syns os forholdet er begyndt at gå dårligt men det er nok fordi det påvirker mig rigtig meget��. Sex livet er også gået i stå fordi jeg ikke har en spiral mere . Ahh ved bare snart ikke hvad jeg skal mit hjerte er bare knust og tror ikke jeg kan holde det det her mere������

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.