Anbefal en autostol 15-36 kg UDEN isofix!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hej

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.268 visninger
13 svar
2 synes godt om
22. september 2014

LouiseEm

Hej alle,

Min store dreng er blevet for stor til hans autostol, så nu skal vi have investeret i en selepude med ryglæn. Vi har kig på en Rømer Kidfix XP, som kan bruges både med og uden isofix. Da vores bil ikke har isofix vil jeg gerne høre fra andre som har netop denne stol. Hvordan står den på et sæde uden isofix? Er bange for at den skal skøjte rundt på bagsædet med ham i.. Har så svært ved de autostole som ikke er spændt fast i bilen. Hans nuværende er spændt fast med bilens sele, så den står helt fast på sædet, og det synes jeg bare virker mere sikkert.

Hvis ikke i kender til rømer Kidfix XP, hvilken autostol UDEN ISOFOX har i så i 15-36 kg gruppen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

LouiseEm

LouiseEm skriver:

Hej alle,

Min store dreng er blevet for stor til hans autostol, så nu skal vi have investeret i en selepude med ryglæn. Vi har kig på en Rømer Kidfix XP, som kan bruges både med og uden isofix. Da vores bil ikke har isofix vil jeg gerne høre fra andre som har netop denne stol. Hvordan står den på et sæde uden isofix? Er bange for at den skal skøjte rundt på bagsædet med ham i.. Har så svært ved de autostole som ikke er spændt fast i bilen. Hans nuværende er spændt fast med bilens sele, så den står helt fast på sædet, og det synes jeg bare virker mere sikkert.

Hvis ikke i kender til rømer Kidfix XP, hvilken autostol UDEN ISOFOX har i så i 15-36 kg gruppen?

Hov.. Det var ikke meningen at der skulle være en afstemning 

Anmeld

22. september 2014

Tip!

Min søn har denne recaro Young sport. 

Jeg er ikke tilhænger af selepude med ryg, men en god autostol, som ved en evt kollision kan redde min søn... 

Den er meget robust, og den vokser med min søn. Så længe han kan være i den i længden, så skal han sidde i stol.. Faktisk kan de sidde i den helt op til 12 år. 

Vh Betina 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2014

LouiseEm

Twinkle little star skriver:

Jeg er ikke tilhænger af selepude med ryg, men en god autostol, som ved en evt kollision kan redde min søn... 

Den er meget robust, og den vokser med min søn. Så længe han kan være i den i længden, så skal han sidde i stol.. Faktisk kan de sidde i den helt op til 12 år. 

Vh Betina 

Men det der vil jeg også betegne som en selepude med ryg. Der findes ingen deciderede autostole til børn over 4 år. De kaldes bare selepude med ryg  

Denne her fra cybex som vi har kigget på bliver også betegnet som en selepude med ryg:

http://cybex-online.com/en/carseats/solutionq2fix.html

Er de spændt rigtigt fast, er de lige så sikre som autostole

Anmeld

22. september 2014

Kindfed

Vi har den her i begge vores biler. Den er dejlig nem, sidder fint fast og han sidder godt i dem

http://netbutik.fdm.dk/autostole/autostole-4-12-aar/cybex-solution-s.html

Anmeld

22. september 2014

LinLin

Adam har en maxi cosi rodi et eller andet i min mands bil og den recaro 9-36 kg (som en anden har sat billede ind af) i min. Den sidste har han først brugt fra knapt 3 år/ca 13 kg...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. september 2014

LinLin

Vh Betina 

Jeg tror ikke der er mange 10-12 årige der kan sidde i den. Min ældste dreng er den mindste i klassen, men synes da allerede den var ved at være lidt lille sidste år da han var 7! 

Anmeld

22. september 2014

Tip!

LinLin skriver:

Jeg tror ikke der er mange 10-12 årige der kan sidde i den. Min ældste dreng er den mindste i klassen, men synes da allerede den var ved at være lidt lille sidste år da han var 7! 

Jeg mente nu heller ikke at han skulle sidde i den helt til den dag han fylder 12 år, men så længe min lange tynde rad af en knægt vil sidde i den,  hælder jeg mest til det.. 

Anmeld

22. september 2014

LinLin

Jeg mente nu heller ikke at han skulle sidde i den helt til den dag han fylder 12 år, men så længe min lange tynde rad af en knægt vil sidde i den,  hælder jeg mest til det.. 

Ok  Det var bare hvis du forventede han ville kunne sidde i den så længe, så ville jeg lige "advare" dig (Jeg ved jo ikke hvor gammel han er!)

Anmeld

22. september 2014

Tip!

LinLin skriver:

Ok  Det var bare hvis du forventede han ville kunne sidde i den så længe, så ville jeg lige "advare" dig (Jeg ved jo ikke hvor gammel han er!)

Min lange bandit bliver snart 6 år... 

Har kig på en anden model, men nu må vi se... De skal jo sidde i en autostol indtil de er 135 cm høj.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.