Rinepigen skriver:
Ja til og starte med så Hej piger
Det er sørme længe siden jeg har givet lyd fra mig herinde... Naya er jo blevet et år d 29 aug
Ih hvor blev min lille baby af.. Det slet ikke til at forstå 
Hun er en HERLIG lille lækkermås
Med 4 tænder og mod på ALT
Og hun gik dagen før hun blev 1 år og nu !!! Hun er slet ikke til at stoppe hun både går, halv løber og bakker rundt omkring
Jaja men nu skal min herlighed jo ( rimelig akut ) starte i dp.. Skrev hende op for en uge siden ( det var meningen min mor skulle passe hende men vi besluttede i sidste øjeblik at hun skulle i dp i stedet ) og hun skal gerne starte i dp d 1/10 og ja ved godt pladsanvisningen ikke har meget at gøre med 
De har så fundet en plads nu men både mandens og min mavefornemmelse siger at det bare ikke er der vores datter skal være efter vi har været ude og hilse på og se stedet 
Mit spørgsmål er egentlig hvordan jeres børns dag ser ud i en dp.. Hvordan var deres rytme inden og blev der lavet om på det hele i dp,en ?
Naya er vant til at stå op kl 6.00 og så sove formiddagslur fra kl 10.00 ca til kl 12.30 og så i seng igen kl 18.30 ca og sådan fungerer hun bare
Hun er ikke en der sover tiden væk om dagen men sover igennem om natten.
Men dp sagde igår så skal hun helst sove til middag først hos hende så hun passer i hendes skema ( går ud fra der er sådan hos alle dper ? for satser på et andet sted til hende )
Hvordan tog jeres børn sådan en omvæltning ?
Til sidst skal i ikke snydes for billeder af mit guld 
Tillykke med din store pige, hvor er hun dog køn!
Vil lige byde lidt ind med vores rytme i dagplejen. De kører meget i klokkeslet, som det også virker til, at jeres gør.
Her sov/sover de små til formiddag indtil de skal på tur ca. kl. 9, og hvis man afleverer sent, så skal de helst være der inden kl. 9 ellers må man aflevere dem, hvor de nu er gået hen 
Tror de er på tur ca. 3-4 dage om ugen (eller får besøg af andre dagplejere fra samme gruppe), og med på tur er det ikke vilde udflugter. I dag er de ude for at samle kastanjer, og i går besøgte de en anden dagplejemor, og ellers er det måske en tur på legepladsen
Jeg synes det er skønt ,at de kommer en masse ud.
Kl. 11.30 spiser de frokost og ca. kl. 12 bliver de alle puttet.
Om eftermiddagen leger de altid hjemme enten ude eller inde afhængigt af vejret, men er det tørvejr er de faktisk altid udenfor, og hun har en dejlig stor have fyldt med legesager og gode kroge til at gemme sig i.
Hos vores er der altid pænt og rent.
Det eneste jeg er træt af, er at jeg ikke synes, at hun bakker godt nok op om pottetræningen. Hun er 100 % blefri herhjemme i dagtimerne, men derhenne kan hun ikke, og det virker til, at hun ikke rigtig gider det. Og det er vi lidt kede af, for vi er ellers glade for vores dagplejemor.
Og med hensyn til kønsfordelingen ville jeg personligt være ligeglad, min datter leger lige godt med drengene og pigerne. Her tænker jeg mere over alderen, for hun søger lidt de andre børn, der også kan snakke (hun starter i børnehave om 1,5 måned, så hun er en af de ældste nu).
Mht. hendes egen søvnrytme inden og efter start, så gik fra ingen til hurtigt at passe ind (men hun var også 7 måneder, da hun startede) 
Nå jeg ved ikke om jeg fik svaret på alle dine spørgsmål? Det blev i hvert fald et langt svar
Har kun en sidste kommentar, hvis jeres mavefornemmelse ikke er god omkring hende, så sig fra nu eller bliver det to lange år