cykling som motion. Mangler tips... :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
11 svar
3 synes godt om
18. september 2014

Leneur

Ja jeg vil gerne i gang med at cykle, da jeg ikke synes mine gåture giver nok. 

Mit problem er så at jeg har et sprintergen, så jo hurtigere jeg kommer fra A til B, des bedre. Desværre er jeg totalt ude af form og vejer ca 15 kg for meget, så jeg syrer hurtigt til, bliver møg forpustet og så bliver jeg øm og gider ikke alligevel og dermed dropper jeg det igen, så hvad kan jeg gøre for at komme til at trampe lidt mindre hårdt i pedalerne, her til at starte med? Så jeg på sigt både kommer i bedre form og kommer til at nyde mine ture ud på cyklen og så derefter først give gas...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

Ka+Ma=Be

Du bliver stædig og tramper videre  

Totalt dårligt råd - i know! Ikke desto mindre rigtigt. Du vil opdage at din form lynhurtigt bliver meget bedre.

Jeg bliver stadig skide forpustet, når jeg cykler, men det er fordi jeg, ligesom dig, sprinter derudaf  selvom min form er god. Forskellen er bare, at jeg bliver hurtigere og hurtigere.  Hvilket i sig selv også er motiverende. Da jeg startede med at cykle til arbejde tog det ca 32 minutter, nu kan jeg cykle ruten 10 min hurtigere! 

Op på cyklen og afsted  hep hep hep

Anmeld

18. september 2014

Frk_Louise

Mit problem er så at jeg har et sprintergen, så jo hurtigere jeg kommer fra A til B, des bedre. Desværre er jeg totalt ude af form og vejer ca 15 kg for meget, så jeg syrer hurtigt til, bliver møg forpustet og så bliver jeg øm og gider ikke alligevel og dermed dropper jeg det igen, så hvad kan jeg gøre for at komme til at trampe lidt mindre hårdt i pedalerne, her til at starte med? Så jeg på sigt både kommer i bedre form og kommer til at nyde mine ture ud på cyklen og så derefter først give gas...

Måske det rigtige musik i ørerne kan få dig til at sætte farten ned og nyde cykelturen? 

Jeg tænker også, at du lynhurtigt kommer i bedre form og bedre kan holde til at cykle hurtigt. Alle former for motion er vel bare allerhårdest i starten.. Bare hæng i...

Det, der motiverer mig allermest er Endomondo.. Så jeg kan forsøge at gøre det hurtigere end sidste gang og forbedre tid og afstand. Evt. konkurrere lidt med veninder eller lignende 

Anmeld

18. september 2014

Maja_4000

Endomondo! hvis du bliver øm bagi kan du købe sådan en gelé 'pude' og sætte på

Forbedringen kommer rigtig hurtigt.. Normalt tager jeg bussen på arbejde, men når jeg er i skole cykler jeg.. Er afsted 3 uger af gangen, og dem sidste uge er min tid til skole næsten halveret

Anmeld

18. september 2014

serinasmor

Leneur skriver:

mit bedste råd vil være: musik og endomondo, hold de pauser du har brug for- stå evt helt stille... planlæg ruten hjemmefra og kør den samme rute 2 uger - så vil du se forbedring i tid peak og gennemsnitshastighed 

Anmeld

18. september 2014

serinasmor

serinasmor skriver:

mit bedste råd vil være: musik og endomondo, hold de pauser du har brug for- stå evt helt stille... planlæg ruten hjemmefra og kør den samme rute 2 uger - så vil du se forbedring i tid peak og gennemsnitshastighed 

det laver jeg så lige om  

kan din datter cykle og ligger der ikke en park i nærheden...så cykel ture med hende - det flytter dit fokus over på hende  

Anmeld

18. september 2014

Leneur

Ka+Ma=Be skriver:

Du bliver stædig og tramper videre  

Totalt dårligt råd - i know! Ikke desto mindre rigtigt. Du vil opdage at din form lynhurtigt bliver meget bedre.

Jeg bliver stadig skide forpustet, når jeg cykler, men det er fordi jeg, ligesom dig, sprinter derudaf  selvom min form er god. Forskellen er bare, at jeg bliver hurtigere og hurtigere.  Hvilket i sig selv også er motiverende. Da jeg startede med at cykle til arbejde tog det ca 32 minutter, nu kan jeg cykle ruten 10 min hurtigere! 

Op på cyklen og afsted  hep hep hep

Jeg må prøve at se om det virker i længden... 

Anmeld

18. september 2014

Leneur

Maja_4000 skriver:

Endomondo! hvis du bliver øm bagi kan du købe sådan en gelé 'pude' og sætte på

Forbedringen kommer rigtig hurtigt.. Normalt tager jeg bussen på arbejde, men når jeg er i skole cykler jeg.. Er afsted 3 uger af gangen, og dem sidste uge er min tid til skole næsten halveret

Du er da sej synes jeg. Har købt sådan en pude, så jeg ikke bliver så øm...   Hmm hvor mange km skal jeg lægge ud med? Jeg går mellem 5-7 km om dagen lige pt, så er det, det jeg skal lægge ud med? Vil bare helst ikke lægge for hårdt ud, så jeg kommer til at opgive igen

Anmeld

18. september 2014

Leneur

serinasmor skriver:

det laver jeg så lige om  

kan din datter cykle og ligger der ikke en park i nærheden...så cykel ture med hende - det flytter dit fokus over på hende  

Ville ønske hun gjorde men har stadig støttehjul på og vil skubbes af sted. Ikke en gang en ny cykel i julegave og cykelture med hendes mor gør fremskridt.  Hvor lang en rute tror du jeg skal starte ud med? Endomondo tjek men musik nej tak... 

Anmeld

18. september 2014

serinasmor

Leneur skriver:

Ville ønske hun gjorde men har stadig støttehjul på og vil skubbes af sted. Ikke en gang en ny cykel i julegave og cykelture med hendes mor gør fremskridt.  Hvor lang en rute tror du jeg skal starte ud med? Endomondo tjek men musik nej tak... 

næste sommer så...

hmm ... nu er det jo på cykel så start blidt ud med max 5km - du kan jo altid øge hvis det er for lidt.. løb lidt selv i sommer ... det jar jeg aldrig før gjort og jeg har ikke en form det viste sig med endomondo at den rute jeg tog var på ca 3km ... men maaaange pauser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.