Føj for den lede... Møl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2014

Nystart

Du går bare ned hvor de har bland selv slik i de orginale bøtter, og spørg om du ikke må få nogle af de tomme... det er som skabt til det og 100% tætte...

MEN du bør nok gå gennem dine skabe, evt mel, knækbrød mm... da vi havde møl, fik vi desværre også et lille dyr i alt(mindre en knappenål hovedet) det er svært at se hvis man ikke kigger efter det...og det breder sig som bare FANDEN og ALT skal ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Vores er vist en gammel model. Der er også glaslåg på vores - og de lukker helt tæt.

Ok, jeg må kigge mig lidt om efter nogle, men IKEA var da en mulighed

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

Du går bare ned hvor de har bland selv slik i de orginale bøtter, og spørg om du ikke må få nogle af de tomme... det er som skabt til det og 100% tætte...

MEN du bør nok gå gennem dine skabe, evt mel, knækbrød mm... da vi havde møl, fik vi desværre også et lille dyr i alt(mindre en knappenål hovedet) det er svært at se hvis man ikke kigger efter det...og det breder sig som bare FANDEN og ALT skal ud

Er de "praktiske" i størrelsen, dem fra bland selv slik??

Jeg kunne godt tænke mig nogle, der er lidt høje i det..

P.S. ALT er røget ud. Mine køkkenskuffer og -skabe er MEGET tomme nu

Anmeld

19. september 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Føj føj føj!

Til min store skræk fløj der et møl op fra køkkenskuffen, da jeg åbnede den her til aften. Da jeg åbnede en pose med økologisk grahamsmel fløj der endnu et ud derfra. SÅ ulækkert og ikke lige dét, man har lyst til at opleve, når man skal til at bage :/

Nå, men nu har jeg smidt ALLE åbne poser med diverse fra køkkenskufferne ud, så jeg er sikker på, at de ikke kan brede sig, hvis nu andre varer skulle være inficeret. Skufferne må blive gjort rent i morgen, jeg orker ikke at gøre det nu...

... Nu til sagen: for at undgå møl fremover, er det vist bedst at opbevare især mel, gryn og kerner i lufttætte bokse, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet finde nogle i ordentlige størrelser til f.eks. en pose mel/havregryn. Hvilke har I/kan I anbefale? Prisen er (næsten) underordnet!

vi var også totalt inficerede af møl og vi rengjorde skufferne, og de der beslag osv med rodalon, for de var bare OVER ALT.. og der kom flere for de ligger jo æg..!!! 

De kom også fra øko mel...

så efter det, har vi faktisk undladt at købe økomel.. og køber vi økomel, så kommer det i de der store bøtter fra iKEA.. men jeg har virkelig ikke lyst til at få det igen... så ALT bliver lukket med lukkedimser.. (også fra ikea) 

Anmeld

20. september 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

vi var også totalt inficerede af møl og vi rengjorde skufferne, og de der beslag osv med rodalon, for de var bare OVER ALT.. og der kom flere for de ligger jo æg..!!! 

De kom også fra øko mel...

så efter det, har vi faktisk undladt at købe økomel.. og køber vi økomel, så kommer det i de der store bøtter fra iKEA.. men jeg har virkelig ikke lyst til at få det igen... så ALT bliver lukket med lukkedimser.. (også fra ikea) 

De er simpelthen også for ulækre!!

Er det de glasbeholdere, jeg har linket til fra IKEA, som du også har?

Anmeld

20. september 2014

Isabella_mor

De er simpelthen også for ulækre!!

Er det de glasbeholdere, jeg har linket til fra IKEA, som du også har?

Nej. Disse

(den gider ikke loade billedet, øjeblik)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.