Anonym skriver:
Føj føj føj!
Til min store skræk fløj der et møl op fra køkkenskuffen, da jeg åbnede den her til aften. Da jeg åbnede en pose med økologisk grahamsmel fløj der endnu et ud derfra. SÅ ulækkert og ikke lige dét, man har lyst til at opleve, når man skal til at bage :/
Nå, men nu har jeg smidt ALLE åbne poser med diverse fra køkkenskufferne ud, så jeg er sikker på, at de ikke kan brede sig, hvis nu andre varer skulle være inficeret. Skufferne må blive gjort rent i morgen, jeg orker ikke at gøre det nu...
... Nu til sagen: for at undgå møl fremover, er det vist bedst at opbevare især mel, gryn og kerner i lufttætte bokse, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet finde nogle i ordentlige størrelser til f.eks. en pose mel/havregryn. Hvilke har I/kan I anbefale? Prisen er (næsten) underordnet!
vi var også totalt inficerede af møl og vi rengjorde skufferne, og de der beslag osv med rodalon, for de var bare OVER ALT.. og der kom flere for de ligger jo æg..!!!
De kom også fra øko mel...
så efter det, har vi faktisk undladt at købe økomel.. og køber vi økomel, så kommer det i de der store bøtter fra iKEA.. men jeg har virkelig ikke lyst til at få det igen... så ALT bliver lukket med lukkedimser.. (også fra ikea)
Anmeld