Føj for den lede... Møl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.147 visninger
15 svar
2 synes godt om
17. september 2014

Anonym trådstarter

Føj føj føj!

Til min store skræk fløj der et møl op fra køkkenskuffen, da jeg åbnede den her til aften. Da jeg åbnede en pose med økologisk grahamsmel fløj der endnu et ud derfra. SÅ ulækkert og ikke lige dét, man har lyst til at opleve, når man skal til at bage :/

Nå, men nu har jeg smidt ALLE åbne poser med diverse fra køkkenskufferne ud, så jeg er sikker på, at de ikke kan brede sig, hvis nu andre varer skulle være inficeret. Skufferne må blive gjort rent i morgen, jeg orker ikke at gøre det nu...

... Nu til sagen: for at undgå møl fremover, er det vist bedst at opbevare især mel, gryn og kerner i lufttætte bokse, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet finde nogle i ordentlige størrelser til f.eks. en pose mel/havregryn. Hvilke har I/kan I anbefale? Prisen er (næsten) underordnet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

EnGodMor

Opbevar dit  mel i tæt lukkede beholdere. 

Groft mel som grahamsmel, rugmel, femkornsblandinger osv kan ikke stå alt for længe af gangen. 

Hvis de står for længe, så vil du kunne se bitte små levende mider nede i melet, eller på ydersiden af bundens melpose.

Og så er der altså noget af et rengørings arbejde der venter forude, for kommer først mider i det grove mel, så er de overalt!!!!

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar!

Ja, jeg læste mig frem til det med boksene. Kender du til nogle gode?

Anmeld

18. september 2014

modesty

Føj føj føj!

Til min store skræk fløj der et møl op fra køkkenskuffen, da jeg åbnede den her til aften. Da jeg åbnede en pose med økologisk grahamsmel fløj der endnu et ud derfra. SÅ ulækkert og ikke lige dét, man har lyst til at opleve, når man skal til at bage :/

Nå, men nu har jeg smidt ALLE åbne poser med diverse fra køkkenskufferne ud, så jeg er sikker på, at de ikke kan brede sig, hvis nu andre varer skulle være inficeret. Skufferne må blive gjort rent i morgen, jeg orker ikke at gøre det nu...

... Nu til sagen: for at undgå møl fremover, er det vist bedst at opbevare især mel, gryn og kerner i lufttætte bokse, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet finde nogle i ordentlige størrelser til f.eks. en pose mel/havregryn. Hvilke har I/kan I anbefale? Prisen er (næsten) underordnet!

Vi har nogle store glasbeholdere fra IKEA, der kan godt være f.eks en hel pose havregryn i.

Du kan godt forvente at finde larver hist og pist over det næste stykke tid, og muligvis også flere flyvende møl. Men det burde gå i sig selv over lidt tid.

Anmeld

18. september 2014

Christine

Anonym skriver:

Føj føj føj!

Kan desværre ikke sige så meget positivt, da vi selv blev plaget af dem og måtte smide alt ud. Det tog rigtigt lang tid at slippe 100% af med dem. De kan også lide rosiner, mandler, nødder, brød mv og slik og chokolade så mit bedste råd er at gøre rent bord. De er så klamme.

Anmeld

18. september 2014

Chevro

Tupperware! Jeg har ALDRIG prøvet at de er det mindste utætte!

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

Vi har nogle store glasbeholdere fra IKEA, der kan godt være f.eks en hel pose havregryn i.

Du kan godt forvente at finde larver hist og pist over det næste stykke tid, og muligvis også flere flyvende møl. Men det burde gå i sig selv over lidt tid.

Vi har disse, vistnok bare lidt større..  http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50081452/

Det virkede ikke til, at der var larver eller møl i hverken havregryn, hvedemel eller sukker, som bliver opbevaret deri (det røg dog ud alligevel, bare for en sikkerheds skyld!). Har du erfaring med, at de er tætte nok?

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Kan desværre ikke sige så meget positivt, da vi selv blev plaget af dem og måtte smide alt ud. Det tog rigtigt lang tid at slippe 100% af med dem. De kan også lide rosiner, mandler, nødder, brød mv og slik og chokolade så mit bedste råd er at gøre rent bord. De er så klamme.

Min mor fortalte, at de tit "starter" i nødder og rosiner :/

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Tupperware! Jeg har ALDRIG prøvet at de er det mindste utætte!

Det kunne også være en mulighed. Jeg må i hvert fald se mig lidt om efter nogle

Anmeld

19. september 2014

modesty

Anonym skriver:

Vi har disse, vistnok bare lidt større..  http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50081452/

Det virkede ikke til, at der var larver eller møl i hverken havregryn, hvedemel eller sukker, som bliver opbevaret deri (det røg dog ud alligevel, bare for en sikkerheds skyld!). Har du erfaring med, at de er tætte nok?

Vores er vist en gammel model. Der er også glaslåg på vores - og de lukker helt tæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.