Rugbrød til aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.571 visninger
14 svar
6 synes godt om
17. september 2014

Mamalou

Hej med jer!

Min søn har siden 1. maj gået i børnehave, hvor han får serveret varm mad hver dag med undtagelse af torsdag, hvor der bliver serveret rugbrød. Jeg er derfor begyndt at servere rugbrød de fleste aftner til aftensmad. Der er oftest er lidt forskelligt pålæg, æg, fisk/fiskepålæg, ost og godt med gnavegrønt. Torsdagen får vi varmt mad. Jeg er alene med ham og synes jeg sparer en del tid ved at vælge en nem løsning samtidig med, at min søn gerne vil have rugbrød. Meeeen jeg er alligevel lidt ramt på samvittigheden og vil derfor gerne høre jeres mening

vh. Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2014

grinny

I de gode gamle dage (haha jeg er kun 25 ) spiste man jo varmt mad til middag og rugbrød til aften, så hvorfor ikke? 

Anmeld

17. september 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg har arbejde i en børnehave hvor vi hver dag undtagen fredag fik varm mad til frokost. Fredag fik vi så rugbrød. Og ALLE børn elskede fredag for så fik de ENDELIG rugbrød med alt muligt spændende pålæg som de selv kunne vælge!! Jeg tror ikke der var mange af dem der fik rugbrød til aftensmad- men jeg tror de ville have elsket det hvis de fik! Så jeg syns helt sikkert det er super at du serverer rugbrød - især når din søn du kan lide det

Anmeld

17. september 2014

Nystart

Vi får rigtig tit rugbrød....

Og sørger for der er en del forskelligt..

Da jeg var alene med hende af min synes min sygeplejerske det var super, fordi hun fik en masse forskelligt... og helt ærlig synes det så fedt at de får varmt til middag da det er der de har mest brug for det og får det brændt af igen.

Anmeld

17. september 2014

Bshizzle

Årh.. Må være rart med en BH der servere varm mad 

Tror faktisk ikke det findes i Middelfart 

Men du kan sagtens servere rugbrød til aftensmad  

For ja.. I "de gode gamle dage"  Fik man varm mad til middag og rugbrød på bordet om aften 

Her får den mindste osse tit rugbrød til aftensmad istedet for varm med som os andre.. Af den simple grund at han elsker rugbrød 

Anmeld

17. september 2014

MorTilSnartFire <3

Et klart ja herfra! Jeg synes man skal have varm mad hver dag - men ikke 2 gange om dagen  Så hvis vi havde fået varm mad til middag, så serverede jeg også rugbrød til aften!  

Plus, synes jeg det er vigtigt børn lærer at spise rugbrød 

Anmeld

17. september 2014

LouiseEm

Jeg ville nok vende den om, og nøjes med at servere rugbrød en dag i ugen. Hvorfor ved jeg ikke helt, men synes det er for kedeligt. Et barn skal have sund og varieret kost, og så varieret er det sgu heller ikke med rugbrød hver aften :-) Han skal jo også lære at spise forskellige ting/retter, og det er dit job at lære ham som mor  Nu hvor han får varm mad i institutionen er det selvfølgelig lidt noget andet, og hvis det fungerer for jer med rugbrød hver aften, jamen så go for it :-) Det tror jeg ikke der er nogen der dør af 

Herhjemme kommer den nok til at stå en del på rugbrød når lillebror kommer om 4 uger - det er sgu så dejlig nemt 

Anmeld

17. september 2014

Nadia&Daniel

Synes det lyder meget fornuftigt - både baggrunden for rugbrød men også tiden - at den bliver brugt anderledes om aften i Jeres lille familie 

Anmeld

17. september 2014

Isabella_mor

Mamalou skriver:

Hej med jer!

Min søn har siden 1. maj gået i børnehave, hvor han får serveret varm mad hver dag med undtagelse af torsdag, hvor der bliver serveret rugbrød. Jeg er derfor begyndt at servere rugbrød de fleste aftner til aftensmad. Der er oftest er lidt forskelligt pålæg, æg, fisk/fiskepålæg, ost og godt med gnavegrønt. Torsdagen får vi varmt mad. Jeg er alene med ham og synes jeg sparer en del tid ved at vælge en nem løsning samtidig med, at min søn gerne vil have rugbrød. Meeeen jeg er alligevel lidt ramt på samvittigheden og vil derfor gerne høre jeres mening

vh. Louise 

Det er da fint nok. jeg havde nok gjort det samme

Anmeld

17. september 2014

Janni.

Min søn tigger og be'r om rugbrød til aftensmad. Han får også varm mad i børnehaven, så det generer ikke mig at han spiser rugbrød til aften. 

Lige for tiden spiser han gerne en mad med karrysild, én med ost og remoulade  og én med leverpostej. Sjældent han levner. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.