Udskydelse af fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.649 visninger
14 svar
4 synes godt om
14. september 2014

CecilieHM

Hej alle.

Jeg er gravid med tvillinger (27+2) og er i truende for tidligt fødsel.. 

Min livmoderhals er afkortet til 1 cm og i en uges tid har de skubbet fødslen med drop og medicin, som jeg skal stoppe på idag.

mit spørgsmål til jer er om i ved, af egen efaring hvor lang tid lægerne kan/vil holde fødslen hen? (For de kan ikke give mig et svar når jeg spørger ind til det), Og har i selv nogen historier med for tidlig fødsel og hvordan jeres børn/barn klarede den?

på forhånd tak :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Gennem mit arbejde kender jeg til babyer født fra uge 26 og frem. Arbejde med en dreng der havde taget skade, mens hans søster var helt normal.

Var selv i for tidligt født mødregruppe med thea, hvor der var en pige der var født i uge 26-27 og havde vejet det samme som 2 pakker smør. Hun var motorisk bagud, men ellers helt med!!

Man kan heldigvis gøre rigtig meget i dag, så babyerene ik tager skade osv selvom de er meget for tidligt født. Regner med at i har fået lungemodner osv! Vh stine

Anmeld

14. september 2014

CecilieHM

StineW79 skriver:

Gennem mit arbejde kender jeg til babyer født fra uge 26 og frem. Arbejde med en dreng der havde taget skade, mens hans søster var helt normal.

Var selv i for tidligt født mødregruppe med thea, hvor der var en pige der var født i uge 26-27 og havde vejet det samme som 2 pakker smør. Hun var motorisk bagud, men ellers helt med!!

Man kan heldigvis gøre rigtig meget i dag, så babyerene ik tager skade osv selvom de er meget for tidligt født. Regner med at i har fået lungemodner osv! Vh stine

Okay, tak for dit indlæg.

Og ja, de gav mig lungemodnet da jeg blev indlagt. 

Anmeld

14. september 2014

anynom

CecilieHM skriver:

Hej alle.

Jeg er gravid med tvillinger (27+2) og er i truende for tidligt fødsel.. 

Min livmoderhals er afkortet til 1 cm og i en uges tid har de skubbet fødslen med drop og medicin, som jeg skal stoppe på idag.

mit spørgsmål til jer er om i ved, af egen efaring hvor lang tid lægerne kan/vil holde fødslen hen? (For de kan ikke give mig et svar når jeg spørger ind til det), Og har i selv nogen historier med for tidlig fødsel og hvordan jeres børn/barn klarede den?

på forhånd tak :-)

For tre år siden blev jeg indlagt, 27+4, med 13 mm livmoderhals og en masse plukkeveer, som afkortede den. 

Jeg fik tractocile vehæmmende tre gange (27+4, 28+0 og 29+4). Derudover fik jeg progesteron og var sengeliggende på sygehuset frem til 33+6. 

Min datter er taget ved kejsersnit 37+0. 

Umiddelbart vil de stoppe en fødsel frem til 34+0. Men hvis de vurderer, at det er farligt for dig eller tvillingerne, så revurderer de selvfølgelig. 

Har du fået tildelt en kontaktlæge? Det kan være så hårdt når man får modstridende oplysninger (eller ingen), så jeg vil klart anbefale dig at kræve svar! Og bed om en handleplan så du ved hvor du står. 

Anmeld

14. september 2014

CecilieHM

JulieWH skriver:

For tre år siden blev jeg indlagt, 27+4, med 13 mm livmoderhals og en masse plukkeveer, som afkortede den. 

Jeg fik tractocile vehæmmende tre gange (27+4, 28+0 og 29+4). Derudover fik jeg progesteron og var sengeliggende på sygehuset frem til 33+6. 

Min datter er taget ved kejsersnit 37+0. 

Umiddelbart vil de stoppe en fødsel frem til 34+0. Men hvis de vurderer, at det er farligt for dig eller tvillingerne, så revurderer de selvfølgelig. 

Har du fået tildelt en kontaktlæge? Det kan være så hårdt når man får modstridende oplysninger (eller ingen), så jeg vil klart anbefale dig at kræve svar! Og bed om en handleplan så du ved hvor du står. 

Okay, det da positivt fra din side.. :-) krydser fingre for jeg også kan gå så langt, eller ihvertfald nogen uger endnu 

Og nej det har jeg faktisk ikke, men vil da prøve og hører om jeg kan få en.. For ja syntes det svært at gå og gætte sig frem til hvad der sker..

tak for dit indlæg

Anmeld

14. september 2014

Mami

1 gang fik jeg udskudt fra uge 30 til 32+2 hvor han skulle ud grunden infektion min drev godt det godt i dag 

2 gang fra uge 23+0 til 29+0, den vil jeg ikke fortælle om, men det kan lade sig gøre. 

Der er rigtig gode chancer hvis du når forbi uge 28 og det du heldigvis snart  

Anmeld

14. september 2014

CecilieHM

Mami skriver:

1 gang fik jeg udskudt fra uge 30 til 32+2 hvor han skulle ud grunden infektion min drev godt det godt i dag 

2 gang fra uge 23+0 til 29+0, den vil jeg ikke fortælle om, men det kan lade sig gøre. 

Der er rigtig gode chancer hvis du når forbi uge 28 og det du heldigvis snart  

Okay, det da godt :-)

og ja der er heldigvis ikke længe til.

tak for dit indlæg :-)

Anmeld

14. september 2014

Mami

CecilieHM skriver:

Okay, det da godt :-)

og ja der er heldigvis ikke længe til.

tak for dit indlæg :-)

Det var så lidt  

meld dig evt i facebook gruppen "dansk præmatur forening"

Anmeld

22. september 2014

Miss Church

Meld dig evt. ind her  https://www.facebook.com/groups/Tvillingegruppe/ 

Der er mange som har været i samme situation. 
Nu kan det jo være du har født, men  for at de bliver derinde. Nogle går jo alligevel til termin, på trods af at de har været ved at gå i fødsel. 

Og tillykke med de 2 drenge! Det er fantastisk at være tvillingemor 
Jeg selv var så heldig, at jeg kunne holde på mine til uge 38

Anmeld

22. september 2014

CecilieHM

Miss Church skriver:

Meld dig evt. ind her  https://www.facebook.com/groups/Tvillingegruppe/ 

Der er mange som har været i samme situation. 
Nu kan det jo være du har født, men  for at de bliver derinde. Nogle går jo alligevel til termin, på trods af at de har været ved at gå i fødsel. 

Og tillykke med de 2 drenge! Det er fantastisk at være tvillingemor 
Jeg selv var så heldig, at jeg kunne holde på mine til uge 38

Har ikke facebook mere. :-) men tak for dit indlæg..

Ja, de er stadig i maven heldigvis.. Har ligget med regelmæssige plukveer i 4 dage nu så ved ikke om der skal til at ske noget :/

Og tak, iligemåde. & ih det må ha været dejligt håber også at komme lidt tættere på termin. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.