Hvornår skal man være klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.877 visninger
16 svar
6 synes godt om
14. september 2014

Frk_Louise

I forbindelse med, at min kæreste var i byen med nogle venner i nat, kom jeg til at ligge og tænke på hvornår man egentlig skal være "klar".. 

Han drak og kunne ikke køre bil, hvis det nu blev nødvendigt. Altså jeg tænker på en evt. fødsel.. Selvfølgelig kunne en anden godt køre os - men det er da bare rarest, at han er ædru til det 

Hvornår tænker i andre, at det er smart, at han ikke drikker? Jeg er i uge 32+1 idag og har indtil videre haft en helt almindelig og problemfri graviditet.. Min kæreste drikker ikke særlig tit, tror kun det er sket 3 eller 4 gange under graviditeten, så det er ikke et problem eller noget..

Men nu er der f.eks. en 30 års fødselsdag i hans familie weekenden inden min termin.. 

Hvornår holdt jeres mænd igen? Og hvornår havde i pakket tasken til sygehuset? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min mor fødte mig 3 uger før termin. Hun var overhovedet ikke klar! Derfor fik hun jo mig til at pakke taske og gøre klar i god tid.. Men der skete self ikke noget..

pakkede taske.. Hmm tror det var i uge 36 i forbindelse med at jeg havde vasket alt. Min mand har aldrig været så meget for det med druk. Han var så på en mandeaften to uger inden termin hvor jeg bare gerne ville have at han sig hjemme. Så hentede ham en time kørsel væk hjemmefra. Jeg og han blev enige om at han blev hjemme fra hans klassefest dagen inden termin. Det var nok også godt, for hun er født dagen efter termin.(blev sat igang pga forhøjet blodtryk). 

Anmeld

14. september 2014

Kay

man siger gerne fra uge 37-42 er normalt at føde... 

jeg har intet imod at min mand drikker, selv tæt på termin... vi laver bare altid en aftale med en anden der kan køre hvis det er... 

i går var vi til 80 års føsdag... min mand havde ikke lyst til alcohol, så det var intet problem... men da det var over en time hjemme fra og jeg er hurtig føder, valgte vi at havde hospitals tasken med i bilen... jusst in case  

Anmeld

14. september 2014

anonym10101

Frk_Louise skriver:

I forbindelse med, at min kæreste var i byen med nogle venner i nat, kom jeg til at ligge og tænke på hvornår man egentlig skal være "klar".. 

Han drak og kunne ikke køre bil, hvis det nu blev nødvendigt. Altså jeg tænker på en evt. fødsel.. Selvfølgelig kunne en anden godt køre os - men det er da bare rarest, at han er ædru til det 

Hvornår tænker i andre, at det er smart, at han ikke drikker? Jeg er i uge 32+1 idag og har indtil videre haft en helt almindelig og problemfri graviditet.. Min kæreste drikker ikke særlig tit, tror kun det er sket 3 eller 4 gange under graviditeten, så det er ikke et problem eller noget..

Men nu er der f.eks. en 30 års fødselsdag i hans familie weekenden inden min termin.. 

Altså, fødslen kan jo starte når som helst og ud af den blå luft selvom det ikke er normen. Ikke for at skræmme men set i værste fald

Anmeld

14. september 2014

L&V

Det er ikke en snak vi har haft nogle af gangene. Min mand holdte stor 30års fødselsdag 10 dage før jeg fødte første gang og vi var til bryllup osv 2. Gang tæt på termin.

Anmeld

14. september 2014

modesty

Frk_Louise skriver:

Min mand drikker ikke, så hos os var det ikke et issue.

Men hvis han drak, ville jeg bede ham om at lade være en måned før termin.

Ville synes det var SÅ nederen at have en fuld mand ved min side under fødslen.

Anmeld

14. september 2014

Frk_Louise

Kay skriver:

man siger gerne fra uge 37-42 er normalt at føde... 

jeg har intet imod at min mand drikker, selv tæt på termin... vi laver bare altid en aftale med en anden der kan køre hvis det er... 

i går var vi til 80 års føsdag... min mand havde ikke lyst til alcohol, så det var intet problem... men da det var over en time hjemme fra og jeg er hurtig føder, valgte vi at havde hospitals tasken med i bilen... jusst in case  

Jeg har heller intet imod, at han drikker eller at vi skal køres på sygehuset af en anden, når det er. Gider bare ikke, at han er høne fuld til fødslen.. Og det vil han i øvrigt heller ikke selv 

Men mon ikke at et par uger inden så er fint, hvis det er "normalt" fra uge 37..

Det må da også være lige oppe over så, hvis i kører rundt med tasken i bilen? 

Anmeld

14. september 2014

Frk_Louise

martsmoar skriver:

Altså, fødslen kan jo starte når som helst og ud af den blå luft selvom det ikke er normen. Ikke for at skræmme men set i værste fald

Ja, det har du selvfølgelig ret i 

Men mon ikke, at der går lidt tid endnu - det håber jeg da ihvertfald 

Anmeld

14. september 2014

Frk_Louise

Min mand drikker ikke, så hos os var det ikke et issue.

Men hvis han drak, ville jeg bede ham om at lade være en måned før termin.

Ville synes det var SÅ nederen at have en fuld mand ved min side under fødslen.

Ja, nøjagtig. Hverken han eller jeg er interesseret i, at han skal være beruset under fødslen  Men med de tømmermænd, han har idag - så er der vist ingen fare for, at han drikker det næste stykke tid 

Jeg tænker også lige umiddelbart 3-4 uger før termin.. 

Anmeld

14. september 2014

Bertris

Min mand var i byen i nat, havde sagt jeg helst ikke så han drak efter igår indtil baby er ude og vi er kommet ordentlig ind i rollen som forældre til to. Var 37+0 igår. 
Var selv med til "festen" inden de tog i byen og det var super hyggeligt, og er glad for en lige fik en aften inden vi får endnu et lille medlem i familien, det er også vigtigt at huske at leve ved siden af forældrerollen, og regnede bestemt ikke med at gå i fødsel i nat, selvom de forskellige "skræk" scenarier nåede at køre igennem mit hoved, men han var afsted, kom hjem, sov igennem og er nu klar hvis noget skulle gå i gang  
Hvis jeg var gået i fødsel i nat havde jeg bare ringet efter svigermor (til at tage storesøster), og en taxa 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.