WiitrioeN skriver:
Daniella er født d. 17 maj og der holdte vi en lille fødselsdags fest (blandet med min fødselsdag) med dem hun har set mest (det vil sige min fam.) men nu står vi snart overfor hendes terminsdato d. 21 aug. og det ser vi også som en fødselsdag dog bare ikke helt på samme måde som den anden, en lille gave, lidt kage og ekstre hygge havde vi tænkt os da vi også har brugt den aldre meget f.eks hver gang vi har været indlagt så er det den aldre der er blevet brugt mest og den har været mindst lige så betydningsfuld som den anden ergo det er den også blevet for os...
Min storesbror skrev så til mig igår og spurgte hvornår vi holdte hendes 2 fødsesdag og jeg skrev om han mente den her d. 21 (det kom noget bag på mig) også skrev han okay (lidt komisk) jeg spurgte så hvorfor, hvortil han svaret at han havde en super idé til en gave men at han ikke viste om de kunne nå at skaffe den til fredag...
DeTte betød ekstrem meget for mig så jeg pralet jo lidt til mine forældre og min mor grinte og sagde okay men min far sagde at hun jo som alle andre børn kun havde en fødselsdag og det var jo den dag hun var blevet født, og at han ikke vil fejer denne dag eller vi støtte os i at fejre den
Viste ikke lige hvordan jeg skulle tackle det eller hvad jeg skulle sige til det...
Så mit spørgsmål lyder er vi de enste der holder to fødselsdage?
Er deres terminsdato en betydningsfuld dag?
Hvis i fejre denne dag hvordan gør i det så?
osv osv osv.
Knus Stina
Hej
Min Naija blev født lidt 4 uger før termin og vi fejrede som sådan ikke selve terminsdagen da vi kom til den, men dagen havde en betydning for os eller ihvertfald mig, på en måde jeg ikke kan forklare....
jeg tænker at nu kom jere guldklump jo så meget før tiden og når I som sådan allerede og længe har tænkt om I skulle fejre dagen så er det fordi den stadig betyder noget for jer... Så ja hvorfor ikke... måske en det kroppens måde at give lidt positivt til det der måske har været en svær og bekymrende tid....
det er jo en dag men har ventet på næsten siden men fandt ud af man ventede sig og når så baby kommer så meget før, har man måske brug for stadig at kunne forholde sig til selve terminsdagen... Tænker jeg uden at vide det.......
Vil da også tro at det kun er I år I måske har den fornemmelse af at I skal holde noget, og det syntes jeg da bare er fedt....
Håber I får en dejlig dag ihvertfald...
Stort Knus
Anmeld