2 fødselsdage - lidt langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. august 2009

4xGreve

Daniella er født d. 17 maj og der holdte vi en lille fødselsdags fest (blandet med min fødselsdag) med dem hun har set mest (det vil sige min fam.) men nu står vi snart overfor hendes terminsdato d. 21 aug. og det ser vi også som en fødselsdag dog bare ikke helt på samme måde som den anden, en lille gave, lidt kage og ekstre hygge havde vi tænkt os da vi også har brugt den aldre meget f.eks hver gang vi har været indlagt så er det den aldre der er blevet brugt mest og den har været mindst lige så betydningsfuld som den anden ergo det er den også blevet for os...

Min storesbror skrev så til mig igår og spurgte hvornår vi holdte hendes 2 fødsesdag og jeg skrev om han mente den her d. 21 (det kom noget bag på mig) også skrev han okay (lidt komisk) jeg spurgte så hvorfor, hvortil han svaret at han havde en super idé til en gave men at han ikke viste om de kunne nå at skaffe den til fredag...

DeTte betød ekstrem meget for mig så jeg pralet jo lidt til mine forældre og min mor grinte og sagde okay men min far sagde at hun jo som alle andre børn kun havde en fødselsdag og det var jo den dag hun var blevet født, og at han ikke vil fejer denne dag eller vi støtte os i at fejre den
Viste ikke lige hvordan jeg skulle tackle det eller hvad jeg skulle sige til det...

Så mit spørgsmål lyder er vi de enste der holder to fødselsdage?
Er deres terminsdato en betydningsfuld dag?
Hvis i fejre denne dag hvordan gør i det så?
osv osv osv.

Knus Stina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Cris

Min søn kom 5 dage før termin, så den rigtige termindato har ikke noget betydning. Vi tænker ikke på det overhovedet. Jeg kender ikke nogle, som holder 2 fødselsdag, men jeg synes, at der er forskellige traditioner i de forskellige familier. Så hvis I synes, at det er hyggeligt, at holde 2 fødselsdag, så må I gøre det

Anmeld

19. august 2009

mariamiss6

Ja altså vi fejrer heller ikke terminsdatoen.... Bastian er kun født 3 dage før tid, så det ha rjo ikke en særlig betydning for os....

Anmeld

19. august 2009

steph0804

Arthur blev født 5 uger før termin, men vi holdte intet på hans terminsdag... Det tænkte vi slet ikke på at gøre og fremover kommer vi også kun til at fejre hans "rigtige fødselsdag".

Anmeld

23. august 2009

Livsmor

Her har vi kun holdt 1 fødselsdag, og det er på fødselsdagen. Syntes ikke at der var grund til andet.

Anmeld

23. august 2009

82Miraklet

WiitrioeN skriver:

Daniella er født d. 17 maj og der holdte vi en lille fødselsdags fest (blandet med min fødselsdag) med dem hun har set mest (det vil sige min fam.) men nu står vi snart overfor hendes terminsdato d. 21 aug. og det ser vi også som en fødselsdag dog bare ikke helt på samme måde som den anden, en lille gave, lidt kage og ekstre hygge havde vi tænkt os da vi også har brugt den aldre meget f.eks hver gang vi har været indlagt så er det den aldre der er blevet brugt mest og den har været mindst lige så betydningsfuld som den anden ergo det er den også blevet for os...

Min storesbror skrev så til mig igår og spurgte hvornår vi holdte hendes 2 fødsesdag og jeg skrev om han mente den her d. 21 (det kom noget bag på mig) også skrev han okay (lidt komisk) jeg spurgte så hvorfor, hvortil han svaret at han havde en super idé til en gave men at han ikke viste om de kunne nå at skaffe den til fredag...

DeTte betød ekstrem meget for mig så jeg pralet jo lidt til mine forældre og min mor grinte og sagde okay men min far sagde at hun jo som alle andre børn kun havde en fødselsdag og det var jo den dag hun var blevet født, og at han ikke vil fejer denne dag eller vi støtte os i at fejre den
Viste ikke lige hvordan jeg skulle tackle det eller hvad jeg skulle sige til det...

osv osv osv.

Knus Stina

Hej

Min Naija blev født lidt 4 uger før termin og vi fejrede som sådan ikke selve terminsdagen da vi kom til den, men dagen havde en betydning for os eller ihvertfald mig, på en måde jeg ikke kan forklare....

jeg tænker at nu kom jere guldklump jo så meget før tiden og når I som sådan allerede og længe har tænkt om I skulle fejre dagen så er det fordi den stadig betyder noget for jer... Så ja hvorfor ikke... måske en det kroppens måde at give lidt positivt til det der måske har været en svær og bekymrende tid....

det er jo en dag men har ventet på næsten siden men fandt ud af man ventede sig og når så baby kommer så meget før, har man måske brug for stadig at kunne forholde sig til selve terminsdagen... Tænker jeg uden at vide det.......

Vil da også tro at det kun er I år I måske har den fornemmelse af at I skal holde noget, og det syntes jeg da bare er fedt....

Håber I får en dejlig dag ihvertfald...

Stort Knus

Anmeld

24. august 2009

4xGreve

Maria82 skriver:

Hej

Min Naija blev født lidt 4 uger før termin og vi fejrede som sådan ikke selve terminsdagen da vi kom til den, men dagen havde en betydning for os eller ihvertfald mig, på en måde jeg ikke kan forklare....

jeg tænker at nu kom jere guldklump jo så meget før tiden og når I som sådan allerede og længe har tænkt om I skulle fejre dagen så er det fordi den stadig betyder noget for jer... Så ja hvorfor ikke... måske en det kroppens måde at give lidt positivt til det der måske har været en svær og bekymrende tid....

det er jo en dag men har ventet på næsten siden men fandt ud af man ventede sig og når så baby kommer så meget før, har man måske brug for stadig at kunne forholde sig til selve terminsdagen... Tænker jeg uden at vide det.......

Vil da også tro at det kun er I år I måske har den fornemmelse af at I skal holde noget, og det syntes jeg da bare er fedt....

Stort Knus

Mange tak for det super dejlige indlæg...

Vi hygget lidt ekstre den dag og gik ud og købte gummistøvler hehe, og hun elsker dem, ikke kun som sko men som et stykke legetøj så det var åbenbart en super gave hehe...

Og føler at meget af det du skriver giver mening og at du har ret for det er nok lidt sådan jeg også selv tænker...
Dog syntes jeg ikke længer at Daniella´s for tidelig fødsels er så negatvit har lært at vende det hehe...

Endnu engang tak...

Må i ha en go uge...

Knus Stina

Anmeld

24. august 2009

Pia.

En FØDSELS- dag er den dag de er født (fødsel) det andet for dig er jo en termins-dag, men jeg syntes ikke man kan holde to fødselsdage... - I kan holde noget for jer fordi den dato betyder noget for jer, men jeg syntes ikke I kan forvente at folk skal komme på en dato som et eller andet sted ikke har nogen betydning for dem... Hendes fødselsdag er jo noget helt andet...

Knus Pia, som ville få nok at se til da ingen af mine 3 børn er kommet på terminsdatoen ....

Anmeld

24. august 2009

Diana...

Maria82 skriver:

Hej

Stort Knus

Meget enig kunne ikke skrive det bedre.

Anmeld

28. august 2009

Klumpe-dumpe

WiitrioeN skriver:

osv osv osv.

Knus Stina

Hejsa.

Tillykke med "term-fødsels-dagen"

Ja jeg sys da det er en super skøn ide -Og har faktisk også selv overvejet det. Min Malucca er født 6 uger før termin og jeg ved lige netop hvad du mener med at den terminsdato har stor betydning når man er på Neo. Ja barnet er så 35 uger osv. efterfølgende renger man jo også alt fra terminsdato, mad, motorik osv.

Jeg tror det er lidt svært at forstå for andre, der ikke har prøvet det.

Og dejligt at I havde en hyggelig dag.

PS. Nåede Daniella at få sin gave af Onkel og hvis ja hvad var det så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.