Hvor meget er nødvendigt? (lus)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.640 visninger
8 svar
3 synes godt om
14. september 2014

Hectar

Jeg har haft tre overnattende gæster i weekenden, og det til trods for at jeg kun har været hjemme natten til lørdag, da jeg var indlagt i går og frem til her i morges.

Da de var ved at gå fik jeg at vide af den ene, at han ikke lige ville give et knus, da han har lus. Helt fair, men jeg spørger så om han har sovet med en af mine puder. Ja, det havde så vist sig, at hans luftmadras var gået i stykker, så derfor havde han lagt sig op i min seng og havde sovet i nat.

Hold kæft, hvor blev jeg sur over den oplysning. Nu skal jeg så til at vaske hele dagen på grund af han ikke kan finde ud af at tænke sig om.

Inden hans oplysning havde jeg ligget på sengen med hovedet på en af de puder han har ligget på. Så regner med at begynde med at kæmme og evt. bruge lusekur, og så skal alt sengetøj vaskes grundigt. Men hvor meget er nødvendigt? Jeg har hevet sengelinned og pudebetræk af, lagt dyne og puder for sig og topmadrassen får sig også lige en tur. Muligvis mig der er lidt sart, men hvis jeg kunne havde jeg godt nok også proppet madrasserne i vaskemaskinen.

Ihh så viser man sig så meget fra sin gode side og får bare smidt det her tilbage i hovedet. Er så sur over at de bare ikke lige tænker sig lidt om. Helt ærligt, hvad ligner det andet?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Aluka

Katafalk skriver:

Jeg har haft tre overnattende gæster i weekenden, og det til trods for at jeg kun har været hjemme natten til lørdag, da jeg var indlagt i går og frem til her i morges.

Da de var ved at gå fik jeg at vide af den ene, at han ikke lige ville give et knus, da han har lus. Helt fair, men jeg spørger så om han har sovet med en af mine puder. Ja, det havde så vist sig, at hans luftmadras var gået i stykker, så derfor havde han lagt sig op i min seng og havde sovet i nat.

Hold kæft, hvor blev jeg sur over den oplysning. Nu skal jeg så til at vaske hele dagen på grund af han ikke kan finde ud af at tænke sig om.

Inden hans oplysning havde jeg ligget på sengen med hovedet på en af de puder han har ligget på. Så regner med at begynde med at kæmme og evt. bruge lusekur, og så skal alt sengetøj vaskes grundigt. Men hvor meget er nødvendigt? Jeg har hevet sengelinned og pudebetræk af, lagt dyne og puder for sig og topmadrassen får sig også lige en tur. Muligvis mig der er lidt sart, men hvis jeg kunne havde jeg godt nok også proppet madrasserne i vaskemaskinen.

Ihh så viser man sig så meget fra sin gode side og får bare smidt det her tilbage i hovedet. Er så sur over at de bare ikke lige tænker sig lidt om. Helt ærligt, hvad ligner det andet?! 

øøøh, jeg tænker bare lige... Hvis man ved man har lus, hvorfor har man så ikke behandlet det? Det kræver jo bare en hårvask med luseshampoo og en god omgang med en tættekam??? 

Men giver dig ret, det er overhovedet ikke i orden.j

Anmeld

14. september 2014

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Fuck jeg var blevet SUR!!!! 

Anmeld

14. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Bare skift sengetøj, så er det fint

Anmeld

14. september 2014

Snorkfrøkenen

Ny forskning viser at lus meget hurtigt bliver svage og dør, når de ikke befinder sig tæt på deres fødekilde - altså vores hårbunde. Derfor er det faktisk en skrøne at de skal kunne smitte fra f.eks. hovedpuder, huer osv. Alligevel ville jeg nok personligt være opmærksom og kæmme, men lusemidler ville jeg holde mig langt fra, før jeg faktisk havde fundet nogen.

Anmeld

14. september 2014

Soffy27

Vil bare lige fortælle at det godt kan lade sig gøre at de overlever til trods for at der ingen hovedbund er..
Bonusdatter havde lus da hun kom herhjem for 4 ugers tid siden, sagde ikke noget om det, men vi fik en opringning da hun var kommet hjem.. Går selvfølgelig i gang med sengetøj osv men i løbet af aftenen kilder det på mandens arm, og vupti, en kæmpe lus kravler på ham.. Alt og jeg mener alt blev endevendt.. Det tog ca 4 dage at komme alt i bund plus lusekur til de øvrige medlemmer herhjemme..
Så det kan lade sig gøre at de kravler videre.. Jeg støvsuger madrasser, sofa, jamen simpelthen ALT.. Hader lus.

Og hold da kæft hvor var jeg blevet sur hvis et voksent menneske som var velvidende om at han havde lus, bolterede sig i min seng

Anmeld

14. september 2014

Snorkfrøkenen

Soffy27 skriver:

Vil bare lige fortælle at det godt kan lade sig gøre at de overlever til trods for at der ingen hovedbund er..
Bonusdatter havde lus da hun kom herhjem for 4 ugers tid siden, sagde ikke noget om det, men vi fik en opringning da hun var kommet hjem.. Går selvfølgelig i gang med sengetøj osv men i løbet af aftenen kilder det på mandens arm, og vupti, en kæmpe lus kravler på ham.. Alt og jeg mener alt blev endevendt.. Det tog ca 4 dage at komme alt i bund plus lusekur til de øvrige medlemmer herhjemme..
Så det kan lade sig gøre at de kravler videre.. Jeg støvsuger madrasser, sofa, jamen simpelthen ALT.. Hader lus.

Og hold da kæft hvor var jeg blevet sur hvis et voksent menneske som var velvidende om at han havde lus, bolterede sig i min seng

Jamen så sad lusen jo også på ham. Så havde den jo også en fødekilde i nærheden.

Anmeld

14. september 2014

L&V

Der er slet ingen grund til at panikke sådan. Lus kan ikke leve uden for hovedbunden.  Så alt det der med at vaske, proppe i fryseren osv er spild af tid

Anmeld

14. september 2014

Sitrani

Katafalk skriver:

Gå ind og læs om det på nettet.. så vil du finde ud af at du sagtens kan spare arbejdet med sengetøj, puder, dyner osv.

Lus lever ikke længe udenfor kroppen/hovedbunden.. De dør... og så kan de ikke hoppe op i din hovedbund... der skal meget til at de overhovedet forlader hovedbunden frivilligt....

Så kæm dig selv og resten af husstanden og hvis du finder lus, så brug først lusemiddel der ☺

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.