Fordi jeg er så glad for sitet her og det på en eller anden led, har været en slags støtte undervejs, (folk, der er kommet med opmuntrende tanker, har delt deres egne beretninger og har givet nogen kærlige spark i r.....) har jeg lige lyst til at update på min situation.
Jeg skrev min første tråd om en fødselsdepression, der føltes som om den ville fortsætte for evigt tilbage i februar, tråden kan findes. Kort fortalt følte jeg mig fra september 2013 og til januar 2014, mere og mere angst, depressiv og udmattet og træt af min søn. Jeg havde haft en fødselsdepression, der trods behandling var trukket ud i halvandet år, hvorefter jeg var så heldig at få to gode år, inden det altså startede igen.
Jeg valgte så heldigvis en tredelt behandling, hvor jeg dels fik antidepressiv medicin, dels gik i psykoterapi og dels fik nogen rådgivende samtaler med byens tværfaglige team omkring mit barn.
Nu er det 7 mdr siden, og jeg er kommet så langt, at jeg kunne stoppe i psykoterapi i juli, mens samtalerne med tævrfagligt team blev afsluttet i denne uge. Jeg har virkelig fået min livsglæde og selvtillid tilbage, jeg kan fjolle igen, grine af ting og tage bekymringer for, hvad de er uden at panikke. Jeg kan glæde mig igen over min søn og over livet. Så jeg synes, at det har været alt arbejdet, tiden, pengene, det kognitive arbejde værd. Og kan ikke glæde mig nok over, at jeg endelig sparkede mig selv ud i hjælp. For 8 mdr siden var jeg så langt ude, at jeg både overvejede aflatsningsfamilie og at blive weekendmor, nu kan jeg kende de tanker og følelser som nogen, der relaterede sig til min sygdom. Men de er slet ikke nærværende mere.
Jeg tager stadig medicin, men er gået ned i dosis, formentlig skal jeg prøve at stoppe med den om et par mdr. Jeg er lidt spændt og nervøs på, hvordan det kommer til at gå og også, hvordan det bliver at starte på studiet igen.
Det var alt fra mig. Tak, hvis du læste min LAAAAANGE tråd.