Tisser i børnehaven.... Ikke derhjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Jeg ville give bleen med - både fordi jeg synes det er alt for meget vasketøj for pædagogerne og fordi jeg ville synes det var synd for mit barn at vågne helt våd hver dag - det er jo daglige nederlagsfølelse. 

Men hvis mit barn ikke har lyst til at tage ble på, ville jeg tale med pæsagogen om hvordan vi så kan løse det. 

Jeg synes det er en underlig holdning din kæreste har. 

Tak for dit svar!! Er enig med at det er synd for hende at vågne helt våd og samtidig er det en nederlagsfølelse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Jupiter skriver:

Jeg ville sige til kæresten at HAN SELV må gå ned og forklare pædagogerne hvorfor hun ikke får bleer med, selvom de har bedt om det 

Derudover ville jeg købe en pakke bleer, lægge dem i bilen -og sige til ham at når han (snart??) får øjnene op for, at det er synd for jeres datter at vågne med våde bukser hver dag, så syntes jeg han skulle se at få dem afleveret!

Tak for svar!! Er glad for at det ikke er mig der er forkert på den!! Jeg skal måske bare trodse ham og tage de bleer med imorgen også selvom jeg ved at han bliver hamrende sur  Men har jeg ikke også noget at skulle have sagt??

Anmeld

11. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Tak for svar!! Er glad for at det ikke er mig der er forkert på den!! Jeg skal måske bare trodse ham og tage de bleer med imorgen også selvom jeg ved at han bliver hamrende sur  Men har jeg ikke også noget at skulle have sagt??

Selvfølgelig - det er jo JERES datter. 

Ellers må han fortælle pædagogen hvaf han mener årsagen bag er. 

Anmeld

11. september 2014

Frk_Louise

Omsorgsgiver skriver:

Men hvordan kan det så være at hun er klar til det herhjemme og ikke i børnehaven?? Ellers er der ingen problemer siger de. Hun tisser fint på wc når hun er vågen.

Jamen der er jo forskel på at sove i børnehaven og så derhjemme.. Trygheden, plus der er andre børn i rummet og det er ikke mor/far der putter.. Og måske får hun ikke altid lige "tisset af" inden luren, selvom de siger det i børnehaven..  Hun står ikke op derhjemme for at tisse under hendes middagslur?

Men som andre også skriver - det er uden tvivl et nederlag for din pige, når hun kommer til at tisse i sengen. Og det gavner ikke nogen! Tværtimod.. Så hellere på med en ble igen og forsøg jer med at tage den af om lidt tid.

Det kan godt være, at det føles som et skridt tilbage lige nu. Men hun er jo tydeligvis ikke klar endnu..

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Frk_Louise skriver:

Jamen der er jo forskel på at sove i børnehaven og så derhjemme.. Trygheden, plus der er andre børn i rummet og det er ikke mor/far der putter.. Og måske får hun ikke altid lige "tisset af" inden luren, selvom de siger det i børnehaven..  Hun står ikke op derhjemme for at tisse under hendes middagslur?

Men som andre også skriver - det er uden tvivl et nederlag for din pige, når hun kommer til at tisse i sengen. Og det gavner ikke nogen! Tværtimod.. Så hellere på med en ble igen og forsøg jer med at tage den af om lidt tid.

Det kan godt være, at det føles som et skridt tilbage lige nu. Men hun er jo tydeligvis ikke klar endnu..

Nej, det gør hun ikke. Så må ham herhjemme bare acceptere at hun altså har brug for ble ved middagslur i Børnehaven men ellers ikke. 

Anmeld

11. september 2014

MetteT

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp for kæresten og jeg er virkelig uenige!! 

Sagen er den at vores datter er 100 procent blefri. Hun bruger hverken ble om dagen eller til natten. Hun har aldrig nogensinde tisset i sin seng om natten og vi har ikke købt et tisseunderlag da vi aldrig har haft behov for det. 

Vi sagde så til Børnehaven at hun ikke bruger ble når hun sover derhjemme heller ikke til hendes middagslur så det skal hun heller ikke her. Så havde jeg lagt mærke til at der hver dag lå et par våde underbukser på hendes garderobeplads. En pædagog kom så og sagde at de hver dag inden middagslur tisser hende af men at hun er våd når hun kommer op fra hendes lur. Så har pædagogerne en masse vasketøj hver dag pga. det og om vi ikke nok ville tage nogle bleer med. Så ville hun kun få ble på til lur og ellers ikke. Jeg sagde at det undrede mig rigtig meget da hun ikke en eneste gang har tisset i hendes seng herhjemme og at de gange jeg er kommet og taget hende op af hendes lur har bemærket at hendes ble altid var tør. Så jeg undrer mig virkelig meget hvorfor hun tisser deroppe men ikke herhjemme??

Fortæller så kæresten overstående og at så må vi hellere tage nogle bleer med. Det skal vi bestemt ikke mener kæresten og at grunden til at hun er våd er at hun sidder længe og er vågen inden hun kommer op. Det er noget han tror men ikke ved. 

Hvad pokker gør jeg??? Jeg mener vi skal tage bleer med men det gør han ikke. Hvad skal jeg sige til pædagogerne?? At to bad... I er bare nødt til at tage det vasketøj det giver??

Hvad skal jeg gøre?? Gå imod hans mening og tage bleer med eller lade være med at tage bleer med og så forklare pædagogerne at så må de bare vaske for hun skal ikke have ble på?? 

Hvad syntes I?

Det var da "sjovt" så på tværs han ska være hele tiden... Var det ikke også dig der skrev det med at ha storesøster med til scanning?

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MetteT skriver:

Det var da "sjovt" så på tværs han ska være hele tiden... Var det ikke også dig der skrev det med at ha storesøster med til scanning?

Jo det var det desværre  Jeg er også ved at være træt af det men har bare så svært ved at sige fra over for ham 

Anmeld

11. september 2014

Frk_Louise

Omsorgsgiver skriver:

Nej, det gør hun ikke. Så må ham herhjemme bare acceptere at hun altså har brug for ble ved middagslur i Børnehaven men ellers ikke. 

Hun skal jo heller ikke blive ved med at sove til middag.. Det stopper jo på et tidspunkt.. Og hendes lur skal måske også være kortere en dag - så det kan da være problemet løser sig selv på den måde.. Hvis hun nu får tisset af og så kun skal ned og sove f.eks. en time, så kan hun jo nærmest ikke nå at blive tissetrængende inden hun kommer op! 

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Frk_Louise skriver:

Hun skal jo heller ikke blive ved med at sove til middag.. Det stopper jo på et tidspunkt.. Og hendes lur skal måske også være kortere en dag - så det kan da være problemet løser sig selv på den måde.. Hvis hun nu får tisset af og så kun skal ned og sove f.eks. en time, så kan hun jo nærmest ikke nå at blive tissetrængende inden hun kommer op! 

Nej det er rigtigt. Hun skal også stille og roligt trappes ud af hendes lure...

Anmeld

11. september 2014

Clisolka

Jeg havde taget bleer med! 

Jeg har selv givet min datter nogle bleer til børnehaven, hvis nu de skal på lang tur - hun sover ikke til middag længere. Hun har været blefri om dagen siden ca. 1/8. Hun har kun haft et par enkelte uheld, men jeg vil gerne have at hun har bleer liggende i sin gadrobe, hvis de skulle få brug for dem en dag (hvilket de også selv har bedt om) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.