Tisser i børnehaven.... Ikke derhjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.933 visninger
22 svar
8 synes godt om
11. september 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp for kæresten og jeg er virkelig uenige!! 

Sagen er den at vores datter er 100 procent blefri. Hun bruger hverken ble om dagen eller til natten. Hun har aldrig nogensinde tisset i sin seng om natten og vi har ikke købt et tisseunderlag da vi aldrig har haft behov for det. 

Vi sagde så til Børnehaven at hun ikke bruger ble når hun sover derhjemme heller ikke til hendes middagslur så det skal hun heller ikke her. Så havde jeg lagt mærke til at der hver dag lå et par våde underbukser på hendes garderobeplads. En pædagog kom så og sagde at de hver dag inden middagslur tisser hende af men at hun er våd når hun kommer op fra hendes lur. Så har pædagogerne en masse vasketøj hver dag pga. det og om vi ikke nok ville tage nogle bleer med. Så ville hun kun få ble på til lur og ellers ikke. Jeg sagde at det undrede mig rigtig meget da hun ikke en eneste gang har tisset i hendes seng herhjemme og at de gange jeg er kommet og taget hende op af hendes lur har bemærket at hendes ble altid var tør. Så jeg undrer mig virkelig meget hvorfor hun tisser deroppe men ikke herhjemme??

Fortæller så kæresten overstående og at så må vi hellere tage nogle bleer med. Det skal vi bestemt ikke mener kæresten og at grunden til at hun er våd er at hun sidder længe og er vågen inden hun kommer op. Det er noget han tror men ikke ved. 

Hvad pokker gør jeg??? Jeg mener vi skal tage bleer med men det gør han ikke. Hvad skal jeg sige til pædagogerne?? At to bad... I er bare nødt til at tage det vasketøj det giver??

Hvad skal jeg gøre?? Gå imod hans mening og tage bleer med eller lade være med at tage bleer med og så forklare pædagogerne at så må de bare vaske for hun skal ikke have ble på?? 

Hvad syntes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

De3Guldklumper

Omsorgsgiver skriver:

Sagen er den at vores datter er 100 procent blefri. Hun bruger hverken ble om dagen eller til natten. Hun har aldrig nogensinde tisset i sin seng om natten og vi har ikke købt et tisseunderlag da vi aldrig har haft behov for det. 

Vi sagde så til Børnehaven at hun ikke bruger ble når hun sover derhjemme heller ikke til hendes middagslur så det skal hun heller ikke her. Så havde jeg lagt mærke til at der hver dag lå et par våde underbukser på hendes garderobeplads. En pædagog kom så og sagde at de hver dag inden middagslur tisser hende af men at hun er våd når hun kommer op fra hendes lur. Så har pædagogerne en masse vasketøj hver dag pga. det og om vi ikke nok ville tage nogle bleer med. Så ville hun kun få ble på til lur og ellers ikke. Jeg sagde at det undrede mig rigtig meget da hun ikke en eneste gang har tisset i hendes seng herhjemme og at de gange jeg er kommet og taget hende op af hendes lur har bemærket at hendes ble altid var tør. Så jeg undrer mig virkelig meget hvorfor hun tisser deroppe men ikke herhjemme??

Fortæller så kæresten overstående og at så må vi hellere tage nogle bleer med. Det skal vi bestemt ikke mener kæresten og at grunden til at hun er våd er at hun sidder længe og er vågen inden hun kommer op. Det er noget han tror men ikke ved. 

Hvad pokker gør jeg??? Jeg mener vi skal tage bleer med men det gør han ikke. Hvad skal jeg sige til pædagogerne?? At to bad... I er bare nødt til at tage det vasketøj det giver??

Hvad skal jeg gøre?? Gå imod hans mening og tage bleer med eller lade være med at tage bleer med og så forklare pædagogerne at så må de bare vaske for hun skal ikke have ble på?? 

Hvad syntes I?

Altså har hun ble på når hun sover lur hjemme? Sådan læser jeg det nemlig lige

Anmeld

11. september 2014

Frk_Louise

Hvad syntes I?

Jeg havde taget bleer med. Og så måske forsøgt med at tage den af igen om et stykke tid - hun er jo åbenbart ikke helt klar til det endnu.. 

Der er altså også bare stor forskel på om man sover til middag derhjemme eller nede i børnehaven. Og jeg kunne personligt ikke finde på at forlange, at pædagogerne skulle vaske tis af madras, lagen, dyne osv. hver eneste dag!  Engang imellem - helt sikkert! Men ikke hver dag.

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Pylle3 skriver:

Altså har hun ble på når hun sover lur hjemme? Sådan læser jeg det nemlig lige

Nej det har hun ikke.... 

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Frk_Louise skriver:

Jeg havde taget bleer med. Og så måske forsøgt med at tage den af igen om et stykke tid - hun er jo åbenbart ikke helt klar til det endnu.. 

Der er altså også bare stor forskel på om man sover til middag derhjemme eller nede i børnehaven. Og jeg kunne personligt ikke finde på at forlange, at pædagogerne skulle vaske tis af madras, lagen, dyne osv. hver eneste dag!  Engang imellem - helt sikkert! Men ikke hver dag.

Men hvordan kan det så være at hun er klar til det herhjemme og ikke i børnehaven?? Ellers er der ingen problemer siger de. Hun tisser fint på wc når hun er vågen.

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Hvad så med at vi selv anskaffer os engangs tisseunderlag??

Anmeld

11. september 2014

Karina84

Hvor længe har hun været blefri, men tisset ved luren i BH?

Jeg ville også give hende de par bleer med, synes da det er synd hvis hun hver dag skal vågne med våde underbukser?

Der kan jo sagtens ske uheld selvom man er blevet blefri, og der er jo også forskel at være hjemme og i BH hvor der sker en hel del mere og man godt kan glemme at mærke om man skal tisse (ved godt at det er kun er ved lur).

Anmeld

11. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville give bleen med - både fordi jeg synes det er alt for meget vasketøj for pædagogerne og fordi jeg ville synes det var synd for mit barn at vågne helt våd hver dag - det er jo daglige nederlagsfølelse. 

Men hvis mit barn ikke har lyst til at tage ble på, ville jeg tale med pæsagogen om hvordan vi så kan løse det. 

Jeg synes det er en underlig holdning din kæreste har. 

Anmeld

11. september 2014

Jupiter

Jeg ville sige til kæresten at HAN SELV må gå ned og forklare pædagogerne hvorfor hun ikke får bleer med, selvom de har bedt om det 

Derudover ville jeg købe en pakke bleer, lægge dem i bilen -og sige til ham at når han (snart??) får øjnene op for, at det er synd for jeres datter at vågne med våde bukser hver dag, så syntes jeg han skulle se at få dem afleveret!

Anmeld

11. september 2014

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Karina84 skriver:

Hvor længe har hun været blefri, men tisset ved luren i BH?

Jeg ville også give hende de par bleer med, synes da det er synd hvis hun hver dag skal vågne med våde underbukser?

Der kan jo sagtens ske uheld selvom man er blevet blefri, og der er jo også forskel at være hjemme og i BH hvor der sker en hel del mere og man godt kan glemme at mærke om man skal tisse (ved godt at det er kun er ved lur).

Hmm... Hun har været blefri lige siden vores ferie i uge 26,27 og 28.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.