Hvor meget tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.286 visninger
14 svar
1 synes godt om
9. september 2014

mortilsilke

Hvor meget baby tøj havde i, i hver størrelse det første års tid? :-) og hvor langt købte i frem inden fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

modesty

VenterVanessa skriver:

Hvor meget baby tøj havde i, i hver størrelse det første års tid? :-) og hvor langt købte i frem inden fødslen?

Prøv at bruge søgefunktionen herinde, der er rigtig mange tråde med det emne. 

Anmeld

10. september 2014

LouiseEm

Jeg har købt 6 par bukser, 6 par strømpebukser, en helvedes masse sokker, 9 ærmeløse bodyer, 9 langærmede bodyer, futter, luffer og huer i ren uld, 2 køredragter, 2 cardigans, 4 natdragter og et par heldragter.. Alt sammen i 56. Har også købt 2 par bukser i 62, men det var mest fordi de var på tilbud..

Vi gør det herhjemme, at han har ærmeløse bodyer på indenunder den langærmede body.. Gider ikke trøjer til nyfødte, da det kravler op.. Så på denne måde fungerer den ærmeløse body lidt som en undertrøje. 

Har intet købt i 50, og køber ikke mere i 62 før han får brug for det. :-)

Anmeld

10. september 2014

lineog4

Havde så og sige intet da vi fik nummer 1 og heldigvis for det, for hun hoppede direkte i nummer 62...

Med de andre havde jeg så lært lektien og havde meget meget få ting i 56 og kun fordi jeg havde fundet brugt.

Og lærte også en anden lektie: folk omkring os elskede at købe småt babytøj, så der kom en masse tøj i gaver og så var det sindsyg hyggeligt at trille ned og købe når baby var i barnevognen. 

Så personligt ville jeg ikke købe meget, men lave en masse hjemmegjort for det er der ikke tid til når baby var derr

Anmeld

10. september 2014

L&V

VenterVanessa skriver:

Jeg køber en str af gangen da man hurtigt ka springe en str over. Mine har brugt fra str 56-86 deres første år. Og jeg har altid haft alt for meget i alle størrelser.  Ved ik præcis hvor meget af hver

Anmeld

10. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
VenterVanessa skriver:

Da de var små havde jeg ca 15 sæt tøj. Og lidt flere body.

Nu hvor de er store køber jeg så de har 10 sæt og 2 pæne skjorter til særlige lejligheder.

Jeg vil hellere at tøjet bliver brugt og så skifte garderobe en ekstra gang end at de har så meget tøj som ikke bliver brugt ret meget.

Anmeld

10. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har 9 sæt i str 56 (altså enten langærmet body og bukser, eller kortærmet body og heldragt) og så 3 par strømpebukser og 2 cardigans, til at regulere lidt med hvis det er køligt. Og lidt strømper. En køredragt, luffer, futter, uldhue. Og en bomuldshue. Alt i str 56. Og samme mængde i 62.

Har intet i 50, fik en stor dreng sidst, så med mindre de skønner lillesøster væsentlig mindre når vi nærmer os termin, så kommer der heller ikke noget i 50

Det burde være rigeligt. Hvis jeg støder på noget fint nu, køber jeg det i en større str, enten 68 eller 74. Men køber ikke hele gardarober for man kan risikere at de næsten springer en str over. 

Vi brugte fra 56-86 det første år til sønnen. 

Anmeld

10. september 2014

mortilsilke

Er der nogle af jer der har gode steder man kan købe uld luffer og futter og hue som ikke koster alt for meget? :-)

Anmeld

10. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er der nogle af jer der har gode steder man kan købe uld luffer og futter og hue som ikke koster alt for meget? :-)

Kvickly plejer at få nogen lækre sæt hjem nu her i efteråret. Muligvis Mads&Mette der laver dem de er ligesom dem fra Joha, ligeså lækre og bløde, bare billigere  

vi fik sådan et sæt af min svigermor til sønnen i 2011 og har set det hvert år siden, med lidt nyt design  

rettelse: det vi har er fra "små rollinger" og det er et bilkamærke men har stadig set heldragt+hue, vanter og futter i Kvickly de sidste år  

Anmeld

10. september 2014

Trekløver(:

VenterVanessa skriver:

Jeg købte de første størrelser inden fødslen. Ikke det hele men alligevel en del.

Str. 50 købte jeg meget lidt i. 4 korte body og 2 lange og så lidt strømpebukser og heldragter.

Str. 56 købte jeg vel 8-10 body, 3 par bukser og 5 heldragter.

Str. 62 havde vi næsten kun det vi fik i gaver, fordi den str. brugte hun kun 2 ugers tid inden hun hoppede op i str. 68.

Størrelse 50 ville jeg købe meget meget lidt i. De fleste babyer når kun at bruge det 1-2 uger eller overhovedet ikke. Er min erfaring.

Vi køber altid tøj i de næste 2 størrelser til vores datter og nu hvor hun er en str. 80, så bruger hun meget tøj, sviner det meget hurtigt og slider det op på en anden måde end før. Der er ingen grund til at have en masse tøj til dem i de helt små størrelser, da man som regel ikke når at få det brugt, da de vokser så hurtigt. Hvis det viser sig at i har for lidt så køb efter fødslen, så ved i også hvad størrelse baby i får, og så er det hyggeligt at gå og shoppe med baby I barnevognen også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.