********UPDATE*********
så kom jeg til samtale hos en læge på Hillerød. og jeg er mere fortrøstningsfuld. jeg fik en del flere informationer end jeg ellers har fået.
jeg fik bla. at vide at:
jeg sagtens er i stand til at føde vaginalt da jeg blev målt (under kejsersnittet med villads) til at være 12 cm i bækkenet fra for til bag, hvilket er normalt. alt under 9 cm er for småt, så det skulle være fint.
jeg kommer ikke til at skulle ligge med veer lige så længe som jeg gjorde med villads. der er nogle faktorer der skal overholdes. jeg SKAL bla. åbne mig 1 cm i timen (eller max 1½ time) og hovedet skal også komme længere ned. dvs jeg skal være i en progressiv aktiv fødsel. dvs. at hvis ikke det går som det, så starter de først med et S-drop (ve stimulerende drop) og så ser de hvad der så sker.
hvis det ikke går, så vil de selvfølgelig foretage et kejsersnit.
de håber selvfølgelig på at jeg vil gå igang af mig selv enten med veer eller vandafgang. men skulle jeg gå over tid, og det vurderes at barnet er for stort, så får jeg kejsersnit. er barnet en fin størrelse (under 4,5 kg) så vil de anlægge et ballonkateter og derefter prikke hul på fosterhinden.
jeg har det MEGET bedre efter den tur hos lægen i dag, det var MEGET rart at få lagt en form for plan på. jeg ved hvad der skal ske og hvad der kommer til at ske hvis det ikke forløber som det skal.
og så blev jeg også scannet og fik set hvordan han har det, og så blev han lige "vejet" og blev skudt til at veje 3953 gram
og han har det RIGTIG godt
og ligger med hovedet godt ned i bækkenet.
så nu håber jeg bare at der sker noget snart.
Anmeld