Der er godt nok forskel på Hvidovre og Hillerød. (med update)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

jeg synes jeg var nervøs første gang. men det er fanme vand i forhold til denne gang!!  jeg har slet ingen idé om hvad jeg skal forvente. 

men jeg tager den nok med lægen i morgen og siger at jeg er meget forvirret over disse to udmeldinger, og at det rent faktisk gør mig nervøs, fordi jeg netop har hørt om at man ikke må gå for meget over tid når man har fået KS.. og det burde egentlig også stå i min journal fra den læge jeg talte med på Hvidovre.

det der irriterer mig er at der ikke engang findes nogle retningslinjer (det tvivler jeg på at der gør) for hvordan og hvorledes.. det er jo samme region..

Det lyder altså meget mærkeligt, ja.. jeg forstår det heller ikke.

Mht. at gå over termin efter ks, så spurgte jeg også ind til det, nu hvor jeg har fået ks to gange. Svaret var bare at det kunne man da tage med i vurderingen, men det kan godt lade sig gøre at gå over termin alligevel... 

Efter 1. ks blev jeg dog også sat i gang i uge 38 pga. placentaløsning første gang, så jeg tror de er kolde i r**** på Skejby mht. at gå over termin, ks eller ej. Her går man til gengæld max. 10 dage over før man bliver sat i gang.

Godt du skal tale med dem i morgen, for det duer jo ikke hvis du skal gå og være nervøs hvert minut over termin. Så jeg håber da de vil lave en plan for hvad der skal ske før du evt. går over.

Personligt hælder jeg mest til ks, og jeg må tilstå det primært er for at slippe for at gå til termin, eller endnu værre, over termin 

Håber du giver en update på hvad i finder ud af.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Isabella_mor

********UPDATE*********

så kom jeg til samtale hos en læge på Hillerød. og jeg er mere fortrøstningsfuld. jeg fik en del flere informationer end jeg ellers har fået.

jeg fik bla. at vide at:

jeg sagtens er i stand til at føde vaginalt da jeg blev målt (under kejsersnittet med villads) til at være 12 cm i bækkenet fra for til bag, hvilket er normalt. alt under 9 cm er for småt, så det skulle være fint.

jeg kommer ikke til at skulle ligge med veer lige så længe som jeg gjorde med villads. der er nogle faktorer der skal overholdes. jeg SKAL bla. åbne mig 1 cm i timen (eller max 1½ time) og hovedet skal også komme længere ned. dvs jeg skal være i en progressiv aktiv fødsel. dvs. at hvis ikke det går som det, så starter de først med et S-drop (ve stimulerende drop) og så ser de hvad der så sker. 

hvis det ikke går, så vil de selvfølgelig foretage et kejsersnit. 

de håber selvfølgelig på at jeg vil gå igang af mig selv enten med veer eller vandafgang. men skulle jeg gå over tid, og det vurderes at barnet er for stort, så får jeg kejsersnit. er barnet en fin størrelse (under 4,5 kg) så vil de anlægge et ballonkateter og derefter prikke hul på fosterhinden. 

jeg har det MEGET bedre efter den tur hos lægen i dag, det var MEGET rart at få lagt en form for plan på. jeg ved hvad der skal ske og hvad der kommer til at ske hvis det ikke forløber som det skal. 

og så blev jeg også scannet og fik set hvordan han har det, og så blev han lige "vejet" og blev skudt til at veje 3953 gram og han har det RIGTIG godt og ligger med hovedet godt ned i bækkenet. 

så nu håber jeg bare at der sker noget snart. 

Anmeld

11. september 2014

Tulle28

Jeg har født 2 gange på Hvidovre, første gang ved PKS og anden gang vaginalt. Jeg skulle sættes igang 41+3 ved ballonkateter, det var den eneste måde jeg kunne sættes igang på. Virkede det ikke, så var det KS igen.
Jeg gik heldigvis igang af mig selv om natten da jeg var 41+3, så igangsættelse blev ikke nødvendig.

EDIT: jeg havde ikke lige fattet, at det er på Hillerød du skal føde og ikke Hvidovre Skønt at du havde en god samtale idag - jeg krydser fingre for at du går igang af dig selv

Anmeld

11. september 2014

Isabella_mor

Tulle28 skriver:

Jeg har født 2 gange på Hvidovre, første gang ved PKS og anden gang vaginalt. Jeg skulle sættes igang 41+3 ved ballonkateter, det var den eneste måde jeg kunne sættes igang på. Virkede det ikke, så var det KS igen.
Jeg gik heldigvis igang af mig selv om natten da jeg var 41+3, så igangsættelse blev ikke nødvendig.

EDIT: jeg havde ikke lige fattet, at det er på Hillerød du skal føde og ikke Hvidovre Skønt at du havde en god samtale idag - jeg krydser fingre for at du går igang af dig selv

sjovt at du fik ballonkateter på hvidovre, den mulighed fremlagde de slet ikke for mig som mulighed her til 2. gang. 

Anmeld

11. september 2014

Tulle28

Isabella_mor skriver:

sjovt at du fik ballonkateter på hvidovre, den mulighed fremlagde de slet ikke for mig som mulighed her til 2. gang. 

Nu nåede jeg så ikke at få det - men det var planen.
Jeg nåede at tale med 3 forskellige fødselslæger under min graviditet og de havde alle deres egen holdning til hvad man skulle/måtte ift. kommende fødsler, når man havde fået kejsersnit.

Anmeld

11. september 2014

Isabella_mor

Tulle28 skriver:

Nu nåede jeg så ikke at få det - men det var planen.
Jeg nåede at tale med 3 forskellige fødselslæger under min graviditet og de havde alle deres egen holdning til hvad man skulle/måtte ift. kommende fødsler, når man havde fået kejsersnit.

det er kun til at blive forvirret af. 

men nu synes jeg ikke jeg er så forvirret længere..

Anmeld

11. september 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

Sagde de noget om hvor ofte det virker med ballon?

Havde netop fornøjelsen af lægesamtale i denne uge, men lægen anede ikke noget om noget som helst.. eller også virkede hun bare sådan 

Anmeld

11. september 2014

Isabella_mor

Christine skriver:

Sagde de noget om hvor ofte det virker med ballon?

Havde netop fornøjelsen af lægesamtale i denne uge, men lægen anede ikke noget om noget som helst.. eller også virkede hun bare sådan 

pas. 

grunden til at de ligger en ballon er jo at de udvider livmoderhalsen så de kan komme til at prikke hul på fosterhinden så der kommer vandafgang, og det skulle jo så sætte fødslen igang. 

Anmeld

11. september 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

pas. 

grunden til at de ligger en ballon er jo at de udvider livmoderhalsen så de kan komme til at prikke hul på fosterhinden så der kommer vandafgang, og det skulle jo så sætte fødslen igang. 

Ja - jeg har haft fornøjelsen af at prøve en 

Men når man er 41+3 er kroppen nok også mere klar på at blive sat i gang end i uge 38.

Dejligt at du fik lavet en plan med lægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.