Der er godt nok forskel på Hvidovre og Hillerød. (med update)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
18 svar
4 synes godt om
9. september 2014

Isabella_mor

Update på side 2

nu har jeg lige været til min første jordemodersamtale på Hillerød (ja jeg er 37+0 i dag men vi er jo lige flyttet osv)

og hun fortalte lidt om proceduren på hillerød. 

der må jeg åbenbart gerne gå over tid selvom jeg fik kejsersnit første gang.

og hvis det er jeg går til 41+5, så vil de ligge et ballonkateter op...!! 

Da jeg var til samtale på Hvidovre, da jeg var til MD scanning, fik jeg at vide at jeg på ingen måde ville kunne blive sat igang, og hvis jeg gik bare lidt over tid, så ville de tage ham ud ved kejsersnit. der var ingen mulighed for igangsættelse på nogen som helst måde..

det er SÅ forvirrende... 

Nu skal jeg til samtale på torsdag hos en fødsels læge, og der skal vi så lægge en plan. 

men jeg har INGEN forventninger længere om t få en dato for igangsættelse, som jeg faktisk havde indtil i dag, fordi at jeg jo netop GERNE må gå over tid... så hele min graviditet siden MD-scanningen har jeg været forberedt på at jeg ikke kommer til at gå over tid... men NU...! nu er jeg sikker på at det kommer jeg helt sikkert til at gøre. og det kommer til at blive noget lort.. 

jeg plejer ikke at have forventninger til noget som helst, men denne gang var jeg SIKKER på at der var en grund til at man bare ikke må gå over tid som andengangs fødende når man har fået kejsersnit før. og nu kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor der er så stor forskel på det som de siger på hvidovre, og så det de siger på Hillerød... 

jeg har det sådan lidt blandet nu.. jeg vil egentlig gerne bare føde ham nu... - få det overstået, for jeg glæder mig SLET SLET SLET ikke til selve fødslen. det er bare noget der skal overstås. 

årh BÆ.! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Clisolka

Isabella_mor skriver:

nu har jeg lige været til min første jordemodersamtale på Hillerød (ja jeg er 37+0 i dag men vi er jo lige flyttet osv)

Da jeg var til samtale på Hvidovre, da jeg var til MD scanning, fik jeg at vide at jeg på ingen måde ville kunne blive sat igang, og hvis jeg gik bare lidt over tid, så ville de tage ham ud ved kejsersnit. der var ingen mulighed for igangsættelse på nogen som helst måde..

det er SÅ forvirrende... 

Nu skal jeg til samtale på torsdag hos en fødsels læge, og der skal vi så lægge en plan. 

men jeg har INGEN forventninger længere om t få en dato for igangsættelse, som jeg faktisk havde indtil i dag, fordi at jeg jo netop GERNE må gå over tid... så hele min graviditet siden MD-scanningen har jeg været forberedt på at jeg ikke kommer til at gå over tid... men NU...! nu er jeg sikker på at det kommer jeg helt sikkert til at gøre. og det kommer til at blive noget lort.. 

jeg plejer ikke at have forventninger til noget som helst, men denne gang var jeg SIKKER på at der var en grund til at man bare ikke må gå over tid som andengangs fødende når man har fået kejsersnit før. og nu kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor der er så stor forskel på det som de siger på hvidovre, og så det de siger på Hillerød... 

jeg har det sådan lidt blandet nu.. jeg vil egentlig gerne bare føde ham nu... - få det overstået, for jeg glæder mig SLET SLET SLET ikke til selve fødslen. det er bare noget der skal overstås. 

årh BÆ.! 

Den med at man ikke må gå over tid, hvis man har fået et tidligere kejsersnit ved jeg desværre intet om. Jeg fik jo også et kejsersnit første gang - og fødte normalt anden gang. Begge gange måtte jeg ikke gå over termin pga. min diabetes 

Jeg havde flere samtaler med den ledende fødselsoverlæge på Rigshospitalet, som fortalte mig at man sagtens kan sætte fødslen i gang, men kun ved at sætte et ballonkateter op eller tage vandet - ingen af delene blev nødvendigt anden gang, da han kom selv 

Det er lidt ligesom den der med et vendingsforsøg hvis man tidligere har fået et kejsersnit, det er også forskelligt fra sted til sted 

Anmeld

9. september 2014

2babygirls

Isabella_mor skriver:

det er SÅ forvirrende... 

årh BÆ.! 

I region syd må man godt gå over tid selvom man fik Ks første gang.

Anmeld

9. september 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

det er SÅ forvirrende... 

årh BÆ.! 

Øøøøv hvor surt!

Har selv været til samtale med fødselslæge i dag og jeg kan fortælle dig at procedurerne ER meget anderledes rundt om i landet, samt at hver enkelt læge og jordemoder har sin egen mening!!  P*sse stressende når man selv er vildt nervøs og bange for at føde, uanset hvordan.

Har selv fået 2 ks og har udsat beslutning om fødemetode til jeg er i uge 35. Min eneste mulighed for igangsættelse er også ballon, hvilket jeg har prøvet. Jeg vil råde dig MEGET til at spørge ind til ballonkateter og jeg vil helst ikke skræmme dig, men.... for mig er det hellere ks end ballon 

Anmeld

9. september 2014

Røverdatter

Øv hvor træls og surt! Dette er netop én af de grunde, der gør, at jeg skal have en privat jordemoder næste gang med speciale i hjemmefødsel. Og det på trods af tidligere kejsersnit..

Nå men håber for dig, at fødslen snart går i gang af sig selv

Anmeld

9. september 2014

Isabella_mor

Christine skriver:

Øøøøv hvor surt!

Har selv været til samtale med fødselslæge i dag og jeg kan fortælle dig at procedurerne ER meget anderledes rundt om i landet, samt at hver enkelt læge og jordemoder har sin egen mening!!  P*sse stressende når man selv er vildt nervøs og bange for at føde, uanset hvordan.

Har selv fået 2 ks og har udsat beslutning om fødemetode til jeg er i uge 35. Min eneste mulighed for igangsættelse er også ballon, hvilket jeg har prøvet. Jeg vil råde dig MEGET til at spørge ind til ballonkateter og jeg vil helst ikke skræmme dig, men.... for mig er det hellere ks end ballon 

Jeg er egentlig ikkeblevet spurgt ind til omkring hvordan jeg ønsker at føde.! 

Jeg ønsker overhovedet ikke at føde.!!! Det vil jeg da allerhelst være foruden, men det kan man jo ikke slippe for haha.! 

Men jeg har ik prøvet ballonkateter, MEN jeg kan forestille mig at det er ubehageligt.! 

Anmeld

9. september 2014

Isabella_mor

Røverdatter skriver:

Øv hvor træls og surt! Dette er netop én af de grunde, der gør, at jeg skal have en privat jordemoder næste gang med speciale i hjemmefødsel. Og det på trods af tidligere kejsersnit..

Nå men håber for dig, at fødslen snart går i gang af sig selv

Med det forløb jeg havde sidst, tør jeg slet ikke at skulle føde hjemme... 

Anmeld

10. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ballonkateter er ik så slemt igen!! Jeg fik det med alberte og jeg gik seriøst og frygtede det, da jeg havde hørt flere sige at det var en træls oplevelse og at den ik havde hjulpet. Jeg fik den lagt på terminsdatoen, fordi jeg ik måtte gå over tid pga baby var stor, mit høje blodtryg og tidliger aks. Fik det lagt kl 15, og ja det gjorde da ondt, men så slemt var det slet ik, sku gå med det til kl 8 næste morgen.

Næste mogen kl 8 tog de det ud og ku tá vandet, veer kom hurtigt efter det, og alberte er født kl 20.50 samme aften.

Be om at få en aftale omkring hvordan du vil ha fødslen til at gå, smertelindring osv og hva der ska ske hvis det ku ende i aks, det hjalp i hvert fald mig meget!! X

Anmeld

10. september 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

Jeg er egentlig ikkeblevet spurgt ind til omkring hvordan jeg ønsker at føde.! 

Jeg ønsker overhovedet ikke at føde.!!! Det vil jeg da allerhelst være foruden, men det kan man jo ikke slippe for haha.! 

Men jeg har ik prøvet ballonkateter, MEN jeg kan forestille mig at det er ubehageligt.! 

Åh så de går måske bare ud fra du ikke vil have ks? Er sikker på du kan få det hvis du helst vil, hvis du har fået et før.

Wow ballon gør meget ondt!! Mere end at føde, har jeg fået fortalt. Men det ved jeg jo ikke, for den virkede selvfølgelig heller ikke 

for at du selv bliver åben nok til at de kan tage vandet uden ballon, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg ved heller ikke lige hvordan man får baby ud uden at føde på den ene eller anden måde.. har bestemt heller ikke lyst 

Anmeld

10. september 2014

Isabella_mor

Christine skriver:

Åh så de går måske bare ud fra du ikke vil have ks? Er sikker på du kan få det hvis du helst vil, hvis du har fået et før.

Wow ballon gør meget ondt!! Mere end at føde, har jeg fået fortalt. Men det ved jeg jo ikke, for den virkede selvfølgelig heller ikke 

for at du selv bliver åben nok til at de kan tage vandet uden ballon, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg ved heller ikke lige hvordan man får baby ud uden at føde på den ene eller anden måde.. har bestemt heller ikke lyst 

jeg synes jeg var nervøs første gang. men det er fanme vand i forhold til denne gang!!  jeg har slet ingen idé om hvad jeg skal forvente. 

men jeg tager den nok med lægen i morgen og siger at jeg er meget forvirret over disse to udmeldinger, og at det rent faktisk gør mig nervøs, fordi jeg netop har hørt om at man ikke må gå for meget over tid når man har fået KS.. og det burde egentlig også stå i min journal fra den læge jeg talte med på Hvidovre.

det der irriterer mig er at der ikke engang findes nogle retningslinjer (det tvivler jeg på at der gør) for hvordan og hvorledes.. det er jo samme region..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.