Hvad giver i jeres børn til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2014

Newsence

youghurt. det er hvad hun vil have og det er ok for mig... I DP får hun masser af fuldkorn da det er noget DP går op i..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Elina spiser havregryn med et glas mælk til.

Isabell spiser havregryn og pif, paf og puf med mælk på eller en grovbolle med chokolade eller syltetøj.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

9. september 2014

lineog4

A38 med mysli - mindstemanden vil så både have købe musli, mors egen musli og havregryn på. Mens de andre kun vil have købe udgaven. En gang imellem vil de hellere have havregrød

Da min datter var mindre var det mere skiftende, hun kunne have perioder hvor hun ville have rugbrød med makrel, rugbrød med leverpostej, havregrød, boller you name it....

Anmeld

9. september 2014

Christine

Ida b skriver:

Jeg har altid givet mine unger havregrød til morgenmad, men har nu fundet ud af at havregryn ikke er særlig sunde pga den måde de bliver forarbejdet på. Og mælkeprodukter er jeg heller ikke den store tilhænger af. Så hvad søren skal jeg finde på? Hvad giver i jeres børn til morgen?

Må jeg spørge hvad du mener med at havregryn ikke er særligt sunde?

Jeg ved godt der har været snak om akrylamid, men jeg er ikke sikker på det er blevet endeligt bekræftet at det skulle være så stort et problem som det blev blæst op til at være.

Anmeld

9. september 2014

Aagaard

Milja og jeg får lige pt ruggrød - altså grød på en 80/20 ruggryn/havregryns blanding.

Anmeld

9. september 2014

mor88

Ida b skriver:

Jeg har altid givet mine unger havregrød til morgenmad, men har nu fundet ud af at havregryn ikke er særlig sunde pga den måde de bliver forarbejdet på. Og mælkeprodukter er jeg heller ikke den store tilhænger af. Så hvad søren skal jeg finde på? Hvad giver i jeres børn til morgen?

Kræftens bekæmpelse vejleder at: Den gavnlige effekt af fuldkorn opvejer rigeligt de skadelige effekter af akrylamid. Så spis havregryn, rugbrød og andre fuldkornsprodukter, som du plejer. Det forebygger både hjertekarsygdomme, type 2-diabetes og visse kræftformer.

http://www.cancer.dk/fagfolk/forebyggelse/sund-kos t/broed-og-akrylamid/

Køb økologisk og sæt grynene i blød i gryden aftenen før, så skal der ikke bruges så meget varme til at få grøden blød og jævn

Anmeld

9. september 2014

Bshizzle

Jegermoar skriver:

Her skifter vi mellem yoghurt med havregryn/müsli og evt frisk banan, flutes/boller og rugbrød, og ja størstebarnet vælger selv rugbrød

Præcis det samme her !! 

Min den lille vil til tider gerne ha rugbrød med ost istedet for boller og yoghurt som han ellers for det meste vil ha på bordet 

Men bare de spiser noget.. Så er der ligemeget hvad det er (næsen da) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.