Baby 7 uger - Sover for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.953 visninger
12 svar
4 synes godt om
8. september 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Hej i dejlige baby brugere

Jeg har lige et spørgsmål i forhold til vores datter og hendes søvn rytmer. Jeg kunne derfor godt have brug for lidt erfaringer fra jer.

Et eks. på en normal dag:

- 20:30 : Bliver puttet for natten. (sover ca. 5 timer)

- 01:30 : Vågner. Får en ren ble og en flaske. Puttet igen. (Sover ca. 4,5 timer).

- 06:30 : Vågner. Får en ren ble og en flaske. Puttet igen. (Sover ca. 2,5 timer).

- 09:30 : Vågner. Får en ren ble og en flakse. Vi leger, pludre og ligger på maven i 30-45 min. (sover ca. 2 timer)

- 13:30 : Vågner. Får en ren ble og en flakse. Vi leger, pludre og ligger på maven i 30-45 min. (sover ca. 1 timer)

- 15:30 : Vågner. Får en ren ble og en flakse. Vi leger, pludre og ligger på maven i 30-45 min. (sover ca. 1 timer)

- 18:00 : Vågner. Får en ren ble og en flaske. Ligger og kigger lidt/halv sover i ca. 1-1½ time.

Dvs. hendes døgn er nogenlunde fordelt som følge:
- Sover ca. 17 timer
- Bliver aktivt stimuleret i ca. 3 time
- Får flaske i ca. 4 timer.  

Sover hun for meget umiddelbart? Jeg føler bare, at hun sover hele tiden. Hehe. Men det nok mig der er lidt pylre mor  

Det skal lige siges, at det er hende der styre, hvornår og hvor længe hun sover. Jeg vækker hende ikke på noget tidspunkt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

jojomama

Når hun er så lille, så synes jeg umiddelbart det lyder fint, at hun sover så meget. Hun siger jo selv fra, hvis hun ikke kan sove mere - og så ændrer hendes rytme sig jo over tid op til flere gange. Jeg ville ikke være bekymret

Anmeld

8. september 2014

kreafina skriver:

Når hun er så lille, så synes jeg umiddelbart det lyder fint, at hun sover så meget. Hun siger jo selv fra, hvis hun ikke kan sove mere - og så ændrer hendes rytme sig jo over tid op til flere gange. Jeg ville ikke være bekymret

Tak for svar Har bare hørt flere sige, at deres hvertfald er vågen 3 timer efter mad. 

Anmeld

8. september 2014

Dobbelt

Anmeld

8. september 2014

Frk.S

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Tak for svar Har bare hørt flere sige, at deres hvertfald er vågen 3 timer efter mad. 

Min datter er også 7 uger og hun er som regel vågen i 1,5 time før hun er putteklar igen.... nogle gange mindre, nogle gange lidt mere. 

De sover vel bare generelt meget i den alder. 

Anmeld

8. september 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Så længe din datter vågner fint op og giver tegn til at hun er sulten så er der vidst ingen grund til bekymring :-) Det er jo meget forskelligt hvor meget bør sover og er vågne. Min søn var også vågen 1-2 timer i den alder.

Anmeld

8. september 2014

Frk.S skriver:

Min datter er også 7 uger og hun er som regel vågen i 1,5 time før hun er putteklar igen.... nogle gange mindre, nogle gange lidt mere. 

De sover vel bare generelt meget i den alder. 

Okay.  Rart at vide at det ikke er helt ved siden af så  

Tak for svar.

Anmeld

8. september 2014

Jegermoar skriver:

Så længe din datter vågner fint op og giver tegn til at hun er sulten så er der vidst ingen grund til bekymring :-) Det er jo meget forskelligt hvor meget bør sover og er vågne. Min søn var også vågen 1-2 timer i den alder.

Det har du selvfølgelig helt ret i ; ) 

Hun giver fint tegn på sult og er meget vågen og glad når hun er vågen

Anmeld

9. september 2014

siw84

Læst på netdoktor.dk

"Spædbarnet sover almindeligvis omkring 16 timer i døgnet til at begynde med, men det kan svinge fra 10 til 23 timer, og være helt normalt."

Så du kan tage det helt roligt

Anmeld

9. september 2014

Trekløver(:

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej i dejlige baby brugere

Jeg har lige et spørgsmål i forhold til vores datter og hendes søvn rytmer. Jeg kunne derfor godt have brug for lidt erfaringer fra jer.

Et eks. på en normal dag:

- 20:30 : Bliver puttet for natten. (sover ca. 5 timer)

- 01:30 : Vågner. Får en ren ble og en flaske. Puttet igen. (Sover ca. 4,5 timer).

- 06:30 : Vågner. Får en ren ble og en flaske. Puttet igen. (Sover ca. 2,5 timer).

- 09:30 : Vågner. Får en ren ble og en flakse. Vi leger, pludre og ligger på maven i 30-45 min. (sover ca. 2 timer)

- 13:30 : Vågner. Får en ren ble og en flakse. Vi leger, pludre og ligger på maven i 30-45 min. (sover ca. 1 timer)

- 15:30 : Vågner. Får en ren ble og en flakse. Vi leger, pludre og ligger på maven i 30-45 min. (sover ca. 1 timer)

- 18:00 : Vågner. Får en ren ble og en flaske. Ligger og kigger lidt/halv sover i ca. 1-1½ time.

Dvs. hendes døgn er nogenlunde fordelt som følge:
- Sover ca. 17 timer
- Bliver aktivt stimuleret i ca. 3 time
- Får flaske i ca. 4 timer.  

Sover hun for meget umiddelbart? Jeg føler bare, at hun sover hele tiden. Hehe. Men det nok mig der er lidt pylre mor  

Det skal lige siges, at det er hende der styre, hvornår og hvor længe hun sover. Jeg vækker hende ikke på noget tidspunkt. 

Jeg synes det lyder af meget, men det er nok fordi min datter nærmest aldrig sov din datter er stadig så lille at det er helt normalt at sove så meget. Så længe hun er frisk og aktiv når hun så er vågen, og der er god øjemkontakt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.