kristinakjæp skriver:
Hej tøser.
Mit dilemma er, at min forlovede på 21 år ikke føler sig klar til, at have titlen som far endnu. Det er mit største ønske og det har der været, i rigtig rigtig mange år. Min forlovede og jeg, har været sammen i 1 1/2 år nu. Vi bor sammen hos mine forældre og snakker om, at få en lejlighed så snart pengene er der til det. Sagen er den, at jeg har været til en virkelig og super dygtig gynækolog, hvor jeg fik taget nogle prøver mht. Pco, gudskelov var der ingenting af det, dog er min ene æggestok defekt, så jeg har 10% chance om måneden for, at blive gravid. Jeg har siden jeg var 12 år været sexuelt aktiv, uden beskyttelse (virkelig uansvarligt, det ved jeg), men "heldigvis" er der intet sket. Jeg er 18 år den dag Idag, hvor min forlovede og jeg ikke bruger nogle form for beskyttelse, da jeg som sagt kun har 10% chance om måneden, hvilket jeg forbinder med, at jeg ikke kan få børn lige nu og her som alle andre. Det er en rigtigt rigtig stor byrde for mig, at bære rundt på, når alle i ens venne kreds bliver forældre og jeg som bare ønsker det af hjertet selv altså. Jeg har snakket SÅ meget om det til min kæreste og han er træt af, at høre på mig, hvilket jeg godt forstår, men jeg har bare brug for, at han skal kunne forstå mig, men det kan han desværre ikke, i hvert fald ikke på den måde som jeg ønsker han skal kunne. Men det jeg vil frem til er, at jeg gerne vil have sat en dato eller en mdr, hvor vi virkelig for alvor begynder, at prøve kræfter med det, at blive forældre. Selvfølglig skal økonomien og lejligheden være der først, det er klart, men hvis man ser bort fra det lige nu, hvorfor føler han sig så ikke klar nu, hvis han elsker mig så højt som han siger? Kommer han noglesinde til, at føle sig klar? Hvordan finder jeg ud af, om han er klar? Føler mig sig først klar, når man står med den lille i armene? Råd og meninger søges! Tak på forhånd
Ærlig talt har jeg lidt ondt af din kæreste. Han er 21 år? Det er langt fra alle der er klar til at blive forældre i den alder. Han elsker dig, og det er muligvis også derfor han siger i skal VENTE. Du er 18 år, og skal først starte med at leve som voksen. Forstår ikke du kan have ønsket dig børn i flere år, når du er så ung.
Man skal ikke presse en mand til nogen han ikke vil. Det kommer en dag, og hvis jeg må give dig et råd, så pak babydrømmen på hylden lige nu, og vent 2-3 år hvor i nok er i gang med uddannelse, er flyttet hjemmefra, bedre økonomi osv. Så kan i tage den op igen. Det er ikke altid lutter lagkage at have børn, det er også hårdt arbejde og de kræver dig 24/7. Det er samtidig også mega fantastisk, men nyd din ungdom lige nu og den frihed i har til bare at gøre hvad I vil.
Det lyder måske hårdt, men det er altså kærligt ment. Vent vent vent bare et par år.