Den sidste bryllupskage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2014

Dot D

StineW79 skriver:

Ej det er jo mega smart!! Men hvordan ka "mælk" blive til karamel uden at der tilættes noget? 

Jeg var inde og finde en opskrift på karamelcrem, men der sku 100 g brun farin og 100 g smør i. Afprøvede den i går aftes og syntes den blev lidt grynet, men smagte godt!! Vh stine

Præcis som MHB skriver, der er godt med sukker deri

Du kan også åbne dåsen og hælde det i gryden og koge det op sådan, ved svag varme. Jeg har dog hørt fra flere, at det hurtigt bliver meget "sejt" og ikke så lækkert blødt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Hectar

Nøj, hvor er den flot! Har selv overvejet at prøve chokolade på kanten. Er det svært?

Anmeld

9. september 2014

Dot D

Katafalk skriver:

Nøj, hvor er den flot! Har selv overvejet at prøve chokolade på kanten. Er det svært?

Mange tak skal du have

Nej, slet ikke. Det var første gang, jeg prøvede det, og jeg smeltede chokoladen over vandbad og med en palet smurte jeg det ud på bagepapir i et jævnt lag, og derefter fik det lov til at tørre helt. 

Hvid chokolade er stadigt "blødt" når det er tørt, så jeg skar bare med en kniv, de stykker jeg skulle bruge. Kagen blev smurt op, jeg lagde et marcipanlåg på toppen og klistrede chokopladerne fast i opsmøringen på siderne

Anmeld

9. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
MHB skriver:

Kondenseret mælk er ikke ren mælk, der er pænt meget sukker i og derfor kan det blive til karamel ved opvarmning  

Det ska afprøves på torsdag tror jeg!! Vh stine

Anmeld

9. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dot D skriver:

Præcis som MHB skriver, der er godt med sukker deri

Du kan også åbne dåsen og hælde det i gryden og koge det op sådan, ved svag varme. Jeg har dog hørt fra flere, at det hurtigt bliver meget "sejt" og ikke så lækkert blødt

Jeg overvejer at bage din chokoladekage på torsdag, også lave den som en lagkage med karamelcremen imellem lagene, men ved ik om det bliver for sødt?? Vh stine

Anmeld

10. september 2014

Dot D

StineW79 skriver:

Jeg overvejer at bage din chokoladekage på torsdag, også lave den som en lagkage med karamelcremen imellem lagene, men ved ik om det bliver for sødt?? Vh stine

Det er en sød kombi, men smager rigtigt godt. Den har jeg lavet mange gange, og der bliver spist op hver gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.