Den sidste bryllupskage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
15 svar
15 synes godt om
7. september 2014

Dot D

Bryllupskagen til to søde mennesker... 

Den består af to lyse bunde, én mørk, hindbærmousse og karamelskum. Den er smurt op med en vanillecreme pyntet med et låg af marcipan, marcipan/fondant blomster og hvide chokoladeplader.

Første kage på dette stativ, og jeg er godt tilfreds med resultatet...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Rigtig flot kage! 

Hvordan laver du karamelskum?? Vh stine

Anmeld

7. september 2014

Dot D

StineW79 skriver:

Rigtig flot kage! 

Hvordan laver du karamelskum?? Vh stine

Mange tak

Jeg koger karamel (på dåse), lader det blive HELT kold, blander det så i pisket flødeskum, sådan helt blandet, og kommer så klatter af karamel deri til sidst... Det er mums, og dejligt med en karameloverraskelse indeni...

Anmeld

7. september 2014

StineW79

Dot D skriver:

Mange tak

Jeg koger karamel (på dåse), lader det blive HELT kold, blander det så i pisket flødeskum, sådan helt blandet, og kommer så klatter af karamel deri til sidst... Det er mums, og dejligt med en karameloverraskelse indeni...

Har du et billede af dåsen. Ej det lyder mega lækkert!! Vh stine

Anmeld

7. september 2014

Skouboe

Profilbillede for Skouboe
Er det ikke bare kondenseret mælk på dåse du koger til karamel?

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld

8. september 2014

Dot D

Skouboe skriver:

Er det ikke bare kondenseret mælk på dåse du koger til karamel?

Jo, på dåse  

Anmeld

8. september 2014

StineW79

Dot D skriver:

Jo, på dåse  

Køber man bare mælk på dåse og koger det, også bliver det til karamel eller putter man noget i?? Vh stine

Anmeld

8. september 2014

Dot D

StineW79 skriver:

Køber man bare mælk på dåse og koger det, også bliver det til karamel eller putter man noget i?? Vh stine

https://www.google.dk/search?q=nestle+kondenseret+m%C3%A6lk&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=fXbJ4RAUhDchtM%253A%253BWhtX4paat-YthM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.superbest.dk%25252Fprodukt%25252Fnestle-kondenseret-maelk&source=iu&fir=fXbJ4RAUhDchtM%253A%252CWhtX4paat-YthM%252C_&usg=__62M372N4P-sFjgmqLA1FIgcf8NE%3D&sa=X&ei=vBEOVKHjE4agyAO9roCIBA&ved=0CEwQ9QEwBA

Det er dette, jeg bruger... Du koger det i tre til fire timer i en gryde med vand, sørg for der hele tiden er vand over dåsen.

Når det er kølet af, har du den lækreste karamel. Du kan sagtens koge flere ad gangen. Hvis du ikke åbner dem, men sætter dem på køl, så kan de holde lige som datoen på dåsen - uden kogning...

Anmeld

9. september 2014

StineW79

Dot D skriver:

https://www.google.dk/search?q=nestle+kondenseret+m%C3%A6lk&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=fXbJ4RAUhDchtM%253A%253BWhtX4paat-YthM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.superbest.dk%25252Fprodukt%25252Fnestle-kondenseret-maelk&source=iu&fir=fXbJ4RAUhDchtM%253A%252CWhtX4paat-YthM%252C_&usg=__62M372N4P-sFjgmqLA1FIgcf8NE%3D&sa=X&ei=vBEOVKHjE4agyAO9roCIBA&ved=0CEwQ9QEwBA

Det er dette, jeg bruger... Du koger det i tre til fire timer i en gryde med vand, sørg for der hele tiden er vand over dåsen.

Når det er kølet af, har du den lækreste karamel. Du kan sagtens koge flere ad gangen. Hvis du ikke åbner dem, men sætter dem på køl, så kan de holde lige som datoen på dåsen - uden kogning...

Ej det er jo mega smart!! Men hvordan ka "mælk" blive til karamel uden at der tilættes noget? 

Jeg var inde og finde en opskrift på karamelcrem, men der sku 100 g brun farin og 100 g smør i. Afprøvede den i går aftes og syntes den blev lidt grynet, men smagte godt!! Vh stine

Anmeld

9. september 2014

MHB

StineW79 skriver:

Ej det er jo mega smart!! Men hvordan ka "mælk" blive til karamel uden at der tilættes noget? 

Jeg var inde og finde en opskrift på karamelcrem, men der sku 100 g brun farin og 100 g smør i. Afprøvede den i går aftes og syntes den blev lidt grynet, men smagte godt!! Vh stine

Kondenseret mælk er ikke ren mælk, der er pænt meget sukker i og derfor kan det blive til karamel ved opvarmning  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.