Spm. fra TS på "nogen forgriber sig på mit barn"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. september 2014

Anonym trådstarter

For lige at bevare det rigtige fokus i tråden;  Er der en der forgriber sig på mit barn? ..laver jeg lige denne også med andre spørgsmål og problematikker 

Tidligere tråd findes her;

https://www.baby.dk/debat/246640pi1/boern-36-aar/er-der-en-der-forgriber-sig-paa-mit-barn.aspx

GØR JEG KLOGT I AT FLYTTE?

Sagen er den at min nærmeste familie bor i Aarhus, jeg selv og min datter bor længere syd på - cirka 100km.
Hendes far endnu længere syd på, yderligere 60km. cirka.

Da min datter var 3 måneder talte vi om at hun og jeg skulle flytte "hjem" til min familie - altså i vores eget, men tættere på min familie. Jeg savnede dem.

Det er en tilbagevendende tanke når jeg møder udfordringer i mit liv - jeg ønsker at flytte tættere på min egen familie, men er hver gang blevet hvor jeg er fordi jeg har tænkt at det var det bedste for min datter og hendes far.

MEN - jeg kan jo ikke blive ved med at leve mit liv efter ham.

Er jeg egoistisk.

I den her weekend had min datter, som bekendt, været hos sin far. Jeg er taget til Aarhus for at være sammen med min familie og har været ude at kigge på potentielle områder at flytte til. Jeg har en kæreste, som jeg ikke bor sammen med - men som jeg også fortæller i den anden tråd er han der på ingen måde for mig - enten fordi han ikke magter det eller fordi han bare ikke har tid ift. hans arbejde. 

Jeg ved at der er en §50 undersøgelse, men jeg kan jo ikke BLIVE VED med at leve mit liv efter de ting der sker omkring mig - er jeg helt galt på den? Ville i flytte? Hvis ikke, hvorfor ville i blive?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

For lige at bevare det rigtige fokus i tråden;  Er der en der forgriber sig på mit barn? ..laver jeg lige denne også med andre spørgsmål og problematikker 

Tidligere tråd findes her;

https://www.baby.dk/debat/246640pi1/boern-36-aar/er-der-en-der-forgriber-sig-paa-mit-barn.aspx

GØR JEG KLOGT I AT FLYTTE?

Sagen er den at min nærmeste familie bor i Aarhus, jeg selv og min datter bor længere syd på - cirka 100km.
Hendes far endnu længere syd på, yderligere 60km. cirka.

Da min datter var 3 måneder talte vi om at hun og jeg skulle flytte "hjem" til min familie - altså i vores eget, men tættere på min familie. Jeg savnede dem.

Det er en tilbagevendende tanke når jeg møder udfordringer i mit liv - jeg ønsker at flytte tættere på min egen familie, men er hver gang blevet hvor jeg er fordi jeg har tænkt at det var det bedste for min datter og hendes far.

MEN - jeg kan jo ikke blive ved med at leve mit liv efter ham.

Er jeg egoistisk.

I den her weekend had min datter, som bekendt, været hos sin far. Jeg er taget til Aarhus for at være sammen med min familie og har været ude at kigge på potentielle områder at flytte til. Jeg har en kæreste, som jeg ikke bor sammen med - men som jeg også fortæller i den anden tråd er han der på ingen måde for mig - enten fordi han ikke magter det eller fordi han bare ikke har tid ift. hans arbejde. 

Jeg ved at der er en §50 undersøgelse, men jeg kan jo ikke BLIVE VED med at leve mit liv efter de ting der sker omkring mig - er jeg helt galt på den? Ville i flytte? Hvis ikke, hvorfor ville i blive?

jeg ville flytte... det vigtigste er jo at du har det godt så du kan være der for din datter... 

jeg er faktisk selv flyttet hjem til min nuværende svigermor i forbindelse med min datters fødsel - selvom min søns far ikke var meget for det...

Anmeld

7. september 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

jeg ville flytte... det vigtigste er jo at du har det godt så du kan være der for din datter... 

jeg er faktisk selv flyttet hjem til min nuværende svigermor i forbindelse med min datters fødsel - selvom min søns far ikke var meget for det...

Ja okay - umiddelbart er det jo også mig der bestemmer hvor hun skal bo eftersom jeg er bopælsforælderen - og han er samværsforælderen ..

Anmeld

7. september 2014

Ms.Momo

Anonym skriver:

Ja okay - umiddelbart er det jo også mig der bestemmer hvor hun skal bo eftersom jeg er bopælsforælderen - og han er samværsforælderen ..

det var faktisk damen fra statsforvaltningen der sagde at knægten ikke kan være glad og tryg når mor og far ikke er det, så hvis jeg havde brug for at flytte tættere på svigermor, så skulle jeg bare gøre det... 

Anmeld

7. september 2014

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

det var faktisk damen fra statsforvaltningen der sagde at knægten ikke kan være glad og tryg når mor og far ikke er det, så hvis jeg havde brug for at flytte tættere på svigermor, så skulle jeg bare gøre det... 

Ja okay . jeg mener jo bare ikke at han kan sige noget til at jeg flytter med hende ..

Anmeld

7. september 2014

Ms.Momo

Anonym skriver:

Ja okay . jeg mener jo bare ikke at han kan sige noget til at jeg flytter med hende ..

det kan han ikke, nej...

jeg bor på Bornholm og er samværsforælder - og jeg fik at vide at så længe han informere mig senest 6 uger inden, så kan min eks. flytte helt til nordjylland hvis han vil det... 

det er kun hvis han vil flytte uden for Danmarks grænser at han skal have min accept... 

Anmeld

7. september 2014

Lotus86

Jeg var uden tvivl flyttet, din datter kan jo stadig godt se sin far selvom i bor længere væk, og det er jo så vigtigt, at du selv har det godt, føler dig tryg, og har et stærkt netværk omkring, for at kunne hjælpe din datter bedst muligt.

Anmeld

7. september 2014

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Jeg var uden tvivl flyttet, din datter kan jo stadig godt se sin far selvom i bor længere væk, og det er jo så vigtigt, at du selv har det godt, føler dig tryg, og har et stærkt netværk omkring, for at kunne hjælpe din datter bedst muligt.

Jeg er igång som elev - et sted jeg er glad for at være, men jeg kan mærke på mig selv at to år (som der cirka er tilbage af min elevtid) er alt for længe til at jeg kan magte at stå alene med det.

Anmeld

8. september 2014

LouiseEm

Anonym skriver:

Hvis i har fælles forældremyndighed SKAL du informere ham 6 uger inden flytning. Hvorfor ved jeg ikke, men sådan er loven. Godt nok er du bopælsforælder, men derfor har han stadig rettigheder.

Det virker lidt som om du forsøger at ramme din datters far. Det er jo ikke ham der har forgrebet sig på hende. Jeg ville ikke flytte. Tror din datter har brug for ro, og brug for at blive i sin trygge base og i hendes trygge børnehave, som lyder til at have støttet hende i denne tid.

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Hvis i har fælles forældremyndighed SKAL du informere ham 6 uger inden flytning. Hvorfor ved jeg ikke, men sådan er loven. Godt nok er du bopælsforælder, men derfor har han stadig rettigheder.

Det virker lidt som om du forsøger at ramme din datters far. Det er jo ikke ham der har forgrebet sig på hende. Jeg ville ikke flytte. Tror din datter har brug for ro, og brug for at blive i sin trygge base og i hendes trygge børnehave, som lyder til at have støttet hende i denne tid.

Det er på ingen måde fordi jeg prøver at straffe ham eller nogen anden i det her - sådan må det under ingen omstændigheder forståes.

Vores pige var ikke just planlagt - men vi glædede os over nyheden anyways.

Ham og jeg boede lige over 200 km fra hinanden og jeg flyttede ned til ham - fordi han jo skulle studere.

Da vores pige er 3 måneder taler vi om at jeg skal flytte med hende op til noget i nærheden af mine forældre - jeg har brug for dem og savner dem utrolig meget.

Det bliver aldrig en realitet - tror der skete så meget andet at jeg ikke rigtig kunne overskue det på daværende tidspunkt med en så lille str.

Da hun er omkring 2 år og vi har været fra hinanden i et års tid finder jeg en lejlighed i Aarhus nær min familie - men fordi der pludselig er uoverensstemmelser mellem ham og jeg bliver jeg NØDT til at blive - selvom jeg havde fået elevplads og alt mulig lækkert.
Vi ender i en retssag og jeg får tildelt bopælen - (som jeg hele tiden har haft)

Siden da har der ingen problemer været - det piner mig at bo så langt fra min familie, jeg har brug for dem.

Men jeg har hele tiden tænkt; jeg bliver for hans skyld.

Men jeg kan jo ikke blive ved med at sidde her og pine mig selv og savne min familie så meget hvér dag.

Jeg kan jo ikke blive ved med at leve mit liv efter ham? 

Han selv er flyttet ydereligere syd på - så det er jo ikke fordi han selv tænker at han ikke vil flytte for vores skyld ..

Håber det giver mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.