Svært ved at aflæse hendes sult

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2009

mor_sabina

JustAnotherName skriver:

Jeg bliver ind imellem sådan i tvivl, om det er en bøvs der får min datter til at tage fat i brystet, hive og slippe og tage fat igen.
Eller om det er fordi hun er utilfreds med at der ikke kommer mælk nok - hurtigt nok.

Hun virker ind imellem ivrig for at få brystet.
Men når så hun bliver lagt til, så kan hun ikke "finde ud af det" alligevel.

Mon bare jeg bliver brugt som sut / tryghed ??
Hun bliver stiktosset hvis jeg erstatter brystet med en narresut, så jeg tror jo at det så må skyldes sult. Men jeg er langt fra altid sikker.

Hun har aldrig været en hvor bøvserne kommer nemt ud af. Kun hvis de virkelig har presset meget på - så kommer de med det samme hun vendes!

Hun ser fin og tilpas ud, og er en glad pige.
Så jeg tror ikke hun er i nød mht. mad. Men synes jo det er synd, hvis jeg KUN LIGE giver hende nok til at holde sig kørende.....
Hvordan ved jeg om hun er mæt NOK ????

Det meste af tiden kører det som det skal, det hele.
Men ind imellem synes jeg hun bliver urolig ved brystet og alligevel virker til at ville ligge der. Så overvejer jeg, om jeg skal tilbyde hende en flaske for at være sikker. Men jeg føler ikke at mine bryster er fuldstændig mælkefri, og jeg vil selvfølgelig allerhelst at hun får sin mad hos mig fremfor at skulle lave en flaske....

Synes ind imellem det er lidt svært, når man lige bliver lidt usikker 

Hilsen Katrine med Celina på knap 3 måneder.

Herhjemme er jeg sikker på at det er fordi han er rigtig sulten og det bare ikke går hurtigt nok. Ihvertfald når han bliver sur. Men han gør det også ind imellem hvor han bare leget lidt og det siges at han er på opdagelse, altså i gang med at finde ud af at han kan noget selv. Men nu Phillip bliver større er jeg også meget i tvivl om om det er nok mælk, fordi mælken er faldet mere til og han forlanger mere, men han tager fint på og når jeg malker ud er der rigeligt så tror ikke du skal fortvivle. Inderst inde kender du sikkert også svaret man er bare altid bange for at de ikke får nok det er vel nok den største ulempe ved at amme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2009

SAL

Cris skriver:

Præcis. Og der er generelt meget lidt hjælp til amning. Og alle har en mening og man bliver helt forvirret. Og vi ved at barnet vil ikke sulte, for vi køber bare en pakke MME og sådan er problemet løst. Men man tager ikke hensyn til dem, som gerne vil amme. Og nogle (ligesom mig) har det der idylisk billeder at det skulle være noget meget nemt at amme. Og så kommer der problemerne og vi kan slet ikke forstå og man kan hellere ikke forstå, at nogle baby skal bare amme 117 gange om dagen!

Jeg er glad, at du synes også, at man kunne bruge siden. Man kan altid hjælpe til andre på den måde!!!!

Ja, hold da op...det er da en værre videnskab!
Nu tillader jeg mig at oprette et nyt emne herunder "amning" med hjemmesiden Endnu engang tak for oplysning! Go´ammer

Anmeld

21. august 2009

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Jeg bliver ind imellem sådan i tvivl, om det er en bøvs der får min datter til at tage fat i brystet, hive og slippe og tage fat igen.
Eller om det er fordi hun er utilfreds med at der ikke kommer mælk nok - hurtigt nok.

Hun virker ind imellem ivrig for at få brystet.
Men når så hun bliver lagt til, så kan hun ikke "finde ud af det" alligevel.

Mon bare jeg bliver brugt som sut / tryghed ??
Hun bliver stiktosset hvis jeg erstatter brystet med en narresut, så jeg tror jo at det så må skyldes sult. Men jeg er langt fra altid sikker.

Hun har aldrig været en hvor bøvserne kommer nemt ud af. Kun hvis de virkelig har presset meget på - så kommer de med det samme hun vendes!

Hun ser fin og tilpas ud, og er en glad pige.
Så jeg tror ikke hun er i nød mht. mad. Men synes jo det er synd, hvis jeg KUN LIGE giver hende nok til at holde sig kørende.....
Hvordan ved jeg om hun er mæt NOK ????

Det meste af tiden kører det som det skal, det hele.
Men ind imellem synes jeg hun bliver urolig ved brystet og alligevel virker til at ville ligge der. Så overvejer jeg, om jeg skal tilbyde hende en flaske for at være sikker. Men jeg føler ikke at mine bryster er fuldstændig mælkefri, og jeg vil selvfølgelig allerhelst at hun får sin mad hos mig fremfor at skulle lave en flaske....

Synes ind imellem det er lidt svært, når man lige bliver lidt usikker 

Hilsen Katrine med Celina på knap 3 måneder.

Har ikke lige læst de andre svar, men sådan blev Emil også, lidt værre, da han var omkring 3 mdr og jeg kæmpede lidt, vidste ikke lige hvad han havde gang i og hvorfor han gjorde det. Snakkede med min sp og gik så over til mme, var simpelhen fordi han ikke havde tålmodighed til det mere, og efter han så fik flaske var der ingenting mere med ham.

Håber i finder ud af det, for skal jo også være en hyggestund for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.