Svært ved at aflæse hendes sult

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.950 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. august 2009

JustAnotherName

Jeg bliver ind imellem sådan i tvivl, om det er en bøvs der får min datter til at tage fat i brystet, hive og slippe og tage fat igen.
Eller om det er fordi hun er utilfreds med at der ikke kommer mælk nok - hurtigt nok.

Hun virker ind imellem ivrig for at få brystet.
Men når så hun bliver lagt til, så kan hun ikke "finde ud af det" alligevel.

Mon bare jeg bliver brugt som sut / tryghed ??
Hun bliver stiktosset hvis jeg erstatter brystet med en narresut, så jeg tror jo at det så må skyldes sult. Men jeg er langt fra altid sikker.

Hun har aldrig været en hvor bøvserne kommer nemt ud af. Kun hvis de virkelig har presset meget på - så kommer de med det samme hun vendes!

Hun ser fin og tilpas ud, og er en glad pige.
Så jeg tror ikke hun er i nød mht. mad. Men synes jo det er synd, hvis jeg KUN LIGE giver hende nok til at holde sig kørende.....
Hvordan ved jeg om hun er mæt NOK ????

Det meste af tiden kører det som det skal, det hele.
Men ind imellem synes jeg hun bliver urolig ved brystet og alligevel virker til at ville ligge der. Så overvejer jeg, om jeg skal tilbyde hende en flaske for at være sikker. Men jeg føler ikke at mine bryster er fuldstændig mælkefri, og jeg vil selvfølgelig allerhelst at hun får sin mad hos mig fremfor at skulle lave en flaske....

Synes ind imellem det er lidt svært, når man lige bliver lidt usikker 

Hilsen Katrine med Celina på knap 3 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Lone Jakobsen

min søn gør også det med at slippe brystet og skrige, hvorefter han tar fat, suger lidt, slipper igen med et skrig...og så starter det forfra.
hvad det lige er der får ham til det ved jeg ikke. men her hjælper det at give ham sutten og bøvse ham lidt. tit er det mellem 15-17 han gør det.... så tror måske bare det er lidt uro i maven eller træthed.
sult er det i hvertfald ikke da han hurtigt falder i søvn bagefter.

skal lige siges at min søn er en lille flødebolle (som man kan se på billedet) han er meget glad, sover fint og vokser som han skal. det er jo den måde du kan se om de har det godt.
hvis du kun lige gav hende nok ville hun ikke sove så godt og hun ville ikke være tilfreds mellem måltider.

Anmeld

19. august 2009

Knudsen

Oskar gør det også tit, ikke ved hver måltid men indimellem. Her er det klart maven, der driller ham. Han bider også lidt fast og hiver i brystet, slipper igen og skriger igen. Hvis han kommer op og bøvser skriger han helt vildt og vil bare lægges til igen.
Nogen gange kommer han af med afføring lige efter andre gange går der længere tid inden der er bonus..
Jeg ved ikke om det kan være det samme, men ellers har jeg ikke lige et bud.
Jeg tror heller ikke at hun får for lidt, hvis hun sagens kan finde roen til at sove og kan gå 2-3 timer imellem måltiderne..

Hilsen Janni mor til Oskar på 12 dage og Sigen på 2½

Anmeld

19. august 2009

Ayasmor

Hej.. jeg havde noget lignende samme problem med min datter da hun var brystbarn.. Har du prøvet at malke ud og give hende det?? Bare for at se hvor meget mælk der reelt er?? Det er jo så svært at sige hvor meget de egentlig spiser på brystet..

Anmeld

19. august 2009

Cris

Ved nu  noget om overproduktion? Der er mange som har problemet, uden at vide det. Ellers ville jeg spørge de søde damer fra ammenet. De har meget erfaring.

http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Anmeld

19. august 2009

JustAnotherName

1000 tak for jeres svar 

Anmeld

20. august 2009

SAL

Cris skriver:

Ved nu  noget om overproduktion? Der er mange som har problemet, uden at vide det. Ellers ville jeg spørge de søde damer fra ammenet. De har meget erfaring.

http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Tak fordi du nævner ammenet.dk - det er godt nok en brugbar hjemmeside

Anmeld

20. august 2009

Cris

LouiseN skriver:

Tak fordi du nævner ammenet.dk - det er godt nok en brugbar hjemmeside

Ja, de har hjulpet mig meget, da jeg vidste intet om amning og fik sååå mange forskellig råd fra forskellige mennesker, at jeg var så forvirret, at jeg ikke vidste, hvad jeg skulle gøre. Jeg fik en rigtig amme forløb efter jeg blev klogere  

Anmeld

20. august 2009

SAL

Cris skriver:

Ja, de har hjulpet mig meget, da jeg vidste intet om amning og fik sååå mange forskellig råd fra forskellige mennesker, at jeg var så forvirret, at jeg ikke vidste, hvad jeg skulle gøre. Jeg fik en rigtig amme forløb efter jeg blev klogere  

Jeg ville gerne have vidst at den side fandtes for 2 mnd. siden - der koksede jeg osse med amning og var ved at gå neden om og hjem! Når jeg i aften læser alle de forskellige indlæg på siden føler jeg at det var mig for et par mnd siden...Det er helt vildt befriende Og sikke alle de nyttige fakta´er der er...jeg er simpelthen så glad for at  vide det Amning er altså ikke bare noget der kommer af sig selv - det er noget der kræver arbejde, tålmodighed og vilje! For nogle er det måske nemt og fungere fra første sut - men jeg har godt nok indtrykket af, at det for RIGTIG mange mødre er forbundet med både fysisk og psykisk smerte!
Måske hjemmesiden skulle stå et sted hvor der er flere der kan se den! Måske som et nyt emne herunder "amning"...

Anmeld

21. august 2009

Cris

LouiseN skriver:

Jeg ville gerne have vidst at den side fandtes for 2 mnd. siden - der koksede jeg osse med amning og var ved at gå neden om og hjem! Når jeg i aften læser alle de forskellige indlæg på siden føler jeg at det var mig for et par mnd siden...Det er helt vildt befriende Og sikke alle de nyttige fakta´er der er...jeg er simpelthen så glad for at  vide det Amning er altså ikke bare noget der kommer af sig selv - det er noget der kræver arbejde, tålmodighed og vilje! For nogle er det måske nemt og fungere fra første sut - men jeg har godt nok indtrykket af, at det for RIGTIG mange mødre er forbundet med både fysisk og psykisk smerte!
Måske hjemmesiden skulle stå et sted hvor der er flere der kan se den! Måske som et nyt emne herunder "amning"...

Præcis. Og der er generelt meget lidt hjælp til amning. Og alle har en mening og man bliver helt forvirret. Og vi ved at barnet vil ikke sulte, for vi køber bare en pakke MME og sådan er problemet løst. Men man tager ikke hensyn til dem, som gerne vil amme. Og nogle (ligesom mig) har det der idylisk billeder at det skulle være noget meget nemt at amme. Og så kommer der problemerne og vi kan slet ikke forstå og man kan hellere ikke forstå, at nogle baby skal bare amme 117 gange om dagen!

Jeg er glad, at du synes også, at man kunne bruge siden. Man kan altid hjælpe til andre på den måde!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.