Svært at kroppen forandre sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. september 2014

pusle82

Hej Alle

jeg har lige brug for at komme af med et surt opstød.

Lidt baggrunds viden, jeg har for 2 år siden tabt mig 28 kg, hvilket var tiltrængt. 

Så det er svært at min krop forandre sig og at jeg bliver tyk, og som om det ikke er svært nok i sig selv, så er jeg virkelig træt af, at det åbenbart er okay at sige til en gravid,

hold op hvor er du godt nok stort 

så stor var jeg ikke engang da jeg fødte 

er du sikker på der ikke er mere end 1.

jeg har taget 8 kg på, jeg spiser ikke mere eller lyst til noget speciel, faktisk så spiser jeg mere salat og grønt nu.

jeg bliver bare så ked af det, og har det svært nok med at min krop forandre sig, jeg føler mig ikke særlig attraktiv, så det er virkelig svært at folk hele tiden siger det.

jeg synes at det tager lidt af glæden fra det, og tror at det handler om at jeg har tabt mig så meget, for sådan havde jeg det ikke ved min sidste graviditet( der var min start vægt også 13 kg mere ) 

Min start vægt var på 65 kg, så er ikke tyk

ved godt det er grimt at sige, men hvis folk ikke har noget pænt at sige så lad vær.

Det skal dog siges at min kæreste er sød til at sige jeg ser dejlig ud og at jeg jo er gravid, så det jo er normalt

beklager mit sure opstød, havde bare brug for luft. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Først en krammer...

Kan du ikke sige til folk, du ikke gider høre på det? Hmm...

Anmeld

8. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

1: bed folk om at knytte.. Enten på den hårde måde, eller sig at du ikke synes det er fedt at høre på konstant og faktisk har det lidt svært med det, grundet dit tidligere vægtab.  

2: jeg har efterhånden erfaret at alle andre end gravide selv, har glemt alt om hvor stor man faktisk bliver under en graviditet! Jeg har oplevet veninder der fik kommentarer som "åh, du er er da lige ved at sprænge!" I uge 24!!!! Og de var seriøst ikke større end alle andre i uge 24. Der er bare nogen der har mistet fornemmelsen af hvordan en højgravid mave faktisk ser ud!  

jeg er sikker på du er hammersmuk gravid!! 

Anmeld

9. september 2014

Babybrain

Jeg tror på en eller anden måde, at mange føler de er nødt til at kommentere på at du er gravid, de har bare ikke noget fornuftigt at sige. Sådan synes jeg i hvert fald det virker. For alle siger jo det samme. Selv er jeg ved at være ret syg i hovedet over at hører "at der sikkert er mere end én", og jeg er altså stadig petite, synes jeg. 

Bed folk om at holde mund, hvis de virkelig ikke kan se, at du ikke er usædvanlig stor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.