Kirurgisk abort - Kan et foster overleve Cytotec?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jeg har, mod min vilje, en tid til kirurgisk abort i dag og skal netop nu til at tage pillerne. Har fået at vide at aborten ikke kan fortrydes, når først de piller er taget (umenneskeligt at man skal tage dem derhjemme, hvor der ikke er nogen omkring en), men alligevel er mit spørgsmål om et foster kan overleve dem? 

Jeg troede jo egentlig at fosteret først blev slået ihjel under selve indgrebet og ikke to timer før. 

Sikke da en mundfuld

Hvor må det være hårdt! Jeg vil sige, at hvis man først vælger det barn fra, så er det kun dig og ikke alle de andre der skal være i din krop bagefter. Du må være lidt egoistisk og sige at det er dit barn, og ikke deres.

Jeg er af den hårde slags, og mener jo at hvis min familie ikke kan støtte mig i sådanne ting - hvad fanden skal jeg så bruge dem til!?

Men nu er jeg også mig, og min familie er som de er.

Synes du skal sætte dig ned, tænke på dig selv, din mavefornemmelse og jeres eventuelle fremtid. Kender flere der er alene med deres barn, og de har de mest fantastiske unger Især fordi at ikke alle børn bare kan få og få.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har, mod min vilje, en tid til kirurgisk abort i dag og skal netop nu til at tage pillerne. Har fået at vide at aborten ikke kan fortrydes, når først de piller er taget (umenneskeligt at man skal tage dem derhjemme, hvor der ikke er nogen omkring en), men alligevel er mit spørgsmål om et foster kan overleve dem? 

Jeg troede jo egentlig at fosteret først blev slået ihjel under selve indgrebet og ikke to timer før. 

Jeg ville ikke gå uden at sende dig et kæmpe kram 

Jeg stod i nogenlunde samme situation da jeg blev gravid i oktober sidste år. Min familie var (for at sige det MEGET pænt) ikke videre begejstrede, og min kæreste ville slet ikke have barnet. Jeg er/var 19 år og i gang med HF. Og nu er jeg også enlig mor til den dejligeste lille pige 

Jeg vil bare sige at selvom omverdenen måske LIGE NU synes at du er ved at begå den største fejltagelse i dit liv (Fik jeg at vide utallige gange at jeg var) så KAN de altså godt ændre mening. Min mormor, som var rigtig slem i min graviditet, sagde at hun synes sgu det var ærgeligt at ungen ikke var kommet for tidligt når nu jeg ikke selv kunne finde ud af at få en abort. Og nu kunne hun ikke være mere stolt over titlen som oldemor, og hun elsker min lille datter. 

Så hvis DU ikke føler at det er det rigtige for DIG så synes jeg på ingen måde at du skal få fortaget den abort.

Anmeld

5. september 2014

Goggelogge

Anonym skriver:

Lad hver med og gør det.. Du vil fortryde det resten af dit liv, og mht dine forældre, de er nogle klaphatte.. Du vil få en lille skabning som vil elske dig ubetinget :/

Anmeld

5. september 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg tænker lidt det alligevel ikke er helt imod din vilje, når du er kommet så langt?

Man kan jo sagtens være frygteligt ked af en beslutning, selv om den er rigtig pga. de forudsætninger der nu engang er. Eller med andre ord føle at det er det rigtige valg, selv om det er rigtigt hårdt.

Så jeg vil ikke sige at det ikke er dit valg, for det er det jo. Men jeg læser det som om du HAR valgt og at du er rigtigt ked af det. Og det forstår jeg godt. (muligvis tager jeg fejl) Min erfaring er bare at svære beslutninger bliver værre når andre sætter spørgsmålestegn ved det, så derfor håber jeg ikke du bliver mere ked af de svar der er kommet i tråden.

Jeg er ked af du ikke har nogen at være sammen med imens du spiser pillerne, men det er rigtigt at der ikke er nogen vej tilbage når de er taget pga. stor risiko for skade i fosterets videre udvikling, hvis det overlever.

Håber det går, det hele 

Anmeld

5. september 2014

WilliamDSTN

KÆMPE  til dig

er du sikker på din familie ikk bare overragere ? skal de ikk bare have tid til vænne sig til tanken ?

Anmeld

5. september 2014

Keablao

Anonym skriver:

Jeg blev også truet med død og ødelæggelse da jeg var gravid i en alder af 19.

Men idag er jeg mor til min pige på snart 4 år - de som ikke støttede mig dengang er der for mig idag.

Sender dig støtte og gode tanker - KRAM 

Anmeld

5. september 2014

Snorkfrøkenen

Puha, sikke et dilemma. Som jeg ser det, er der stor risiko for at du mister kontakten til familien uanset hvad du gør. Hvis de forårsager at du mod din vilje får foretaget en abort, tænker jeg, der er overvejende risiko for at du aldrig kommer til at tilgive dem, men i stedet vil bebrejde dem alt, og i så fald bliver resultatet måske det samme, som hvis de vælger at fravælge dig pga. din graviditet...

Jeg mener bare, at i sidste ende er det kun dit valg og dig, du skal tænke på. Har DU ressourcerne til et lille barn, som du nok kommer til at skulle opfostre fuldstændigt alene? Der er selvfølgelig chancen for at din familie skifter mening, når de møder det lille vidunder, men det er jo desværre bare ikke rigtig en mulighed du kan kalkulere med. Derfor er du nødt til at glemme dem og den situation de stiller dig i, og udelukkende vurdere ud fra dig selv og dine egne forudsætninger, så en eventuel abort eller dit kommende barn bliver DIT valg og ikke deres.

Jeg ønsker dig alt det bedste. Vær sød at opdatere os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.