Kirurgisk abort - Kan et foster overleve Cytotec?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.169 visninger
16 svar
8 synes godt om
5. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg har, mod min vilje, en tid til kirurgisk abort i dag og skal netop nu til at tage pillerne. Har fået at vide at aborten ikke kan fortrydes, når først de piller er taget (umenneskeligt at man skal tage dem derhjemme, hvor der ikke er nogen omkring en), men alligevel er mit spørgsmål om et foster kan overleve dem? 

Jeg troede jo egentlig at fosteret først blev slået ihjel under selve indgrebet og ikke to timer før. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

Flødebollen

Anonym skriver:

Jeg har, mod min vilje, en tid til kirurgisk abort i dag og skal netop nu til at tage pillerne. Har fået at vide at aborten ikke kan fortrydes, når først de piller er taget (umenneskeligt at man skal tage dem derhjemme, hvor der ikke er nogen omkring en), men alligevel er mit spørgsmål om et foster kan overleve dem? 

Jeg troede jo egentlig at fosteret først blev slået ihjel under selve indgrebet og ikke to timer før. 

Søde dig - hvis det er mod din vilje, hvorfor gør du det så? 

Håber, du har tænkt dig rigtig godt om - det er trods alt dig, der skal gå igennem det hele. Så husk at tænk på dig selv også

Anmeld

5. september 2014

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Søde dig - hvis det er mod din vilje, hvorfor gør du det så? 

Håber, du har tænkt dig rigtig godt om - det er trods alt dig, der skal gå igennem det hele. Så husk at tænk på dig selv også

Jeg har ikke andre valg. Min familie har trukket deres støtte. Har fået at vide af mine forældre at de aldrig vil se mig, hvis jeg gennemfører graviditeten. Mine to ældre søstre, der selv har børn har sagt det samme. De mener jeg er for ung og aldrig vil få en uddannelse (er 21 og studerer på 6. semester nu).

Min eks har totalt ændret adfærd og jeg kan ikke være tryg, når han er ude af syne. Er blevet truet med død og ødelæggelse, hvis ikke jeg får den abort.

Jeg har virkelig ikke lyst, men jeg ser ikke andre udveje efterhånden. 

Anmeld

5. september 2014

Pinkypie

Kæreste du,

først og fremmest jeg ved godt hvilke ting du går igennem lige nu, da jeg selv fik foretaget en kirurgisk abort så sent som i onsdags.

Jeg sku så tage pillerne aftnen inden..bare DET er ikke nogen sjov oplevelse..

Jeg tror faktisk godt, at forstret kan overleve det, men chancen for handicap osv. Er vidst ret store.. Men når det så er sagt tror jeg ikke man skal tænke over den slags,bare få det overstået!

Har du yderligere spørgsmål(eller bare brug for en at dele dine tanker med) er du meget velkommen til at skrive en pb til mig

Kæmpe  til dig. 

Anmeld

5. september 2014

A. N. Onymsen

Gud hvor er det skrækkeligt! Stakkels dig! Hvis det havde været min familie var jeg blevet godt og grundig sur. Hvis du føler for at beholde det, så synes bestemt at du skulle overveje dette! Jeg ved at tiden er træng, men for pokker! 

Gør hvad DU føler, og ikke andre ! 

Anmeld

5. september 2014

Michella2

Jeg har ikke andre valg. Min familie har trukket deres støtte. Har fået at vide af mine forældre at de aldrig vil se mig, hvis jeg gennemfører graviditeten. Mine to ældre søstre, der selv har børn har sagt det samme. De mener jeg er for ung og aldrig vil få en uddannelse (er 21 og studerer på 6. semester nu).

Min eks har totalt ændret adfærd og jeg kan ikke være tryg, når han er ude af syne. Er blevet truet med død og ødelæggelse, hvis ikke jeg får den abort.

Kan ikke svare på dit spørgsmål, men ville bare sende en tanke.

Det lyder som en meget svær situation, men jeg ville aldrig tage et valg baseret på andres valg.. Og synes slet ikke du er for ung!

Jeg var 21 da jeg fødte min første, og var også under udd. dengang.

Er der vilje er der vej. Tænk dig ekstra godt om inden du endelig tager din beslutning.

Det lyder ikke som om den er taget helt endnu, og slet ikke af dig.

knus

Anmeld

5. september 2014

Kamilla-m

Jeg forstår godt dine tanker!
Dog sys jeg IKKE du skal få eb abort når DU ikke har lyst! Du vil højest sandsynlig fortryder resten af dit liv!

Tænk dig GODT om!

Mine forældre sagde det samme, men ændrede hurtig mening igen, og gjorde de ikke var det deres problem - ikke mit. Og med den udmelding dine forældre giver nu hvor du måske har brug for dem - tvivler jeg på jeres forhold bliver det samme igen.
Idag snakker jeg ikke med min mor (dog ikke derfor) og det har jeg ikke gjort i to år, og man kan nu sagtens leve uden :-) hun vil mig ikke noget godt alligevel!

jeg er selv lige blevet 24, og jeg venter nummer fem, min far var ikke videre begejstret - men det er heldigvis hans problem og ikke mit

Jeg håber inderligt du træffer den rette beslutning netop for DIG!
Og så skal du have en kææææmpe krammer

Anmeld

5. september 2014

A.n.onym.

Uden at forholde mig til om det er det rigtige for dig at gøre, vil jeg forsøge at svare dig på det med pillen. Som jeg fik det at vide, er pillen med til at blødgøre livmoderhalsen, så de nemmere kan "komme til" held og lykke - kan slet ikke forestille mig, hvor svært det må være 

Anmeld

5. september 2014

Mullepigen21

Anonym skriver:

Sender dig et kæmpe kram. Jeg har ikke prøvet det, du skal igennem- men du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, hvis du har behov for det :-) 

Anmeld

5. september 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Puha, det er da en ubehagelig situation din familie stiller dig i. Tænk dig godt om!!!

Ved ikke så meget om abort eller piller, da jeg aldrig selv har fået foretaget et sådant indgreb, men ville bare ikke gå herfra uden at have kommenteret på det.... det lyder frygteligt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.