Briller :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2014

2721

MommyK skriver:

Da min søn var 3,5 fik han briller. Han er en utroligt stædig dreng på mange punkter, men da der var gået et par timer, den dag han fik brillerne, fandt han jo ud af, at de hjalp ham, og der er ingen problemer idag. Vi købte briller hos Louis Nielsen, og de er rigtig søde til at spænde, justere, montere nye næse-dutter - uden beregning :-) hans briller bliver dog noget medtaget, og kunne godt trnænge til at skiftes ud - her 15 mdr efter de er køb, selvom vi købte nogle forholdsvist dyre nogen. Held og lykke med det :-)

Tak for svar.
Jeg håber også at han vil acceptere dem når først han opdager hvor skønt det er at kunne se ordentligt.

Han har dog allerede nu meldt ud at han vil gemme dem så de ikke kan blive fundet igen så snart vi får dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

2721

Mor11 skriver:

Man kan vist få noget glas der næsten ikke er til at ridse, det ville måske være en god ide?  

Min kæreste fik briller da han var 3,5.... Han fik dem på, gik om bag en dør og knækkede dem   En historie hans mor griner a idag, men man er ikke i tvivl om at det ikke ligefrem var et latterudbrud der var reaktionen dengang..uha uha. 

Ja, det lyder da super smart, det må jeg forhøre mig om

Ufff det er lige præcis sådan noget jeg frygter min søn kunne finde på

Anmeld

5. september 2014

2721

Alexander&Lærke skriver:

Har har sønnike også briller fik dem som 5 årig så det er 2 år nu med briller. Puha jeg var også meget spændt på om jeg overhoved kunne få han til at gå med dem. DER har IKKE været problemer overhoved! han er ellers yderes stædig og vil kun det han selv vil. Men brillerne har har taget så FLOT. 

Vi har købt ved Loui Nielsen, vi startede med 2 par et stel med Extra stærke glas og et Extra par fra deres gratis stel med alm glas i. I alt 1100kr . 

Desværre var han kommet til at ligger dem i nærheden af svigerforældres hundehvalp en meget vild boxer, så de havde det desværre ikke ret godt bagefter. Var ikke til at redde, så vi tog til Loui Nielsen og fik et par gratis. Nu har vi de 2 par som med alm glas i, de er riset lidt, men generelt er de ok endnu...  Tror dog snart vi skal finde nogle større, hoved er jo vokset på de 2 år. 

Kun en enkel gang er en anden dreng kommet til at knække stangen på det ene par, da han kiggede på dem. Men ny stang kom der på. 

De er tit blevet skæve og næsedupperne er faldet af, men loui Nielsen hjælper os hver gang uden beregning. 

Og de holder til utroligt meget syntes jeg. 

Jeg tænker lige når du skrive plastik elle glas, kan man overhoved få styrke i plastik glas??? 

Både synoptisk og nu nyt syn har altid været super service mindet og har også altid fået rette osv gratis, så det er jo skønt

Jeg har haft plastik i et par af mine gamle briller så det kan lade sige gøre

Øv med hundehvalpen

Har ikke været glade for at have flere briller?
Jeg havde egentlig bare tænkt vi skulle have et par, men det er måske for lidt....hmmm

Anmeld

5. september 2014

A.n.onym.

2721 skriver:

Tak for svar.
Jeg håber også at han vil acceptere dem når først han opdager hvor skønt det er at kunne se ordentligt.

Han har dog allerede nu meldt ud at han vil gemme dem så de ikke kan blive fundet igen så snart vi får dem

Nårh han er nok bare nervøs for det ukendte - håber at det går :-)

Anmeld

5. september 2014

2721

MommyK skriver:

Nårh han er nok bare nervøs for det ukendte - håber at det går :-)

Det håber jeg også

Anmeld

5. september 2014

Mumto3

2721 skriver:

Godmorgen

Min søn skal have briller her slut sep, vi mangler bare lige den sidste undersøgelse inden brillerne kan bestilles.
Jeg bruger selv briller, men jeg var en del ældre den gang jeg fik mine første briller-14 år.

Han er 4 år og lige i den aldre hvor han intet vil og bare skal være på tværs
Og han vil IKKE bruge brillerne siger han, satser dog på at han vil opdage alle fordelene ved at kunne se bedre og derfor bruge dem
Samtidig tænker jeg meget over om de ikke nemt vil gå i stykker i forhold til vilde lege osv.
Er det bedst og købe plastik frem for glas i?
En helt ny verden åbner sig og jeg har nok lidt svært ved at forlige mig med det hele.
Jeg ved det er fjollet, men jeg har bare selv, haft SÅ svært ved mine briller og mine øjne egner sig ikke til linser, så briller er den eneste mulighed, jeg har dog fået et meget mere afslappet forhold til mine briller med årene.

Hvordan tog jeres børn det da de fik briller?
Gik de ofte i stykker?
Nogle god råd?

Knus

Vi fik det fif at giver briller på første dag derhjemme ( altså ikke i butikken når man får dem) og så sætte video på. Det er skønt for ungerne pludselig at kunne se fjernsyn tydeligt og så vænner de sig til at have dem på sådan helt fysisk.

vores datter fik lov at se fjernsyn i 2 timer den dag, og det er kun meget få gange i alle de år hun har haft briller at hun siger hun ikke vil have dem på. Der findes også en hjemmeside bornmedbriller hvor der er legetøj til børn med briller. Det har vores datter haft glæde af men der er ikke så meget til drenge.

Anmeld

5. september 2014

2721

Mumto3 skriver:

Vi fik det fif at giver briller på første dag derhjemme ( altså ikke i butikken når man får dem) og så sætte video på. Det er skønt for ungerne pludselig at kunne se fjernsyn tydeligt og så vænner de sig til at have dem på sådan helt fysisk.

vores datter fik lov at se fjernsyn i 2 timer den dag, og det er kun meget få gange i alle de år hun har haft briller at hun siger hun ikke vil have dem på. Der findes også en hjemmeside bornmedbriller hvor der er legetøj til børn med briller. Det har vores datter haft glæde af men der er ikke så meget til drenge.

Det vil jeg prøve, tak

Anmeld

5. september 2014

Kay

2721 skriver:

Han klager over hovedpine og står altid tæt på fx tv eller står med hoved helt om i folk når han snakker med dem og så er han begyndt at blinke meget.
Jeg har faktisk haft en fornemmelse af det siden han var ca 2 år fordi han ofte skulle rigtig tæt på ting når vi gik fx tur før han kunne genkende dem.

Men har altid været i tvivl om det var fordi jeg så "spøgelser".

Så da han skulle til 4 års undersøgelse havde jeg lovet mig selv at få lægen til at tjekke det, men det gjorde han så helt automatisk og han bekræftede min mistanke.

Kan godt forstå du har været i tvivl, man er sgu så bange for at "pålægge" ungerne sine egne skavanker

Anmeld

5. september 2014

2721

Kay skriver:

Kan godt forstå du har været i tvivl, man er sgu så bange for at "pålægge" ungerne sine egne skavanker

Præcis

Nu går jeg så og banker mig selv over jeg ikke handlede før:-P

Anmeld

5. september 2014

Kay

2721 skriver:

Præcis

Nu går jeg så og banker mig selv over jeg ikke handlede før:-P

Det tror jeg alle ville

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.