Strikke/hækle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2014

LilleMie

HopinWishin skriver:

Selvfølgelig, facebook er jo garanteret også proppet med ideer =)

Tak for hjælpen! (btw du kommer ik lige forbi Holstebro og gir et kursus!? ) hehe

Hmmm har du kage?  Ej der er nok lidt for langt, da jeg bor i Odense 

Men youtube er din ven, og du er også velkommen til at skrive en privat besked, hvis du en dag får brug for hjælp til en hækleopskrift 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

HopinWishin

LilleMie skriver:

Hmmm har du kage?  Ej der er nok lidt for langt, da jeg bor i Odense 

Men youtube er din ven, og du er også velkommen til at skrive en privat besked, hvis du en dag får brug for hjælp til en hækleopskrift 

Mange tak =) 

Anmeld

4. september 2014

Liviana

HopinWishin skriver:

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lære at strikke eller hækle!

Hvad tror I der ville være nemmest at begive sig udi?!....

Tror I man kan lære det af sig selv, evt ved hjælp af youtube!?

Eller har I andre råd? =) 

Jeg kan både strikke og hækle og har lært det ved hjælp af Politikens strikke- og hæklebog (som jeg klart kan anbefale) og videoer på nettet. Jeg synes ikke, det ene er nemmere end det andet. Men jeg synes, det afhænger af, hvad du gerne vil lave? Tøj synes jeg bliver flottest strikket, mens hækling er godt hvis man vil lave legetøj, f.eks. bamser, uro eller legemad. Et babytæppe er fint både strikket og hæklet, synes jeg.

Anmeld

4. september 2014

HopinWishin

Liviana skriver:

Jeg kan både strikke og hækle og har lært det ved hjælp af Politikens strikke- og hæklebog (som jeg klart kan anbefale) og videoer på nettet. Jeg synes ikke, det ene er nemmere end det andet. Men jeg synes, det afhænger af, hvad du gerne vil lave? Tøj synes jeg bliver flottest strikket, mens hækling er godt hvis man vil lave legetøj, f.eks. bamser, uro eller legemad. Et babytæppe er fint både strikket og hæklet, synes jeg.

Fedt! Tak for tippet =) 

Anmeld

4. september 2014

Kay

I starten af juni satte jeg mig med garn, hæklenål og youtube... og havde sat mig for at lære at hækle...

Startede med et prøvestykke hvor jeg øvede de forskellige masker og der efter lavede jeg en lille blomst også med youtube... 

Nu har jeg hæklet baby huer ud fra 4 forskellige mønstre, et baby tæppe af firkanter med blonde kant og så 3 blæksprutter med rasler i  

Ja ok jeg går hjemme med bækkenløsning så jeg har god tid, men også bare for at sige ja det kan lade sig gøre

Anmeld

5. september 2014

HopinWishin

Kay skriver:

I starten af juni satte jeg mig med garn, hæklenål og youtube... og havde sat mig for at lære at hækle...

Startede med et prøvestykke hvor jeg øvede de forskellige masker og der efter lavede jeg en lille blomst også med youtube... 

Nu har jeg hæklet baby huer ud fra 4 forskellige mønstre, et baby tæppe af firkanter med blonde kant og så 3 blæksprutter med rasler i  

Ja ok jeg går hjemme med bækkenløsning så jeg har god tid, men også bare for at sige ja det kan lade sig gøre

Ej hvor sejt

Anmeld

5. september 2014

Kay

HopinWishin skriver:

Ej hvor sejt

Ja og du kan også godt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. september 2014

LilleLene

HopinWishin skriver:

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lære at strikke eller hækle!

Hvad tror I der ville være nemmest at begive sig udi?!....

Tror I man kan lære det af sig selv, evt ved hjælp af youtube!?

Eller har I andre råd? =) 

jeg lærte at hækle via youtube videoer

Anmeld

5. september 2014

ØnskeSpir...

Jeg lærte at strikke som meget ung (6 år ca) og jeg har først for nyligt lært at hækle, menu er jeg da ved at være færdig med et helt tæppe

men hvad jeg egentlig vil sige er, at jeg mener, at det er bedst at starte med at lære at strikke og derefter begive dig ud i at hækle. Det har fungeret rigtig godt for mig.

Desuden er der en af mine venner. Hun lærte at hækle først og blev rigtig godt til det, men så besluttede hun så for nyligt for, at hun ville begynde at lære at strikke også. Men det har været rigtig svært for hende. Holdemåden ved hækling er svær at lægge fra sig, når man begynder på at lære at strikke (det var i hvertfald hendes problem). 

Samtidig tror jeg, man hurtigt kan blive forfalden til hækling, da det virker til at gå meget hurtigere end strikning. Derfor vil jeg anbefale strikning først og hækling senere. (Det siger mine erfaringer mig er bedst)

og jeg lærte hækling via youtubevideoer, samt hvad jeg selv synes så rigtigt ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.