Strikke/hækle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.563 visninger
18 svar
8 synes godt om
4. september 2014

HopinWishin

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at lære at strikke eller hækle!

Hvad tror I der ville være nemmest at begive sig udi?!....

Tror I man kan lære det af sig selv, evt ved hjælp af youtube!?

Eller har I andre råd? =) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Bell'star

HopinWishin skriver:

Altså jeg lærte at strikke da jeg havde håndarbejde i folkeskolen for mange år siden, og har siden i perioder holdt det ved lige, så i dag strikket jeg ret godt.

Jeg lærte tilgengæld aldrig at hækle før for nylig, hvor der skulle være noget hæklet på en bluse til min søn. Så lærte jeg mig selv det, ved hjælp af youtube.

Så jeg ved egentlig ikke hvad der er nemmest at lære, da jeg tænker at hvis man kan lære st strikke i 4. Klasse, er det nok ikke så svært som det lyder, og på samme måde med at hækle, når (jeg i hvert fald) kunne lære det selv.

Så hvis jeg var dig, ville jeg vælge det du helst vil lære

Anmeld

4. september 2014

MHB

Jeg tror det du bestemmer dig for er det letteste for dig! Jeg kan strikke (er ikke super godt, men øvelse gør mester) og jeg lærte det ved at se videoer på YouTube Jeg har prøvet at lære mig selv at hækle på samme måde, men det kan jeg slet ikke gennemskue! Min søster har det lige omvendt så nu har vi besluttet at jeg strikker og hun hækler  

Anmeld

4. september 2014

LilleMie

HopinWishin skriver:

Jeg kan ikke fortælle, hvad der er nemmest for jeg hækler kun  Jeg har dog en plan om at lære at strikke også på et tidspunkt. Jeg er dog helt grebet af hæklingen (og prøver hele tiden nye teknikker af) og har en kilometer lang liste med ting, som jeg glæder mig til at lave. Så det bliver nok først, når jeg har brug for en ny udfordring om laaaang tid 

En veninde viste mig, hvordan jeg hæklede 5 dage før jeg fødte (og jeg nåede måske at prøve det i en time i alt) og jeg begyndte først igen 8 måneder senere  Og her lærte jeg det ved hjælp af youtube  Den eller andre sider med videoer er også min ven, nu hvor jeg skal lære nye teknikker og masker.

Men hvad har du lyst til at lave? Jeg tænker personligt, at hvis det er bamser, legetøj og brugsting, er hækling bedst. Og hvis det er tøj så strik, da det vidst er mere elastisk (selvom der også er meget fedt hæklet tøj). Men om det er rigtigt, ved jeg faktisk ikke!?

Anmeld

4. september 2014

Frk_Louise

HopinWishin skriver:

Jeg går med præcis samme tanke  

Snakkede med min mor om det den anden dag, da hun kan finde ud af begge dele. Og hun synes, at det er nemmest at hækle. Så det tror jeg, at jeg vil kaste mig ud i, lige så snart jeg går på barsel 

Anmeld

4. september 2014

HopinWishin

MHB skriver:

Jeg tror det du bestemmer dig for er det letteste for dig! Jeg kan strikke (er ikke super godt, men øvelse gør mester) og jeg lærte det ved at se videoer på YouTube Jeg har prøvet at lære mig selv at hækle på samme måde, men det kan jeg slet ikke gennemskue! Min søster har det lige omvendt så nu har vi besluttet at jeg strikker og hun hækler  

Tænker også youtube bliver min ven

Anmeld

4. september 2014

HopinWishin

Frk_Louise skriver:

Jeg går med præcis samme tanke  

Snakkede med min mor om det den anden dag, da hun kan finde ud af begge dele. Og hun synes, at det er nemmest at hækle. Så det tror jeg, at jeg vil kaste mig ud i, lige så snart jeg går på barsel 

Har bare ingen i min omgangskreds der kan nogen af delene... =( 

Håber jeg lære det, så jeg kan lære min datter det engang  

Anmeld

4. september 2014

HopinWishin

LilleMie skriver:

Jeg kan ikke fortælle, hvad der er nemmest for jeg hækler kun  Jeg har dog en plan om at lære at strikke også på et tidspunkt. Jeg er dog helt grebet af hæklingen (og prøver hele tiden nye teknikker af) og har en kilometer lang liste med ting, som jeg glæder mig til at lave. Så det bliver nok først, når jeg har brug for en ny udfordring om laaaang tid 

En veninde viste mig, hvordan jeg hæklede 5 dage før jeg fødte (og jeg nåede måske at prøve det i en time i alt) og jeg begyndte først igen 8 måneder senere  Og her lærte jeg det ved hjælp af youtube  Den eller andre sider med videoer er også min ven, nu hvor jeg skal lære nye teknikker og masker.

Men hvad har du lyst til at lave? Jeg tænker personligt, at hvis det er bamser, legetøj og brugsting, er hækling bedst. Og hvis det er tøj så strik, da det vidst er mere elastisk (selvom der også er meget fedt hæklet tøj). Men om det er rigtigt, ved jeg faktisk ikke!?

Ja det er nok rigtigt jeg lige skal overveje hvad jeg egentlig vil lave!!

Tænkte på tæppe til barnevogn/klapvogn... og nok også lidt tøj  

Anmeld

4. september 2014

LilleMie

HopinWishin skriver:

Ja det er nok rigtigt jeg lige skal overveje hvad jeg egentlig vil lave!!

Tænkte på tæppe til barnevogn/klapvogn... og nok også lidt tøj  

Der er vildt mange fede hæklede tæpper ved jeg, det er der sikkert også i strikkede, men jeg er kun medlem af en gruppe på facebook, som kun handler om hækling, så jeg ser kun de hæklede 

Men prøv evt. at finde nogle ting, du gerne vil lave og se om der er en tendens til, om det er strikke eller hækleopskrifter

Anmeld

4. september 2014

HopinWishin

LilleMie skriver:

Der er vildt mange fede hæklede tæpper ved jeg, det er der sikkert også i strikkede, men jeg er kun medlem af en gruppe på facebook, som kun handler om hækling, så jeg ser kun de hæklede 

Men prøv evt. at finde nogle ting, du gerne vil lave og se om der er en tendens til, om det er strikke eller hækleopskrifter

Selvfølgelig, facebook er jo garanteret også proppet med ideer =)

Tak for hjælpen! (btw du kommer ik lige forbi Holstebro og gir et kursus!? ) hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.