Hvorfor er DU pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.679 visninger
3 svar
4 synes godt om
3. september 2014

Tip!

Jeg har lagt mærke til at der herinde er flere pædagoger.. 

Mit spørgsmål.. 

Hvorfor er DU pædagog, hvad er det du i dit arbejde er god til? 

Hvad er din primære samfundsmæssige opgave? 

Mvh Betina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg valgte at blive pædagog, fordi jeg ville arbejde med mennesker på en måde hvor jeg ku gøre en forskel, hvor jeg ku være med til at forbedre deres liv på en eller anden måde.

Jeg arbejder som hjemmevejleder, hos folk med funktions nedsættelser af forskellige former. Jeg ved at os der kommer hos disse mennesker, er med til at forbedre deres liv betydeligt.

Jeg har også været på et plejehjem for ældre handicappet.

Inden da arbejde jeg med handicappet børn fra 0-18 år på en døgninstititutin.

Jeg elsker mit arbejde og ved at det jeg gør, gør en forskel. Vh stine

Anmeld

3. september 2014

Happiness

Jeg er pædagog fordi jeg elsker at arbejde med mennesker. Jeg har sjovt nok altid sagt at jeg ville være pædagog. Dog troede jeg at det var børn, jeg skulle arbejde med. Men mit syn ændrede sig på seminaret, så arbejder nu på et bosted for voksne udviklingshæmmede.

Jeg er god til at kommunikere med de mennesker jeg arbejder med. Tegn til tale, boardmaker, talking matt, kommunikations stripps osv... Og via det mener jeg jo at jeg er god til at yde den omsorg de har brug for.

Jeg er god til at samarbejde med kommune, sagsbehandlere, mine tætteste kollegaer og ledelsen.

Jeg er god til at dokumentere mit arbejde. Både via billeder og via den daglige skriftlige kommunikation. 

Og jeg kan blive ved Jeg er stolt af mit fag, og stolt af hvad jeg udretter når jeg er på job. Jeg er stolt over hvor jeg er nået til. Hvis jeg ikke var det, ville jeg finde mig en ny retning. En stor del af min personlighed er mit arbejde, jeg trives ikke hvis jeg ikke udvikler mig, eller føler jeg laver noget ligegyldigt. 

Jeg er god til mit arbejde, men man kan altid blive bedre. Fortsat udvikling er for mig vejen frem

Så selv om jeg her s***** på janteloven, så ved jeg godt at der er områder hvor jeg kan arbejde mere med 

Min primære opgave er, at give de mennesker jeg arbejder med et liv efter deres ønske. At give dem redskaber til at udvise deres ønsker, og herefter give dem redskaberne til at udleve dem

Anmeld

3. september 2014

Skouboe

Haha... det er åbenbart sent... jeg læste overskriften og tænkte: "Jamen det er jeg da heller ikke???!"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.