Min dreng på 8 uger puttes i soveværelset??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
15 svar
31 synes godt om
3. september 2014

san

Åh syntes det er lidt hårdt, men min dreng på otte uger er jeg begyndt at putte i soveværelset i hans lift, for der sove han.. Så putter jeg ham siger godnat og går derfra mens han stadig er vågn, kommer ind når han bliver ked og kalder, siger igen godnat og bliver til der er ro på igen, og efter nogen gange falder han i søvn.. Jeg at indtil nu, gået med ham i armene for at få ham til at sove, det brugte jeg 4 timer ca på om dagen, og syntes det var meget. For lavet ikke andet end at amme og få ham til at sove... Men de går faktisk okay med ham, han er rigtig god, det er mere mit hjerte der ikke har de godt.. Men det er en god løsning på længer sigt jeg var ved at blive skør i hoved af at skulle gå rundt med ham.. Hva gør i andre når de er så små?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

san

Hov undskyld mine stavefejl, skriver fra mobilen  

Anmeld

3. september 2014

Snevejr84

Jeg ammede i søvne og det gør jeg stadig det er okay, han sover når jeg putter ham.
Men når de kun er 8 uger så går der meget tid med amning det er jo i dine arme og ved dit bryst din baby finder tryghed lige nu.

Anmeld

3. september 2014

Mor til Ella

san skriver:

Åh syntes det er lidt hårdt, men min dreng på otte uger er jeg begyndt at putte i soveværelset i hans lift, for der sove han.. Så putter jeg ham siger godnat og går derfra mens han stadig er vågn, kommer ind når han bliver ked og kalder, siger igen godnat og bliver til der er ro på igen, og efter nogen gange falder han i søvn.. Jeg at indtil nu, gået med ham i armene for at få ham til at sove, det brugte jeg 4 timer ca på om dagen, og syntes det var meget. For lavet ikke andet end at amme og få ham til at sove... Men de går faktisk okay med ham, han er rigtig god, det er mere mit hjerte der ikke har de godt.. Men det er en god løsning på længer sigt jeg var ved at blive skør i hoved af at skulle gå rundt med ham.. Hva gør i andre når de er så små?? 

Det her er naturligvis bare min personlige mening

8 uger er ikke ret gammel, og jeg mener de har brug for nærheden i den alder, synes det er fint han sover i liften.

Her gør vi det at hun ammes og ligges i liften hos os i stuen og bliver taget med i soveværelset når vi går i seng.

Så jeg ville vente med at lave putte ritualet med at falde i søvn selv

Anmeld

3. september 2014

Sujan

Han er kun 8 uger... Han har meget behov for tryghed.. Så synes det er meget for tidligt at gå fra ham.. Han har vel dårligt fået en rytme endnu..
Jeg ville ligge mig sammen med ham eller gå rundt med ham til han faldt i søvn og så evt. prøve at lægge ham lidt... Men i samme rum altså hvis i er i stuen så ville jeg lade ham sove der indtil keg selv skulle i seng...

Anmeld

3. september 2014

Christine

san skriver:

Må også sige jeg synes han er for lille til at blive puttet på den måde. Kan han ikke ammes i søvn? HVis de ligger på babydynen er de nemme nok at lægge fra sig når de er faldet i søvn ved brystet. 

Om dagen kan du måske gå ture med barnevogn (ved ikke om det kun er aften du plejer at bruge 4 timer) for så kan du jo også selv få ordnet ting og få noget motion. Synes de fleste babyer falder godt i søvn på den måde. Og så er det jo fint at man kan flytte liften..

Anmeld

3. september 2014

Sitrani

san skriver:

Jeg ville aldrig begynde at øve "falde i søvn selv" når han ikke mere end 8 uger.. Han er jo nærmest stadig nyfødt... Jeg tror så små børn finder tryghed hos mor, ved brystet og bare generelt på/ved mor ☺ Jeg husker selv at min datter var hos mig det meste af døgnet og jeg ammede og ammede... tror ikke der er noget "unormalt" i det...

Så hvis jeg var dig ville jeg opfylde det behov han har, nemlig at være tæt, amme ham det han vil, og lade ham sove tæt ved dig.. det kan han jo også sagtens i liften ☺ og så ville jeg vente med at øve at han skal falde i søvn selv, til han bliver ældre...

Anmeld

3. september 2014

san

Jeg går tur med barnevognen hverdag, og der sover han selvf. Han sover også sammen med mig i sengen on natten da han vågner hver anden time og skal ammes.. Han falder ikke i søvn når vi ammer, og har sovet rigtig dårligt lige fra starten.. Hans længeste lur både om natten og dagen er på to timer, og det er for lidt siger Sundhedsplejsken, så nu supplere vi med en flaske efte amningen og nu tager han en lur om dagen på 3 timer.. Han kan ikke ligge i stuen fordi han bliver hurtig overtimuleret af fjernsynet og lyset og har brug for fred og det han kender.. Det r Sundhedsplejsken der sagde at jeg skulle begynde at putte ham sådan, for man kunne lige så godt begynde at vende ham fra st skulle blive vugget rund i armene.. 

Anmeld

3. september 2014

san

Sitrani skriver:

Jeg ville aldrig begynde at øve "falde i søvn selv" når han ikke mere end 8 uger.. Han er jo nærmest stadig nyfødt... Jeg tror så små børn finder tryghed hos mor, ved brystet og bare generelt på/ved mor ☺ Jeg husker selv at min datter var hos mig det meste af døgnet og jeg ammede og ammede... tror ikke der er noget "unormalt" i det...

Så hvis jeg var dig ville jeg opfylde det behov han har, nemlig at være tæt, amme ham det han vil, og lade ham sove tæt ved dig.. det kan han jo også sagtens i liften ☺ og så ville jeg vente med at øve at han skal falde i søvn selv, til han bliver ældre...

Han sover sammen med mig i sengen hele natten... 

Anmeld

3. september 2014

Mor til Ella

san skriver:

Jeg går tur med barnevognen hverdag, og der sover han selvf. Han sover også sammen med mig i sengen on natten da han vågner hver anden time og skal ammes.. Han falder ikke i søvn når vi ammer, og har sovet rigtig dårligt lige fra starten.. Hans længeste lur både om natten og dagen er på to timer, og det er for lidt siger Sundhedsplejsken, så nu supplere vi med en flaske efte amningen og nu tager han en lur om dagen på 3 timer.. Han kan ikke ligge i stuen fordi han bliver hurtig overtimuleret af fjernsynet og lyset og har brug for fred og det han kender.. Det r Sundhedsplejsken der sagde at jeg skulle begynde at putte ham sådan, for man kunne lige så godt begynde at vende ham fra st skulle blive vugget rund i armene.. 

Det er simpelthen noget vrøvl fra din SP side

Håber virkelig der er mere grund end at han ikke sover lange lure.

Trives han ikke? Tager han ikke på?

Det eneste han har brug for er dig og tryghed. Jeg har på intet tidspunkt haft problemer med at få min store til at sove i egen seng eller værelse selvom hun stort set sov PÅ mig de første 5 mdr. Hun sov generelt bare dårligt og det er altså en skrøne at flaske børn sover bedre, Ella sov elendigt trods flasken.

Min pige på 9 uger sover altså heller ikke sammenhængende lure, men hun er glad og tilfreds alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.